امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278556
۸۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

10 آداب و رسوم شگفت انگیز از سراسر جهان

یکی از چیزهایی که انسان را از دیگر اعضای قلمرو حیوانات متمایز می کند، تمایل ما به توسعه آداب و رسوم در مورد همه چیز از مراسم زیبایی تا عادات جنسی است. در واقع، انسانها آنقدر این کار را دوست دارند که جهان از آغاز طلوع تمدن با هزاران فرهنگ مختلف غنی شده است

10 آداب و رسوم شگفت انگیز از سراسر جهان

یکی از چیزهایی که انسان را از دیگر اعضای قلمرو حیوانات متمایز می کند، تمایل ما به توسعه آداب و رسوم در مورد همه چیز از مراسم زیبایی تا عادات جنسی است. در واقع، انسانها آنقدر این کار را دوست دارند که جهان از آغاز طلوع تمدن با هزاران فرهنگ مختلف غنی شده است. بدون شک، یکی از جنبه های مهم هر فرهنگ معین، آداب آن است. در اینجا 10 رسم شگفت انگیز از سراسر جهان آورده شده است.

اشاره با لب در نیکاراگوئه

در حالی که حرکات دست اغلب در معرض تغییرات معمول در فرهنگ ها هستند، تعداد کمی می توانند ادعا کنند که این پدیده به حرکات دهان نیز کشیده می شود.

در نیکاراگوئه متداول است که با لب به جای انگشت شست یا اشاره مانند اکثر مردم جهان، اشاره کنند.

همه چیز با جمع شدن شروع می شود. یک نیکاراگوئه ای چهره ی شبیه اردک دارد. آنها می توانند لب های خود را به جلو یا پهلو به پهلو هدایت کنند تا نشان دهند که می خواهند به چه چیزی اشاره کنند.

حرکت لب معمولاً در مکالمه برای نشان دادن چیزی که در این نزدیکی اتفاق می افتد استفاده می شود.

بوسیدن در فرانسه

تقریباً هر فرهنگی برای سلام و احوالپرسی مناسک خاصی دارد. فرهنگهای آمریکای لاتین و فرهنگهای عاشقانه از عادت مشترک بوسیدن گونه های عزیزان نزدیک و آشنایان جدید به عنوان نوعی سلام برخوردارند.

با این حال، به نظر می رسد فرانسوی ها با تعدادی تفاوت های ظریف در مراسم بوسیدن خود این موضوع را به سطح کاملاً جدیدی رسانده اند.

برای اولین بار، قوانین برای مردان و زنان متفاوت است.

ثانیاً، تعداد بوسه های مورد نیاز برای تکمیل سلام از منطقه ای به منطقه ی دیگر تغییر می کند.

علاوه بر این، انتظار می رود که فرانسوی ها هنگام ورود به مهمانی یا گردهمایی از هر فردی استقبال کنند، خواه شرکت کنندگان را بشناسند یا نشناسند. این فقط یک مرور کوتاه از شیوه های معمول بوسیدن در فرانسه است.

تف کردن روی عروس در عروسی در یونان

این شیوه به لطف فیلم 2002 عروسی بزرگ چاق یونانی من رواج یافت. تف کردن در فرهنگ های یونانی نوعی جذابیت است که قرار است به دفع شیطان کمک کند.

یونانیان این کار را در مناسبت های خاص دیگر نیز انجام می دهند، از جمله در غسل تعمیدها به منظور زیبایی و سلامتی نوزاد.

تف کردن حتی می تواند به عنوان یک اقدام خرافی برای دفع شر در مکالمات عادی انجام شود.

12 سپتامبر روز حاملگی در روسیه است

فرهنگها معمولاً به شیوه های منحصر به فرد به رابطه جنسی، ازدواج و تولید مثل می پردازند. با این حال، روسیه ممکن است به صورت رسمی به این موضوع توجه کند.

این به این دلیل است که کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور همراه با نسبت نابرابر زنان به مردان و طول عمر نگران کننده کوتاه مردان روس به عنوان نگرانی های جدی برای جامعه مطرح است. بنابراین دولت تعطیلات عمومی را فقط برای تعطیل کردن زوجین از محل کار و برقراری رابطه جنسی ایجاد کرده است به این امید که انجام این کار منجر به بارداری شود. والدینی که نوزادان آنها دقیقاً نه ماه بعد به دنیا می آیند حتی می توانند به دلیل کمک به حفظ نژاد خونی روسیه جوایزی دریافت کنند.

انعام دادن در ایالات متحده آمریکا

یکی دیگر از عادت های عجیب و غریب مربوط به ایالات متحده ، فرهنگ پیچیده انعام دادن است.

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر که اصلا انعام نمی دهند یا فقط در مقادیر کم زمانی که غذا بسیار خوب بود این کار را می کنند، در اکثر رستوران های ایالات متحده انعام دادن اجباری است. در واقع انتظار می رود که مشتریان بین 10 تا 20 درصد از صورتحساب را در انعام دهند.

کارکنان بخشی از امر معاش خود را با انعام تأمین می کنند زیرا دستمزد قانونی پیشخدمت ها پایین است.

علاوه بر این، قوانینی برای اطلاع از انعام متصدیان بار، افراد تحویل دهنده و سایر پرسنل خدمات وجود دارد.

در حالی که برخی این شیوه را غیرمنطقی می دانند، شکی نیست که فرهنگ انعام دادن در ایالات متحده انگیزه ای برای پیشخدمت ها برای ارائه خدمات بهتر ایجاد می کند.

معاشرت در قبرستان های دانمارک

در حالی که گورستانها در بسیاری از کشورها مکانهای ترسناکی هستند، در دانمارک سکولار اینطور نیست.

ممکن است بسیاری از مردم ترجیح دهند در پارک ها رفت و آمد کنند اما دانمارکی ها تبدیل قبرستان های خود به مناطق برای معاشرت با استفاده نسبتاً عملگرا از فضا را در نظر می گیرند. وقتی بالاخره هوا شروع به گرم شدن می کند، این گورستان ها به خوبی آراسته و مملو از مردم محلی هستند.

علاوه بر این، شما در یک گروه عالی معاشرت خواهید کرد زیرا بسیاری از دانمارکی های معروف در اینجا دفن شده اند، از جمله هانس کریستین اندرسن.

اشاره با انگشت شست در مالزی

برخی از کشورها نشان دادن انگشت اشاره را بی ادب می دانند. در حالی که اعضای اکثر فرهنگها احتمالاً موافق هستند که انگشتان اشاره به معنای واقعی و معنایی دقیقاً زیبا ترین چیز در جهان نیست، در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی ، این حرکت را می توان به شدت توهین آمیز دانست. در عوض، معمولاً با انگشت شست به موضوعات اشاره می شود، زیرا این یک گزینه مودب تر است.

با صدا غذا خوردن در ژاپن

اکثر جوامع در سراسر جهان قوانین مربوط به آداب سفره را دارند. برای فرهنگ های غربی، خوردن غذا با سر و صدا بی ادبانه تلقی می شود. با این حال در ژاپن ایجاد صداهای بلند هنگام غذا خوردن معنای کاملاً متفاوتی دارد.

این ممکن است به این موضوع مربوط باشد که در کشورهای غربی، رشته فرنگی به درستی با چرخاندن آنها روی قاشق قبل از قرار دادن در دهان مصرف می شود. در همین حال ژاپنی ها به سادگی رشته فرنگی های خود را بدون این که ابتدا آنها را تنظیم کنند می خورند.

در هنگام خوردن رشته فرنگی در ژاپن، صداهای نامنظم ایجاد می شود که نشان می دهد واقعاً از آنها لذت می برید.

زانو زدن یا سجده به عنوان سلام در نیجریه

برای اعضای قوم یوروبا ، قومی که عمدتا در نیجریه زندگی می کنند، مراسم سلام و احوالپرسی کاملاً جدی گرفته می شود. این امر به ویژه در مورد سلام به بزرگان صادق است.

هنگامی که یک فرد بزرگسال نزدیک می شود انتظار می رود که جوانان یوروبا در احوالپرسی به زانو در آیند. به طور خاص زنان هنگام سلام کردن زانو می زنند و مردان معمولاً سجده می کنند. این حرکات نشانه احترام و احترام به بزرگان جامعه است.

استفاده از دست چپ برای کارها

در برخی از کشورها ، استفاده از دست چپ برای غذا خوردن یا سایر فعالیت ها بسیار بی ادبانه و توهین آمیز تلقی می شود. اغلب فرهنگ ها در این کشورها بعد از استفاده از توالت از دست چپ برای نظافت خود استفاده می کنند و بنابراین آن را کثیف می دانند. این قانون در مورد چندین مکان در سراسر جهان از جمله بیشتر خاورمیانه، سریلانکا، هند و بخشهایی از آفریقا صدق می کند. برای ایمن بودن، همیشه از دست راست خود برای احوالپرسی، حمل و نقل کالا، مبادله پول و البته غذا خوردن هنگام گذراندن وقت در هر یک از این نقاط جهان استفاده کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید