امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278756
۲۰۴۴
۲
۰
نسخه چاپی

10 اختراع برتر تاریخ که جالب است بدانید!

به نظر شما مهمترین اختراع در تمام تاریخ بشر چیست؟ با فهرست ده اختراع برتر تاریخ بشر، همه چیز را در مورد سایر خلاقیت‌های در حال تغییر جهان بیاموزید.

10 اختراع برتر تاریخ

10 اختراع برتر تاریخ

1. چرخ، حدوداً 3500 سال قبل از میلاد اختراع شد

در حالی که ما فکر می کنیم اختراع چرخ بلافاصله پس از یادگیری راه رفتن انسان ها اختراع شد، اختراعات دیگری مانند سوزن خیاطی، پارچه های بافته شده، سبد بافی، قایق ها و فلوت از هزاران سال قبل از چرخ اختراع شد. اولین چرخ ها حتی برای سفر اختراع نشدند. آنها در حدود 3500 سال قبل از میلاد برای خدمت به عنوان چرخ سفالگری اختراع شدند، حدود 300 سال قبل از اینکه کسی بفهمد چگونه از آنها برای ارابه استفاده کند.

10 اختراع برتر تاریخ

2. چاپخانه که توسط بی شنگ (1045) در چین و یوهان گوتنبرگ (1450) در آلمان اختراع شد

توانایی تولید ارزان کتاب در مقیاس بزرگ راه را برای انتقال افکار و آموزش عمومی هموار کرد.

10 اختراع برتر تاریخ

3. فولاد، حدود 1800 قبل از میلاد اختراع شد

دنیای مدرن از فولاد ریخته‌گری می‌شود و این فلز شگفت‌انگیز مدت‌هاست که برای ساخت بهترین سلاح‌ها و زره‌ها استفاده می‌شود.

10 اختراع برتر تاریخ

4. سلاح گرم، اختراع قرن یازدهم پس از میلاد

سلاح های پودر سیاه جنگ را برای همیشه تغییر دادند و ساختارهای سنتی قدرت را با آن تغییر دادند. سهولت نسبی استفاده از سلاح گرم، قدرت رزمی را از دست نخبگان اشرافی خارج کرد و در دست همگان قرار داد.

10 اختراع برتر تاریخ

5. کامپیوتر، بین سالهای 1822 و 1950 اختراع و اصلاح شد

برای بسیاری از مردم در دنیای مدرن، روزی نمی گذرد که در آن به استفاده از یک یا چند کامپیوتر متکی نباشند. در سال 1833، چارلز بابیج تمام قطعات یک کامپیوتر مدرن را اختراع کرد، اما تنها 120 سال بعد بود که اولین کامپیوتر "مدرن" اختراع شد. در سال 1936، Konrad Zuse اولین کامپیوتر به نام Z1 را ساخت.

10 اختراع برتر تاریخ

6. موتور بخار که توسط توماس ساوری (1698) در انگلستان اختراع شد

موتور بخار کارخانه ها، کشتی ها و قطارها را نیرو می داد و راه را برای طراحی های بعدی موتور مانند موتور احتراق داخلی هموار می کرد. اگرچه موتورهای بخار در حال حاضر تقریباً از بسیاری از راه‌آهن‌های جهان منقرض شده‌اند، اما اختراع آن‌ها با اتومبیل، هواپیما، تلفن، رادیو و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات تمام دوران شناخته می‌شود.

10 اختراع برتر تاریخ

7. لامپ الکتریکی که توسط توماس ادیسون (1879) در ایالات متحده اختراع شد

بدون نور الکتریکی، ما همچنان به نور طبیعی و منابع نوری گران قیمت و ناکارآمد مانند زغال سنگ و نفت وابسته خواهیم بود. داستان لامپ شامل مخترعان و چهره های مهم دیگری از جمله الساندرو ولتا، همفری دیوی، وارن د لا رو و جوزف سوان است که همگی در ساخت لامپ مشارکت داشتند. جایی که توماس ادیسون موفق شد، ایجاد لامپ کاربردی و ارزان قیمت بود.

10 اختراع برتر تاریخ

8. پنی سیلین، کشف شده توسط الکساندر فلمینگ (1928) در اسکاتلند

مسلما مهمترین کشف پزشکی قرن بیستم، پنی سیلین و آنتی بیوتیک هاست که جان صدها هزار نفر را نجات داده است. پنی سیلین در واقع به طور تصادفی زمانی اختراع شد که مخترع آن، الکساندر فلمینگ، به طور تصادفی یک صفحه کشت استافیلوکوک را حذف کرد. او متوجه شد که کپکی که شروع به رشد کرده بود از رشد استافیلوکوک ها جلوگیری می کند. نتیجه گیری او مبنی بر اینکه کپک پنی سیلیوم از رشد باکتری ها جلوگیری می کند، پزشکی و جهان را متحول کرد.

10 اختراع برتر تاریخ

9. قطب نما، اختراع شده در چین، قرن پنجم قبل از میلاد

قطب نما مغناطیسی کمک زیادی به سفرهای دریایی کرد و امکان گسترش اکتشاف، تجارت و جنگ را فراهم کرد. شاید ندانید که قطب نما در اصل برای پیشگویی، ژئومانسی، فال گیری و برای یافتن جواهرات گرانبها استفاده می شد. قطب نماهای اولیه از یک سوزن مغناطیسی ساخته می شدند که به تکه چوب یا چوب پنبه ای که آزادانه در ظرفی از آب شناور بود وصل می شد. سپس انتهای مشخص شده سوزن شناور آزاد به سمت شمال مغناطیسی اشاره می کند.

10 اختراع برتر تاریخ

10. اینترنت، اختراع شده در ایالات متحده آمریکا، 1983

در حالی که اینترنت هنوز در مراحل اولیه خود است، تقریباً بر هر جنبه ای از زندگی انسان تأثیر غیرقابل محاسبه ای داشته است. با نام اصلی ARPANET، اینترنت در 1 ژانویه 1983 TCP/IP را پذیرفت و کاربران شروع به مونتاژ "شبکه ها" کردند. وقتی در سال 1990، تیم برنرز لی، دانشمند کامپیوتر، وب گسترده ورد را ایجاد کرد، اینترنت با آنچه اکنون می دانیم بیشتر قابل تشخیص شد.

10 اختراع برتر تاریخ

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید