امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280344
۶۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

10 دلیل واضح که چرا نباید به آنچه دیگران فکر می کنند اهمیت دهید

10 دلیل واضح که چرا نباید به آنچه دیگران فکر می کنند اهمیت دهید

این طبیعت انسان است که بخواهد مورد پسند و پذیرش قرار گیرد. با این حال، این اغلب منجر به این می شود که مردم بیش از حد در مورد آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند نگران باشند.

این نوع نگرانی بیش از حد می تواند تأثیر منفی بر زندگی شما بگذارد. این می تواند آنقدر ناتوان کننده باشد که در توانایی شما برای احساس آرامش با خودتان و اطرافیان اختلال ایجاد کند.

اجازه ندهید که شما را از زندگی کردن به بهترین شکل ممکن باز دارند. در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا شما نباید به فکر دیگران اهمیت دهید:

1. این زندگی آنها نیست، بنابراین به آنها مربوط نیست

مردم حق دارند هر چه می خواهند فکر کنند، همانطور که شما حق دارید هر چه می خواهید فکر کنید. آنچه مردم در مورد شما فکر می کنند نمی تواند شخصیت شما یا ارزش شما را تغییر دهد، مگر اینکه به آنها اجازه دهید.

این زندگی شماست که باید زندگی کنید. در پایان روز شما تنها کسی هستید که باید انتخاب های خود را تایید کنید.

2. آنها نمی دانند چه چیزی برای شما بهتر است

هیچ کس هرگز به اندازه شما در زندگی شما سرمایه گذاری نخواهد کرد. فقط شما می دانید چه چیزی برای شما بهترین است و این مستلزم یادگیری از انتخاب های خود است. تنها راهی که شما واقعاً یاد خواهید گرفت این است که تصمیمات خود را بگیرید، مسئولیت کامل آنها را بپذیرید، و به این ترتیب اگر شکست خوردید، حداقل می توانید از صمیم قلب از آن درس بگیرید، نه اینکه دیگران را مقصر بدانید.

3. آنچه برای شخص دیگری مناسب است ممکن است برای شما کاملاً اشتباه باشد

مهم است که بدانیم نظر یک نفر اغلب بر اساس کاری است که انجام می دهد. این به تنهایی مشکل است. آنچه برای دیگری بهترین است، می تواند بدترین چیز برای شما باشد. چیزی که یک نفر زباله می‌داند، می‌تواند گنج شخص دیگری باشد. همه ما خیلی منحصر به فرد هستیم فقط شما می دانید چه چیزی برای شما مناسب است.

4. شما را از رویاهایتان دور می کند

اگر دائماً نگران این باشید که دیگران چه فکری می کنند، هرگز به جایی که باید در زندگی بروید نخواهید رسید. شما باید کارهایی را انجام دهید که همیشه با استانداردهای مردم مطابقت ندارد. شما در موقعیت هایی قرار می گیرید که باید غرور و شهرت خود را به خطر بیندازید تا به آنچه می خواهید برسید. اگر دائماً در مورد آنچه مردم فکر می کنند نگران هستید، هرگز اراده ای برای انجام آنچه درست است نخواهید داشت.

5. شما کسی هستید که در نتیجه نهایی گیر می کنید

در زندگی، شما هستید که درگیر عواقب تصمیمات خود هستید. به عنوان مثال، اگر کسی به شما پیشنهاد خرید سهام را بدهد، اما احساس نمی‌کنید که این انتخاب درستی است، شما تنها کسی هستید که عواقب آن را خواهید دید. اگر سهام سقوط کرد و پول زیادی از دست دادید، این شما هستید که باید با این واقعیت زندگی کنید که به خواسته درونی خود عمل نکرده اید. وقتی مردم پیشنهادات یا حتی دستورات خود را به شما می دهند، خطری برای آنها وجود ندارد. آنها مجبور نیستند با انتخاب های شما زندگی کنند - اما شما زندگی می کنید.

10 دلیل واضح که چرا نباید به آنچه دیگران فکر می کنند اهمیت دهید

6. افکار مردم به طور منظم تغییر می کند

ما مدام در حال تغییر هستیم. برخی از فیلسوفان و نظریه پردازان پیشنهاد می کنند که ما در یک حالت نوسان دائمی هستیم، به حدی که حتی نمی توانیم بگوییم یک «خود» خاص (یا یک شخصیت ثابت) داریم. افکار، ایده ها و دیدگاه های مردم به طور منظم تغییر می کند.

این بدان معناست که حتی اگر کسی در حال حاضر در مورد شما بد فکر کند، احتمال زیادی وجود دارد که در آینده نزدیک متفاوت فکر کند. بنابراین اساساً، افکار مردم واقعاً مهم نیستند.

7. زندگی به سادگی خیلی کوتاه است

شما فقط یک زندگی برای زندگی دارید، پس چرا آن را صرف نگرانی در مورد نظرات دیگران می کنید؟ هر کاری می خواهی بکن، هر که می خواهی باش. بعد از مرگ این افراد را نخواهید دید. احتمالاً یک سال دیگر حتی آنها را نخواهید دید. بدون نگرانی در مورد افکار و عقاید دیگران زندگی خود را بگذرانید و زندگی خود را به حداکثر خواهید رساند.

8. آنچه را که بکارید درو می کنید

نگرانی بیش از حد در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند می تواند به یک پیشگویی تبدیل شود. اغلب، مردم نیاز خود را به دوست داشتن بسیار زیاد می کنند، به طوری که در واقع به نحوه رفتار آنها دیکته می کند.

برخی افراد راضی می شوند یا آنقدر مطیع می شوند که بسیاری از مردم خاموش می شوند. رفتاری که به عنوان تلاشی برای اطمینان از آن استفاده می کنید ممکن است در واقع شما را دوست داشته باشید.

9. دیگران آنقدر که شما فکر می کنید اهمیت نمی دهند

مردم معمولاً زمان زیادی به بیرون از خود فکر نمی کنند. این یک حقیقت غم انگیز اما ساده است که یک فرد معمولی دنیای خود را از طریق نفس خود فیلتر می کند، به این معنی که در مورد بیشتر چیزها به صورت من فکر می کند.

این به این معنی است به جز اینکه شما چه کاری انجام دهید که مستقیماً روی شخص دیگری یا زندگی او تأثیر بگذارد، بعید است که او اصلاً زمان زیادی را صرف فکر کردن به شما کند.

10. حقیقت سخت: راضی کردن همه غیرممکن است

شما نمی توانید همیشه همه مردم را راضی کنید. برآورده کردن انتظارات همه غیرممکن است، بنابراین هیچ فایده ای ندارد که خود را در تلاش برای انجام این کار بسوزانید. فقط مطمئن شوید که یکی از افرادی که دوست دارید خودتان باشید!

نتیجه

سنگینی افکار دیگران می تواند برای شما بار سنگینی شود. این می تواند شما را از زندگی کردن باز دارد، زیرا تمام وجود شما (شخصیت، افکار، اعمال شما) توسط یک استاندارد ایده آل از آنچه مردم می خواهند ببینند کنترل می شود. وقتی اینقدر در مورد نظر دیگران نسبت به خود وسواس شدید، نظر خود را فراموش می کنید.

شما می توانید تلاش آگاهانه ای برای دست کشیدن از لعنت انجام دهید. تا خودت را آزاد کنی این مهارتی است که نیاز به تمرین دارد، مانند مدیتیشن. اما وقتی واقعاً بفهمید که چگونه رها شوید، دنیا را کاملاً متفاوت خواهید دید.

هنگامی که از پاسخگویی به عقاید و افکار دیگران دست بکشید، خواهید فهمید که واقعاً چه کسی هستید و این آزادی مانند نفس کشیدن برای اولین بار خواهد بود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید