امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283755
۲۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

10 راهکار ساده خانگی برای از بین بردن بوی بد جاکفشی

قرار دادن چند جفت کفش بدبو در جاکفشی شما می‌تواند فضای خانه را بی‌نهایت بدبو و آزار دهنده‌ کند. زمانی که درب جاکفشی خود را باز می‌کنید، احساس کمی بوی بد کاملا طبیعی است. اما اگر جاکفشی شما بوی بسیار بدی می‌دهد، بهتر است به دنبال راه حلی برای رفع بوی بد جاکفشی خود باشید

10 راهکار ساده خانگی برای از بین بردن بوی بد جاکفشی

قرار دادن چند جفت کفش بدبو در جاکفشی شما می‌تواند فضای خانه را بی‌نهایت بدبو و آزار دهنده‌ کند. زمانی که درب جاکفشی خود را باز می‌کنید، احساس کمی بوی بد کاملا طبیعی است. اما اگر جاکفشی شما بوی بسیار بدی می‌دهد، بهتر است به دنبال راه حلی برای رفع بوی بد جاکفشی خود باشید. به خصوص اگر جاکفشی تان در داخل منزل قرار دارد. شما می‌توانید با چند روش ساده و کاربردی از شر بوی بد جاکفشی خود خلاص شوید.

1_ شستن کفش های درون جاکفشی

اولین و مهم ترین کار برای رفع بوی بد جاکفشی، ضدعفونی کردن کفش ها قبل از قرار دادن آنها در جاکفشی است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد یا با خودتان بگویید که چرا اصلا کفش بو می‌گیرد؟ دلایل مختلفی وجود دارد. دلایلی مانند: عرق کردن پا، آلوده بودن پا و یا جوراب، سبب ایجاد بو در کفش شما و در مجموع باعث بدبو شدن جاکفشی شما خواهد شد.

2_ استفاده از سرکه در جاکفشی

یکی از روش های ساده برای رفع بوی بد جاکفشی استفاده از سرکه است. در فصول زمستان که شاهد برف و باران هستیم، جاکفشی شما علاوه بر بوی بد، بوی رطوبت و نم را نیز به خود جذب می‌کند. برای رفع بوی بد جاکفشی خود ابتدا مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و سپس به قسمت های مختلف جاکفشی اسپری نمایید و بگذارید خشک شود.

3_ استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد جاکفشی

اگر از بوی بد جاکفشی خود خسته شده‌اید و دنبال راه حل برای رفع بوی بد جاکفشی خود هستید. به شما پیشنهاد می‌شود یک بار از جوش شیرین استفاده نمایید. جوش شیرین یک ماده فوق العاده موثر و کاربردی برای از بین بردن بوی بد و ضدعفونی کردن سطوح است. ابتدا کفش ها را از جاکفشی خارج کنید و سپس در همه سطوح و گوشه های جاکفشی مقداری جوش شیرین اسپری کنید. به مدت نیم ساعت اجازه دهید جوش شیرین در همین حالت بماند. در داخل کفش ها هم می‌توانید مقداری جوش شیرین اسپری کنید. سپس در آخر تمام سطح جاکفشی و کفش ها را به خوبی پاک نمایید.

4_ استفاده از گل و گیاه برای رفع بوی بد جاکفشی

از گیاهانی مانند: مریم گلی، اسطوخودوس و ریحان استفاده کنید. در از بین بردن بوها بسیار موثر و عالی عمل می‌کنند. یکی از این گیاهان را یک شب در داخل جاکفشی قرار دهید. صبح روز بعد؛ گیاه را دور بریزید. پس از آن اجازه دهید درب جاکفشی برای مدتی باز بماند تا داخل جاکفشی کمی هوا جریان پیدا کند. سپس مجدد از گیاه بعدی برای رفع بوی بد جاکفشی خود استفاده کنید. به مدت چند وقت به صورت مکرر این کار را انجام دهید تا زمانی ک بوی بد جاکفشی از بین برود.

5_ درب جاکفشی را باز بگذارید برای رفع بوی بد جاکفشی

هوای آزاد به از بین بردن بوی بد جاکفشی کمک می‌کند. بسته بودن در جاکفشی باعث ایجاد نم و رطوبت و جمع شدن بو های بد می‌شود.  بهترین راه این است که درب جاکفشی را باز بگذارید تا هوای داخل آن عوض شود.

6_ استفاده از قهوه برای از رفع بوی بد جاکفشی

برای این روش، ابتدا یک ظرف پلاستیکی را بردارید و سپس چند سوراخ بر روی درب آن ایجاد کنید. درون این ظرف مقداری قهوه بریزید و به مدت چند روز آن را در قسمتی از جاکفشی بگذارید. این کار باعث می‌شود تا قهوه، بوی بد جاکفشی را به خود جذب کند. به جای سوراخ کردن ظرف پلاستیکی می‌توانید مقداری قهوه را داخل یک پارچه و یا جوراب تمیز بریزید‌. پس از انجام این کار، آن را داخل کفش های بدبو بگذارید و نتیجه ی بی نظیر آن را ببینید. همچنین؛ برای رفع بوی بد جاکفشی بهتر است از عطر نیز کمک بگیرید، یک شیشه عطر را نیز در جاکفشی بگذارید.

7_ استفاده از خوشبو کننده های هوا برای رفع بوی بد جاکفشی

 یکی دیگر از روش های رفع بوی بد جاکفشی استفاده از خوشبو کننده های هوا است. می‌توانید به طور سلیقه‌ای از هر نوع خوشبو کننده ای که دوست دارید استفاده کنید.

8_ استفاده از پوست پرتقال برای رفع بوی بد جاکفشی

پوست میوه‌ی بعضی از مرکبات مانند: پوست پرتقال به طوری شگفت انگیزی می‌تواند بوی بد را جذب کند و از بین ببرد. روغن های طبیعی موجود در پوست پرتقال می‌تواند به نابودی برخی باکتری ها و کپک ها نیز کمک کند. ابتدا برای این کار لازم است مقداری پوست پرتقال را داخل کفش ها و فضای موجود در جاکفشی قرار دهید تا بوی بد جاکفشی بعد از مدتی کوتاه از بین برود.

9_ استفاده از چای کیسه ای برای رفع بوی بد جاکفشی

بعد از نوشیدن یک چای خوشمزه، چای کیسه ای را کنار بگذارید تا سرد شود. بعد از مدت کوتاهی می‌توانید چای کیسه‌ای مورد نظر را داخل جاکفشی و یا حتی در کفش‌هایی که در طول زندگی روزمره بیشتر از آن استفاده می‌کنید، قرار دهید. این روش موثر دلیلی برای رفع بوی بد جاکفشی و کفش ها خواهد بود.

10_ از کفش های فرسوده و کهنه استفاده نکنید

بهتر است کفش هایتان را پیش از گذاشتن در جاکفشی در هوای آزاد قرار دهید. زیرا ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا رطوبت به جا مانده از عرق پا خشک بشود و باکتری ها کمتر شود.

  • منبع
  • فوت و فن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید