امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280579
۷۵۶
۱
۰
نسخه چاپی

10 سوال متداول ارتودنسی

10 سوال متداول ارتودنسی

فرض کنید درمان ارتودنسی خود را شروع کرده اید یا به زودی شروع خواهید کرد. تبریک می گویم! راه رسیدن به دندان های صاف، یک بایت سالم و یک لبخند عالی در پیش روی شماست.

در اینجا 10 سوال اصلی که ارتودنتیست ها  از بیمارانی که به تازگی سفر لبخند خود را آغاز کرده اند، می خوانند.

1. آیا گذاشتن براکت درد دارد؟

اولین و رایج‌ترین سوالی که می‌پرسیم این است: آیا گذاشتن براکت ها ضرر دارد؟

و پاسخ منفی است! براکت ها آسیبی ندارند، اما از آنجایی که به دندان های شما فشار می آورند، ممکن است در اولین باری که براکت های خود را می گذارید در تنظیمات احساس سفتی یا حساسیت کنید.

این ناراحتی عموماً خفیف است و باید کمتر از یک هفته پس از بستن براکت ها ادامه داشته باشد. در طول تنظیمات، حساسیت معمولاً بیش از دو یا سه روز طول نمی کشد.

اگر براکت های شما درد می کند به جای اینکه فقط به شما فشار یا ناراحتی ایجاد کنند، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

2. براکت ها چقدر طول می کشد تا کار کنند؟

از آنجایی که هر مورد متفاوت است، مدت استفاده از براکت در بیماران مختلف متفاوت است. عواملی مانند سن، نوع مشکل و درمان بر دوره استفاده از براکت تاثیر می گذارد.

اکثر درمان های ارتودنسی یک سال و نیم طول می کشد تا عمل کند. با این وجود، بسته به بیمار و وضعیت دندان، ممکن است تا دو سال یا بیشتر طول بکشد.

3. چگونه براکت ها را تمیز کنیم؟

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید هنگام استفاده از براکت انجام دهید، تمیز نگه داشتن دندان های خود است. براکت‌ها و سیم‌های بریس‌های شما، غذا و پلاک‌هایی را با مکان‌های ایده‌آل برای اختفا فراهم می‌کنند و در صورت تمیز نشدن آن‌ها، بیشتر مستعد ابتلا به حفره‌ها می‌شوید. در موارد شدید، داشتن حفره در حین استفاده از براکت می‌تواند نیازمند برداشتن آنها باشد تا بتوانید مراقبت‌های دندانی را دریافت کنید.

توصیه می کنیم حداقل روزی سه بار مسواک بزنید در حالی که از نخ دندان استفاده می کنید. شستشوی فلوراید نیز برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی توصیه می شود.

4. چگونه دندان های خود را با براکت مسواک کنیم؟

استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید و مسواک نرم هنگام مسواک زدن با براکت کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح دندان های خود از جمله بالا، پایین و کناره های براکت خود را مسواک بزنید.

معمولاً مسواک زدن لکه های بین براکت و براکت های خط لثه دشوار است. بنابراین، روی این زمینه‌ها تمرکز کنید و در کمترین زمان یک حرفه‌ای خواهید شد!

5. در طول درمان ارتودنسی خود چه بخورم؟

توصیه می کنیم برای جلوگیری از شکستن براکت از هر چیزی جویدنی، سخت و چسبنده خودداری کنید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که غذای خود را به قطعات کوچک برش داده یا خرد کرده و با دندان های عقب خود بجوید. هرگز با دندان های جلویی خود با براکت غذا را گاز نگیرید یا آن را پاره نکنید.

هنگام استفاده از براکت برای جلوگیری از پوسیدگی، مراقب میزان مصرف قند خود باشید.

6. آیا هنوز باید در طول درمان ارتودنسی به دندانپزشک عمومی خود مراجعه کنم؟

آره! علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، مراجعه به دندانپزشک عمومی برای معاینات و تمیز کردن معمولی کلید موفقیت بریس است.

دندانپزشک شما مسائلی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را بررسی می کند. اگر آنها مشکلی را تشخیص دادند، درمان زودتر آن می‌تواند احتمال نیاز به برداشتن براکت های خود را برای مقابله با آن کاهش دهد.

در طول نظافت حرفه ای، متخصص بهداشت از ابزارهای ویژه ای برای حذف پلاک های سخت شده (رسوب) استفاده می کند که نمی توانید در خانه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از بین ببرید.

7. چند بار به ارتودنتیست مراجعه خواهم کرد؟

برای تکمیل درمان به موقع، مهم است که به قرارهای برنامه ریزی شده خود ادامه دهید. تأخیر در تنظیمات می تواند پیشرفت را کند کند و منجر به حرکات نامطلوب شود که باید اصلاح شوند.

پس از پایان درمان و برداشتن براکت ها، ارتودنتیست‌ها همچنان شما را می‌بینند. ارتودنتیست شما احتمالاً یک نگهدارنده دائمی یا متحرک را برای کمک به حفظ نتایج درمان و اطمینان از عدم عقب نشینی دندان های شما توصیه می کند.

8. برای انجام درمان ارتودنسی باید چند سال داشته باشید؟

سن ایده آل برای دریافت بریس بین 9 تا 13 سالگی است زیرا دندان های دائمی آنها به طور کامل شروع به در آمدن می کنند. اما بسته به شرایط مورد شما می توانید براکت را در هر سنی دریافت کنید.

9. براکت یا اینویزیلاین کدام بهتر است؟

براکت ها و اینویزیلاین هر دو عالی کار می کنند و کار را انجام می دهند! به طور سنتی، براکت ها برای بستن شکاف‌ها، اصلاح دندان‌های نیش نهفته و درمان موارد پیچیده‌تر/شدید استفاده می‌شوند.

از سوی دیگر، اینویزیلاین برای موارد پیچیده و اهداف زیبایی شناختی عالی است. قبل از اینکه بهترین انتخاب را انجام دهید، از متخصص ارتودنسی خود در مورد گزینه های درمانی خود بپرسید!

هر دو نوع درمان ارتودنسی جوانب مثبت و منفی دارند. در پایان، به این می رسد که چه چیزی با سبک زندگی شما مطابقت دارد!

10. مدت زمان گذاشتن براکت چقدر است؟

زمان لازم برای قرار دادن براکت های شما حداقل یک تا دو ساعت طول می کشد. در یک یا دو جلسه، بسته به دندان‌ها و نوع براکت هایی که می‌زنید، فرآیند قرار دادن آنها ممکن است اتفاق بیفتد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید