امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279510
۷۸۵
۱
۰
نسخه چاپی

10 مزیت شگفت انگیز برای سلامتی خوردن فلفل تند [از نظر علمی ثابت شده]

10 مزیت شگفت انگیز برای سلامتی خوردن فلفل تند [از نظر علمی ثابت شده]

فواید ثابت شده برای سلامتی فلفل تند، مانند افزایش محبوبیت مصرف غذاهای تند به اشکال مختلف، با سرعتی سرسام آور در حال رشد است.

فلفل چیلی در سراسر جهان به دلیل طعم تند، عطر و برای طولانی تر شدن فساد غذا استفاده می شود. فلفل چیلی علاوه بر استفاده در آشپزی، به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد قارچی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

خواص ضد میکروبی کپسایسین تا 75 درصد از رشد باکتری ها را مهار می کند.

یکی از اجزای اصلی فلفل قرمز فلفل قرمز، کپسایسین است، یک ماده فعال که چندین خواص مفید منتسب به فلفل چیلی به آن بستگی دارد. مواد دیگر نمک ها، عناصر کمیاب، لسیتین، اسانس و فلاونوئیدها هستند. توجه به وجود ویتامین C فلفل قرمز مهم است که در میان سایر عملکردهای آن، نقش مهمی در دفاع در برابر عفونت ایفا می کند.

در زیر 10 فواید فلفل تند برای سلامتی آورده شده است.

1. برای دستگاه گوارش مفید است

کپسایسین موجود در فلفل در واقع به عنوان یک ضد تحریک عمل می کند. سال ها به افراد مبتلا به زخم گفته می شد که از غذاهای تند اجتناب کنند، اما تحقیقات نشان داده است که فلفل برای زخم معده مفید است.

به عنوان مثال، پودر فلفل مقدار کمی از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی را برای کمک به مشکلات گوارشی مانند درمان ناراحتی معده، کاهش گاز روده، درمان اسهال و عمل به عنوان یک درمان طبیعی برای گرفتگی عضلات فراهم می کند.

این کار را با کاهش اسیدیته در دستگاه گوارش که باعث ایجاد زخم می شود انجام می دهد. همچنین به تولید بزاق کمک می کند و شیره معده را تحریک می کند و به هضم کمک می کند.

2. باعث سلامت قلب می شود

همچنین با کاهش کلسترول سرم خون و کاهش رسوب چربی به سیستم گردش خون کمک می کند و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و در نتیجه لخته شدن بیش از حد خون را معکوس می کند. همچنین رگ های خونی را گشاد می کند تا به جریان خون کمک کند.

3. میگرن را کاهش می دهد

آیا تا به حال در بخشی از بدن که تنها تمرکز شما بوده است درد داشته اید تا زمانی که درد دیگری حتی بدتر از آن داشته باشید؟ وقتی مغز شما روی آسیب جدید متمرکز شد، درد اولیه به سادگی ناپدید شد.

این پدیده همان چیزی است که هنگام مصرف فلفل تند برای میگرن اتفاق می افتد. بدن شما نسبت به میگرن حساس می شود و احساس کلی درد کاهش می یابد.

4. درد مفاصل را تسکین می دهد

به دلیل خواص تسکین درد قوی کپسایسین فلفل، می توان آن را روی پوست استفاده کرد تا ماده شیمیایی P، ماده ای که پیام های درد را به مغز منتقل می کند، کاهش دهد.

در نهایت، گیرنده های درد با تخلیه ذخایر بدن خود را خسته می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کپسایسین به عنوان یک مسکن عمل می کند. این به طور موثر برای زونا، نوروپاتی HIV و سایر انواع درد استفاده می شود.

5. متابولیسم را بهبود می بخشد

فلفل تند با ایجاد فرآیندهای ترموژنیک در بدن ما که گرما تولید می کند، سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

این فرآیند از انرژی استفاده می کند و در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند. علاوه بر این، اگر فلفل تند در وعده صبحانه مصرف شود، اشتها در بقیه روز سرکوب می شود که در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

حتی ممکن است پروتئین های بدن شما را برای مبارزه با تجمع چربی تغییر دهد.

کپسایسین نیز به عنوان یک روش جامع برای کاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفته است. به طور انتخابی رشته های عصبی را که پیام ها را از معده به مغز ارسال می کنند، از بین می برد.

6. پسوریازیس را از بین می برد

پسوریازیس یک بیماری پوستی خارش دار است که منجر به ایجاد لکه های پوستی زشت می شود. کرم کپسایسین به میزان قابل توجهی تعداد سلول ها را برای تکثیر کاهش می دهد و به برگشت ضایعات پوستی خود ایمنی کمک می کند.

7. خطر سرطان را کاهش می دهد

از آنجایی که کپسایسین موجود در گوشت فلفل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به عنوان یک مبارزه کننده با سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. رشد سلول‌های سرطانی پروستات را کاهش می‌دهد، در حالی که سلول‌های طبیعی آسیبی نمی‌بینند.

تحقیقات همچنین مصرف مقادیر زیادی فلفل را در برابر سرطان سینه، لوزالمعده و مثانه موثر نشان می دهد.

8. با آنفولانزا، سرماخوردگی و عفونت های قارچی مبارزه می کند

فلفل تند سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند و به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که اسپری های بینی حاوی کپسایسین باعث کاهش احتقان می شود. افزایش دمای بدن در اثر مصرف فلفل تند، سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با نوروویروس (سرماخوردگی) و ویروس های آنفولانزا تحریک می کند.

مصرف فلفل با کاهش عوامل بیماری زا قارچی با 16 سویه قارچی مبارزه می کند.

9. از بوی بد دهان جلوگیری می کند

برای اینکه طرف مقابلتان جذب شما شود، خوردن پودر فلفل تند به عنوان یک ضدعفونی کننده برای هوایی که تنفس می کنید با بهبود بوی نفس شما عمل می کند.

10. از آلرژی جلوگیری می کند

با توجه به فواید ضدالتهابی کپسایسین، فلفل تند می تواند به پیشگیری از آلرژی و علائم آلرژی کمک کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید