امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277220
۱۰۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

10 موضوع که نباید به کسی بگویید حتی دوستانتان

10 موضوع که نباید به کسی بگویید حتی دوستانتان

حرف هایی که نباید به دیگران گفت

ما انسانها وقتی با فردی صمیمی می شویم خط قرمز های خود را فراموش می کنیم وبه راحتی رازها و مسئله های شخصی خود را با دوست مان در میان می گذاریم درحالیکه این کار درستی نیست و همیشه باید به خاطر داشت موضوعاتی است که دیگران نباید از آن آگاه شوند پس از این به بعد در گفتگوهای دوستانه خود حد و حدودی را برای درمیان گذاشتن راز مهم خود رعایت کنید .

گاهی اوقات ما برای تخلیه انرژی خود و از سر استیصال با دیگران درد دل می‌کنیم. در نهایت حرف‌هایی که نباید گفت را به زبان می‌آوریم. بدون اینکه به این کار آگاهی داشته باشیم و بدون اینکه به دنبال راه حل و مشورت باشیم. شما می‌دانید چه حرف‌هایی را نباید به دیگران گفت؟ شما این موارد را رعایت می‌کنید؟

1. زندگی شخصی

زندگی شخصی شما هیچ ربطی به کس دیگری ندارد وصحبت کردن درباره مسائل زندگی تان باعث می شود شما را انتقاد و قضاوت کنند . در انتخاب هایی که در زندگی تان می کنید باید به خودتان توجه داشته باشید ، زیرا این کار شما را از نظرات غیر ضروری دیگران حفظ می کند که می تواند خشن و ناملایم باشد.

جنبه های مشخصی از زندگی خود را به عنوان راز نگه دارید و همه جزئیات رابطه و زندگی شخصی خود را با دیگران در میان نگذارید. این باعث می شود که شما به عنوان یک فرد بسیار ساده و شایسته احترام بسیار بیشتری نسبت به کسانی که همه چیز را درباره ی عادات خوب و بد می گویند داشته باشید.

2. اقدامات خوب و شجاعانه

به اشتراک گذاشتن عمدی کارهای خیریه با دیگران می تواند خودخواهانه باشد، و باید از آن اجتناب شود.کمک کردنتان به دیگران یک راز نیست اما نباید اخبار جهانی شود.همین مساله برای شجاعت صدق می کند. ما هر روز با چالش هایی رو به رو می شویم و دستاوردهای شما در این چالش ها باید به طور مناسب اجر داده شود.

توجه به ستایش و قدردانی دیگران باعث می شود که به نظر بزرگ برسید. اقدامات شجاعانه برای دیگران هستند تا به شهامت فکر کنند، در غیر این صورت، آن ها همه این شجاعت ها را ندارند.

3. ناراحتی های خانوادگی

همه خانواده ها ناراحتی دارند؛ و باید تحمل کنند . با این حال، این چیزی نیست که شما باید به دنیا بگویید. واضح است اگر چیزی اشتباه وجود دارد، گفتن آن به دوستان نزدیک و همسر می تواند به کاهش بار آن کمک کند با این حال، گفتن به کل دنیا می تواند باعث بی احترامی شود و راه را برای قضاوت خانواده باز می کند. همیشه بهتر است که مسائل خود را به طور خصوصی و به درستی با خانواده و آن هایی که دوست دارید حل کنید.

4. اهداف

نگه داشتن اهداف تان در واقع می تواند باعث شود که احتمال بیشتری به دست یابی آن داشته باشید . مطالعات بر روی تنظیم هدف نشان داده اند که تعریف کردن اهداف تان و تحسین شدن برای آن باعث می شود که مغز اندورفین تولید کند و به هدف برسید. این باعث می شود احساس کنید که به چیزی دست پیدا کرده اید، بنابراین در طولانی مدت برای رسیدن به هدف تلاش نمی کنید.

5. مسائل مالی تان

همه دوست دارند چیزهای خوب داشته باشند ، و اگر ما همه چیزهای خوبی را که داریم، را با دیگران به اشتراک بگذاریم حسادت آنها را برانگیخته می کنیم . نگه داشتن دستاوردهای مادی تان به شما این امکان را می دهد که علاوه بر بهره بردن از آنها از چشم زخم در امان باشید و هم چنین فردی فروتن و دوست داشتنی به نظر بیایید .

10 موضوع که نباید به کسی بگویید حتی دوستانتان

6- رویدادهای گذشته

از جمله حرف‌هایی که نباید گفت رازها و رویدادهای منفی گذشته خود است. همه ما در زندگی شخصی خود داستان‌های منفی داریم که دوست نداریم دیگران از آن با خبر شوند. بهتر است که اتفاقات گذشته را فراموش کنید و کمتر درباره آن با خود صحبت کنید. اگر شما رازهای گذشته خود را با دیگران درمیان بگذارید روی کیفیت رابطه آنها و برداشت آنها از شما تاثیر منفی می‌گذارد که این خود باعث پایین آمدن اعتماد به نفس و عزت نفس در شما می‌گردد و در زندگی شما مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

7- نقاط ضعف و ترس ها

گفتن نکات منفی و ضعف‌های خود از جمله حرف‌هایی که نباید گفت. دیگران از شنیدن نقاط ضعف و ناتوانایی‌های شما اجساس لذت می‌کنند. زمانی که شما این موارد را با دیگران در میان می‌گذارید به شما چیزی نمی‌گویند فقط یک شنونده هستند ولی اگر با آنها به مشکل برخورد کنید از همین ضعف شما علیه شما استفاده می‌کنند.

8- خشم و نفرت خود نسبت به دیگران

شما امروز به دلایلی ممکن است از شخصی خشمگین باشید و از آن شخص نفرت پیدا کنید ولی بعد از گذشت چند ماه دید شما عوض شود. همه ما این تجربه را در زندگی خود داشته ایم در گذشته از شخصی نفرت داشتیم اما اکنون هیچ حسی نسبت به آن نداریم و یا ممکن است عاشق وی شده باشیم.

زمانی که خشمگین می‌شوید این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است نظر شما عوض شود. حال اگر این حس را به شخصی بگویید و او نیز این را برای طرف مقابل بازگو کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

9- غلو کردن درباره استعداد‌های خود

زمانی که شما در کاری استعداد دارید آن را به رخ دیگران نکشید. تعریف و تمجید زیادی از خود باعث نفرت دیگران از شما می‌شود و ممکن است آن طور که دیگران انتظار دارند در کار خود به موفقیت دست پیدا نکنید که در این صورت مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرید.

استعدادهای خود را در عمل به آنها نشان دهید به جای اینکه در کلام بگویید.

10- بحث درباره اعتقادات مذهبی و فلسفه زندگی

اعتقادات مذهبی و باورها درباره فلسفه زندگی مواردی هستند که هر شخصی با توجه به تجربیات و آموزش‌های خود، نظریات متفاوتی دارد. همچنین عقاید هر کسی برای خود شخص قابل قبول است و شما باید این مطلب را قبول کنید که نظر هر شخصی محترم است. بنابراین زمانی که شما در رابطه‌های عادی خود با دیگران درباره این موضوع بحث می‌کنید، نه تنها طرف مقابل را قانع نمی‌کنید بلکه ممکن است وی را دچار لجبازی و فشار نامتعارف کنید.

صحبت کردن درباره عقاید محفل خاص خود را دارد. بهتر شما عقاید خود را با دیگران در رابطه‌های ساده مطرح نکنید زیرا خطاهای شما را به باورهای شما نسبت خواهند داد و در مواقعی به خاطر عقاید شما، انتظار یک سری از رفتارها را از خود شما نخواهند داشت و شما را یک فرد قدیس تصور خواهند کرد در صورتی که این تصور اشتباه است و هر فردی جدا از عقاید خود ممکن است دچار خطا و لغزش شود. برعکس این موضوع نیز وجود دارد.

  • منبع
  • نمناک
  • مایندینو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید