امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280390
۲۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

12 غذای انسان که خوردن آنها برای گربه شما بی خطر است

12 غذای انسان که خوردن آنها برای گربه شما بی خطر است

روی مبل می نشینید تا استراحت کنید و از یک میان وعده خوشمزه لذت ببرید. لحظاتی بعد، گربه‌تان دور پاهایتان حلقه می‌زند و به سمت پایین می‌چرخد و با یک میو شیرین التماس می‌کند که از غذای شما لذت ببرید. اگرچه خوشحال می‌شوید که یک مزه را به اشتراک بگذارید، اما با گناه می‌گویید نه، زیرا می‌دانید که غذای شما برای بچه گربه‌تان مضر است.

نه تنها "غذای انسان" می تواند برای گربه ها کاملا بی خطر باشد، بلکه برخی از مواد غذایی شما می تواند برای آنها مفید باشد. برخی از مواد بی ضرر را که می توانید با گربه سان مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید، کشف کنید.

غذاهای انسان که خوردن آنها برای گربه شما بی خطر است

1. ماهی

در حالی که نمی‌خواهید بچه گربه‌تان از آکواریوم غذا بخورد، خوردن ماهی‌های روغنی مانند ماهی تن یا ماهی خال مخالی می‌تواند به بینایی، مفاصل و مغز او کمک کند.

2. گوشت

مرغ، گوشت گاو و سایر گوشت ها یک گزینه طبیعی برای گوشتخوار کوچک شماست. مرغ پخته بهترین گزینه شماست. از مصرف گوشت‌های پر سدیم مانند ژامبون خودداری کنید، زیرا نمک زیاد می‌تواند برای گربه‌ها سمی باشد.

3. پنیر

به اشتراک گذاشتن یک برش با بچه گربه‌تان بسیار لذت بخش است. زیرا سرشار از کلسیم و پروتئین است.

4. موز

بچه ها تنها کسانی نیستند که می توانند از موز سود ببرند. آنها می توانند یک میان وعده سالم برای گربه ها نیز باشند، اگرچه فقط به دلیل محتوای قند بالا باید یک خوراکی خاص باشند.

5. توت ها

زغال اخته و توت فرنگی با قند کمتر و آنتی اکسیدان بالا میوه های خوبی هستند که می توانید با بچه گربه خود به اشتراک بگذارید.

6. ملون یا طالبی

بسیاری از گربه ها از تکه های کوچک طالبی، عسلک یا هندوانه بدون هسته لذت می برند. به علاوه، خربزه سرشار از ویتامین های A و C است.

7. هویج

در حالی که گربه ها، بر خلاف انسان ها، در رژیم غذایی خود به سبزیجات نیاز ندارند، می توانند یک درمان ایمن و سالم باشند. گربه شما ممکن است مقداری هویج پخته شده بخورد، اما از هویج های خام خودداری کنید زیرا ممکن است خطر خفگی داشته باشند.

8. برنج

اگرچه بخشی ضروری از رژیم غذایی آنها نیست، اما کمی برنج سفید به گربه شما آسیبی نمی رساند. در واقع، اگر او مشکلات گوارشی داشته باشد، ممکن است مفید باشد.

9. کدو تنبل

ادویه را کنار بگذارید و فقط کدو تنبل را به بچه گربه خود بدهید. کدو تنبل پوره شده دارای فیبر و مواد مغذی است که می تواند به همه چیز از یبوست گرفته تا گلوله های مو کمک کند.

10. بلغور جو دوسر

جو دارای مقدار زیادی فیبر، آهن و حتی پروتئین است که همگی برای سلامت کلی گربه شما مفید هستند. همچنین می توانید از آنها به صورت موضعی برای مشکلات پوستی استفاده کنید.

11. تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین یکی دیگر از غذاهای سالمی است که می توانید با گربه خود به اشتراک بگذارید. تخم مرغ را به صورت پخته انتخاب کنید، زیرا تخم مرغ خام ممکن است حامل سالمونلا باشد.

12. اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین است، اگرچه نباید به گربه هایی که مشکلات کلیوی یا ادراری دارند داده شود.

البته، همه و همه این غذاها باید به عنوان خوراکی های گاه به گاه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل داده شوند. با دامپزشک خود در مورد بهترین غذا برای تغذیه روزانه گربه خود صحبت کنید یا اگر نگرانی در مورد آنچه که گربه شما باید یا نباید بخورد دارید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید