امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265912
۲۸۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

15 مورد از زیبا ترین سواحل جهان

گشت‌وگذار در زیباترین سواحل دنیا و لذت‌بردن از تفریحات آبی همیشه طرفداران خود را دارد. اغلب مسافران به‌دنبال سواحل بکر، دریای آبی‌تر و ماسه‌های روشن‌تر هستند، اما کسانی که هیجان بیشتری می‌خواهند، به‌دنبال سواحل خاص، بی‌مانند و حتی کمی عجیب‌وغریب می‌گردند.

15 مورد از زیبا ترین سواحل جهان
 

1. تلألویی در تاریکی، ساحل وادو، مالدیو

بی‌شک ساحل وادو در مالدیو، ماورایی است. گویی ستاره‌های درخشنده‌ی آسمان در ساحل دریا پخش شده‌اند! این منظره حاصل فعالیت فیتوپلانکتون‌های زیست‌تاب است.

این موجودات به‌تنهایی قابل‌رؤیت نیستند، اما وقتی در کنار هم جمع می‌شوند درخشش شگفت‌انگیزی خلق می‌کنند.

 

ساحل وادو یکی از سواحل زیبای دنیا
 


2. ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا؛ یکی از خاص ترین سواحل دنیا

منظره‌ی خیره‌کننده‌ی ساحل شیشه‌ای که یکی از خاص ترین سواحل دنیا است، ریشه در گذشته‌ای نه‌چندان درخشان دارد. سال‌ها پیش ساکنان محلی زباله‌هایشان را در دریا می‌ریختند. شیشه‌هایی که امروز سراسر ساحل را پوشانده‌اند، بقایای همان زباله‌ها هستند که توسط امواج دریا تغییر شکل یافته‌اند و به ساحل برگشته‌اند.

 

ساحل شیشه ای یکی از سواحل زیبای دنیا
 


3. ساحل سبز، کورو، گویان فرانسه

ساحل کورو در گویان فرانسه، هیچ شباهتی به سواحل معمولی که با ماسه‌های سفید یا زرد پوشیده شده‌اند ندارد، شگفتی این ساحل به‌خاطر سنگ‌های سبزی است که در سراسر ساحل گسترده‌ شده‌اند.

 

ساحل سبز یکی از سواحل زیبای دنیا
 


4. ساحل مخفی، ماریتا، مکزیک

یکی از شگفتی‌های مکزیک در جزایر ماریتا قرار دارد، ساحل مخفی! ساحل مخفی که در زبان اسپانیایی به‌ آن «ساحل عشق» گفته می‌شود، در غاری پنهان شده است که بخشی از آن سقف ندارد و درنتیجه، آفتاب دست‌ودلبازانه‌تر به آن می‌تابد.

 

ساحل مخفی یکی از سواحل زیبای دنیا

 

5. ساحل صورتی، باهاما

انتخاب این ساحل برای ماه‌عسل امر عجیبی نیست! چه چیزی رمانتیک‌تر از جزیره‌ای بهشتی با سواحل صورتی بی‌پایان!

 

ساحل صورتی یکی از سواحل زیبای دنیا
 


6. گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند

این گذرگاه جذاب بیش از ۵۰ میلیون سال پیش، براثر سرد شدن و ترک خوردن گدازه‌هایی که به سطح زمین راه یافته بودند، به وجود آمد. این موضوع نه‌تنها جلوه‌ی بی‌نظیری به ساحل بخشیده، بلکه آن را تبدیل به اثری باستانی و یکی از خاص ترین سواحل دنیا کرده است.

 

گذرگاه ساحلی جاینت یکی از سواحل زیبای دنیا
 


7. ساحل صدفی، خلیج بِی، استرالیا

به‌دلیل شوری بیش‌ازحد آب دریا در این منطقه، شکارچیان طبیعی صدف‌های راه‌راه این مکان را برای زندگی مناسب نمی‌دانند. همین امر باعث رشد جمعیت صدف‌ها و انباشته شدن پوسته‌ی آنها در ساحل شده است.

 

ساحل صدفی یکی از سواحل زیبای دنیا
 


8. ساحل بنفش‌ فایفر، کالیفرنیا

رنگ عجیب شن‌های این ساحل توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این رگه‌های بنفش از شسته شدن رسوبات منگنز توسط آب دریا به وجود می‌آیند.

 

ساحل فایفر یکی از سواحل زیبای دنیا
 


9. غار دریایی بناگیل، پرتغال

الگاروِه، ساحلی از سنگ‌های آهکی است که در جنوب پرتغال واقع شده است. این سنگ‌ها که به‌سادگی توسط جریان آب ساییده می‌شوند، غارهای شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کنند.

 

غار دریایی بناگیل یکی از سواحل زیبای دنیا
 


10. ساحل کلیساها، ریبادئو، اسپانیا

طاق‌های شگفت‌انگیز این ساحل که یادآور عبادتگاه هستند، طی هزاران سال و از سایش امواج خروشان دریا بر تخته‌سنگ‌های بزرگ به وجود آمده‌اند.

 

ساحل کلیساها، ریبادئو، اسپانیا
 


11. ساحل توپ بولینگ، کالیفرنیا

گوی‌های سنگی شگفت‌انگیز ساحل مندوسینای کالیفرنیا، منظره‌ی شگرفی را در پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. برای دیدن گوی‌های سنگی بهتر است که درهنگام پایین آمدن آب دریا به تماشای ساحل بروید.

 

ساحل توپ بولینگ یکی از سواحل زیبای دنیا
 

 


12. ساحل داغ، نیوزیلند

تماشای مردم درحین کندن گودال در ماسه‌ها و دراز کشیدن‌ درون آنها بسیار دیدنی است. آبی که در این گودال‌ها جمع می‌شود گرم و آرامش‌بخش است.

 

ساحل داغ یکی از سواحل زیبای دنیا
 


13. ساحل ماسه‌قرمز، رابیدا، گالاپاگوس

اکسیداسیون پس‌مانده‌ی گدازه‌های سرشار از آهن، ماسه‌ها‌ی این ساحل را به رنگ قرمز درآورده است. بااین‌حال، آنچه این ساحل را شگفت‌انگیز می‌کند علت سرخی ماسه‌ها نیست! بلکه نمای بی‌نظیری است که چشم هر انسانی را می‌نوازد.+

 

ساحل ماسه قرمز یکی از سواحل زیبای دنیا
 


14. ساحل نقره‌ای، سیشل آفریقا

اگر وصف ساحلی چشم‌نواز با ماسه‌های سفید که پشت‌به‌پشت تخته‌سنگ‌های گرانیتی تراش‌خورده، امواج زمردین دریا را در آغوش می‌کشد شما را به وجد نیاورد، باید بگوییم که این ساحل یکی از معدود سواحلی است که به‌‌سمت غرب گسترده می‌شود و شما می‌توانید از تماشای غروب باشکوه خورشید در آن لذت ببرید.

 

ساحل تقره ای یکی از سواحل زیبای دنیا
 


15. ساحل ناواجیو، زاکینتوس، یونان

ساحل ناواجیو که به «ساحل کشتی‌ شکسته» معروف است، یکی از شناخته‌شده‌ترین سواحل یونان است. اسکلت کشتی غرق‌شده‌ی پاناگیوتیس که در روزگاران دور به قاچاق سیگار و برده شهرت داشت، در این ساحل جا خوش کرده است.

 

ساحل کشتی شکسته یکی از ساحل های شگفت انگیز دنیا
 

 

 

گرد آورنده : محمدی

پایگاه خبری حقوق نیوز

 

 

  • منبع
  • www.chetor.com

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید