امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280805
۱۵۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

15 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

15 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

ناخن‌های قوی و سالم می‌تواند نشانه‌ای از سلامتی باشد، اما گاهی اوقات ناخن‌های ما آن‌طور که می‌خواهیم قوی نیستند.

خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا به تقویت ناخن‌ها کمک کنیم و آنها را به جایی که می‌خواهیم برسانیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

نکاتی برای داشتن ناخن های قوی تر

1. مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین (همچنین به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 شناخته می شود) یکی از ویتامین های گروه B است. از آنجا که محلول در آب است، در بدن ذخیره نمی شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که روزانه آن را مصرف می کنید.

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک می کند. می توان آن را در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته و حبوبات یافت، یا می توانید از ویتامین B یا مکمل استفاده کنید.

قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

2. قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

خیساندن بیش از حد در آب باعث می شود ناخن های شما ضعیف و شکننده شوند. هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام حمام دستان خود را از آب دور نگه دارید.

البته غیرممکن است که همیشه از زیر آب بردن دستان خود اجتناب کنید، اما این چیزی است که باید به آن توجه داشت.

3. هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی می شکنند و پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند.

4. به رژیم غذایی خود توجه کنید

اطمینان حاصل کنید که از یک رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مصرف مولتی ویتامین با مواد معدنی استفاده می کنید. رژیم غذایی با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی می‌تواند بر کل بدن شما - از جمله ناخن‌ها - تأثیر بگذارد.

5. مراقب محصولاتی که استفاده می کنید باشید

بسیاری از لاک ها یا درمان ها حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده های لاک ناخن که حاوی استون هستند باید اجتناب کرد زیرا می تواند به ناخن ها آسیب برساند.

به دنبال لاک های غیر سمی و خیس کننده ناخن و همچنین پاک کننده های بدون استون باشید.

6. در صورت امکان از استفاده از ناخن های ژل یا اکریلیک خودداری کنید

در حالی که این ها به عنوان یک جایگزین آسان برای کسانی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند، تبلیغ می شود، استفاده مکرر می تواند باعث کنده شدن رشد ناخن های شما شود و آنها را ضعیف کند. اگر باید آنها را دریافت کنید، آنها را به طور استفاده نکنید.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز برای ژل لاک به عنوان یک عامل خطر برای سرطان شناخته شده است، اگرچه قرار گرفتن در معرض آن بسیار کمتر از چیزی است که با تجهیزات برنزه کننده UV دریافت می کنید. قرار گرفتن در معرض آنها همچنین باعث پیری پوستی می شود که از یک ناخن سالم حمایت می کند.

7. ناخن های خود را از لاک فاصله دهید

در همین راستا، اگرچه لاک ناخن زیبا به نظر می رسد، ناخن های شما نیاز به تنفس دارند. استفاده مداوم از لاک، حتی لاک غیر سمی، می تواند ناخن را ضعیف کند.

پس از استفاده از لاک به مدت یک هفته یا بیشتر، لاک را با یک لاک پاک کن بدون استون پاک کنید و سپس اجازه دهید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشد.

8. ناخن های خود را کوتاه تر نگه دارید

ناخن‌های بلند بیشتر احتمال دارد که بشکنند و روی چیزها گیر کنند، در حالی که ناخن‌های کوتاه‌تر احتمال تراشیده شدن، ترک خوردن یا شکافتن آن‌ها را کاهش می‌دهد و به قوی نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند.

9. از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

استفاده از ناخن به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستگی و خرد شدن ناخن شود که به نوبه خود می تواند ناخن را ضعیف کند.

10. از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید

بعد از پاک کردن لاک، یا اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی هیدراته نشده‌اید، از کرم دست روی دست‌هایتان استفاده کنید و مطمئن شوید که ناخن‌هایتان را مرطوب می‌کنید. می توانید این کار را هر بار که دستان خود را می شویید انجام دهید.

11. از خشک کردن محصولات خودداری کنید

اگر از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها مضر باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ناخن ها (و دست ها) را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.

12. نحوه سوهان زدن ناخن های خود را تغییر دهید

سوهان زدن ناخن ها در یک حرکت رفت و برگشتی مانند اره می تواند ناخن های شما را ضعیف کند. سوهان را فقط در یک جهت بزنید زیرا سوهان زدن بیش از حد می تواند ناخن را ضعیف کند.

13. از محصولات پاک کننده با احتیاط استفاده کنید

هنگام تمیز کردن اطراف خانه، دستکش لاستیکی بپوشید. بسیاری از محصولات پاک کننده یا دستمال مرطوب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند ناخن را ضعیف کنند. دستکش به شما کمک می کند تا از تماس با این مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

14. به شامپوی خود نگاه دقیق تری بیندازید

اگر از شامپویی استفاده می‌کنید که خشک می‌کند یا قصد دارد روغن‌ مو را از بین ببرد (یعنی شامپویی که مخصوص موهای چرب است)، ممکن است ناخن‌های شما را خشک کرده و باعث ضعیف یا شکننده شدن ناخن‌ها شود. سعی کنید شامپوی خود را به مدت چند هفته عوض کنید و ببینید آیا تفاوتی مشاهده می کنید.

15. با پزشک خود صحبت کنید

اگر چندین هفته را امتحان کرده اید و هیچ تغییری در ناخن های خود مشاهده نکرده اید، به متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به ناخن‌های شما نگاهی بیندازند و در مورد وضعیت عادی و سلامت کلی‌تان سؤالاتی از شما بپرسند.

در صورت نیاز، آنها می‌توانند یک درمان ناخن قوی تجویز کنند که می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید