امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278151
۱۶۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

15 کارآفرین بسیار موفق ایرانی و دستاورد پر طرفدارشان در سطح ملی

کار آفرین کسی است که یک مدل تجارت را توسعه می دهد و سرمایه ی فیزیکی و انسانی لازم برای یک سرمایه گذاری جدید فراهم می کند.

کار افرینان برتر ایرانی

 15 کارآفرین معروف و موفق ایرانی و فعالیت های سازنده ی ایشان

کار آفرین کسی است که یک مدل تجارت را توسعه می دهد و سرمایه ی فیزیکی و انسانی لازم برای یک سرمایه گذاری جدید فراهم می کند. همچنین کار آفرین طرح خود را عملی می کند ومسئولیت شکست و موفقیت طرح با کار آفرین می باشد. در حقیقت تعریف رسمی کار آفرینی، فرآیند شروع یک تجارت یا سازمان برای سود آوری یا تأمین نیاز های اجتماعی است.

در واقع به معنای ساده تر کار آفرین شخصی است که با اقدامات خود توانسته است برای دیگران شغل ایجاد نماید. در این مقاله قصد دارم چند کارآفرین ایرانی را معرفی کنم و ترتیب معرفی آن ها به شرح زیر می باشد:

1. برادران محمدی دیجی کالا (بنیان گذاران دیجی کالا)

2. مجید حسینی نژاد، بنیان گذار علی بابا

3. میلاد منشی پور، بنیان گذار تپ سی

4. ایسمینار و مانوئل اوهانجانیانس

5. محمدرضا آقایا، بنیان گذار استارتاپ باسلام

6. نازنین دانشور، بانوی کارآفرین ایرانی و بنیان گذار تخفیفان

7. کارآفرین ایرانی، محمدرضا فرحی بنیان گذار بیمه بازار

8. علیرضا صادقیان مؤسس نت برگ

9. حامد تاج الدین، هم بنیان گذار و مدیرعامل آچاره

10. مهدی نایبی، بنیان گذار الو پیک

11. راه اندازی استارتاپ مستر بلیط با حمیدرضا اشجع

12. حامد ولی پوری، مدیرعامل بیمیتو

13. رضا اربابیان، مؤسس و بنیان گذار شیپور

14. حسام آرمندهی، بنیان گذار دیوار و کافه بازار

15. مهدی صفایی، کارآفرین ایرانی برتر

دیجی کالا ؛ برادران محمدی :

حمید محمدی و سعید محمدی برادران دو قلو هستند و بنیان گذاران فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشند. با اقدامات برادران محمدی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سال 1385 متولد و راه اندازی شد. برادران محمدی که کارآفرین ایرانی هستند و یکی از مهم ترین کسب و کارهای دیجیتال را دارند کار خود را با دفتری کوچک که متعلق به برادر آن ها بود شروع کردند.

برادران محمدی  بنیانگزاران دیجی کالا

آن ها دیجی کالا را با سرمایه ای 10 میلیون تومانی و استخدام 5 نیرو راه اندازی کردند. در واقع دیجی کالا با دو نیروی تولید محتوا، یک مسئول خرید، یک حسابدار و یک پیک کار خود را آغاز کرد.

در حال حاضر دیجی کالا، بزرگ ترین و معتبر ترین فروشگاه اینترنتی ایران است و محبوبیت زیادی برای تمام ایرانیان دارد. کاربران می توانند همه نوع کالا، از کالای دیجیتال گرفته تا کالای سوپر مارکتی را از دیجی کالا تهیه کنند.

علی بابا ؛ مجید حسینی نژاد :

علی بابا توسط فردی به نام مجید حسینی نژاد تأسیس شده است. علی بابا پلتفرمی است که شما می توانید با استفاده از آن بیلط سفر با هواپیما قطار و اتوبوس را تهیه کنید. همچنین با وب سایت و اپلیکیشن علی بابا می توانید برای سفر های خود حتی در خارج از کشور به صورت آنلاین هتل رزرو نمایید.

مجید حسینی نژاد و سایت علی بابا

مجید حسینی نژاد به این دلیل که هیچ خدمات آنلاینی برای سفر در ایران وجود نداشت علی بابا را بنیان گذاری کرد. امروزه سایت علی بابا در ایران یکی از بزرگترین سایت هایی است که خدمات خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار، خرید بلیط اتوبوس و رزرو هتل و ... را به صورت آنلاین به کاربران ارائه می دهد.

تپ سی ؛ میلاد منشی پور :

یکی از سامانه های هوشمند در خواست خودرو و تاکسی به صورت اینترنتی که در ایران فعالیت می کند، تپ سی است. از اپلیکیشن تپ سی در سال 95 رو نمایی شده است.

میلاد منشی پور و ابداع تپ سی

تپ سی در سال 95 تنها در تهران فعالیت می کرد اما در حال حاضر در دیگر شهرهای ایران نیز فعالیت می کند. میلاد منشی پور بنیان گذار و مدیر عامل شرکت تپ سی می باشد. میلاد منشی پور نیز یک کارآفرین ایرانی است و تپ سی در حال حاضر نیرو های زیادی دارد. یکی از اصلی ترین رقبای تپ سی در ایران اسنپ می باشد که هر دو در حوزه ی حمل و نقل آنلاین و تاکسی اینترنتی فعالیت می کنند.

البته از دیگر تاکسی های اینترنتی می توان کارپینو را نیز نام برد اما رقیب سرخت تپ سی، همان اسنپ می باشد.

ایسمینار ؛ مانوئل اوهانجانیانس:

ایسمینار پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار و رویداهای آنلاین است و توسط مانوئل اوهانجانیانس تأسیس شده است. مانوئل اوهانجانیانس متولد سال 1367 است و تحصیلات کارشناسی او مهندسی صنایع می باشد.

 

مانوئل اوهانجانیانس  بنیانگزار ایسمسنار

مانوئل اوهانجانیانس رشته ی مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک را برای کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران ادامه داده است. از سال 96 تمرکز خود را برای ایده ی استارتاپی خود یعنی ایسمینار گذاشت و به صورت متمرکز با تکشیل تیم ایسمینار را توسعه داد. در حال حاضر سایت ایسمینار یکی از بهترین پلتفرم های مدیریت و برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین است و رشد خوبی نیز داشته است.

دلایل رشد خوب ایسمینار سخت کوشی تیم ایسمینار است که با نهایت وجود برای این پلتفرم زحمت می کشند. یکی دیگر از دلایل موفقیت ایسمینار جذب سرمایه از شرکت آی کن می باشد.

 استارتاپ باسلام ؛ محمدرضا آقایا :

استارتاپ باسلام، یک بازار اجتماعی خرید و فروش محصولات خانگی و محصولات محلی است. این استارتاپ توسط محمدرضا آقایا تأسیس شده است. در حال حاضر هزاران غرفه دار در این بازار فعالیت می کنند و هزاران محصول در نقاط مختلف ایران از طریق این بازار به فروش می رسد.

محمد رضا آقایا و استارتاپ باسلام

این استارتاپ در حا حاضر با دو دفتردر تهران و قم فعالیت می کند و قصد توسعه نیز دارد. در باسلام محصولات در حوزه ی مواد غذایی، صنایع دستی و محصولات کشاورزِی به فروش می رسد.

یکی از مزایای استارتاپی که محمدرضا آقایا راه اندازی کرده است، معرفی کسب و کارهای کوچک است که در سراسر ایران فعالیت می کنند. در واقع کسب و کار های کوچک خانگی و روستایی از طریق باسلام به دیگران معرفی می شوند و از طریق می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

تخفیفان ؛ نازنین دانشور :

خانم نازنین دانشور بانوی کارآفرین ایرانی، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت تخفیفان است. نازنین دانشور در سی و دومین نشست کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه cacci به عنوان برترین جوان کارآفرین برگزیده شد.

نازنین دانشور بانوی کارآفرین ایرانی و بنیانگزار سایت تخفیفان

تخفیفان که خانم دانشور آن را تأسیس کرد از معتبرترین و محبوب ترین سایت های تخفیف و خرید گروهی در ایران است. با استفاده از سایت تخفیفان می توان از خدمات رستوران، هتل، مراکز زیبایی، شهربازی ها و ... با تخفیف استفاده کرد. خدمات تخفیفان از طریق وب سایت و اپلیکیشن این سامانه قابل استفاده می باشد.

  بیمه بازار ؛ محمدرضا فرحی :

 

محمد رضا فرحی و سایت بیمه بازار

بیمه بازار در واقع روش جدید خرید بیمه است و از شهریورماه سال 95 شروع به فعالیت کرده است. بیمه بازار سامانه ای برای مقایسه و خرید آنلاین بیمه های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی و ... است که امکان نرخ گیری و خرید بیمه ها را در زمانی کوتاه برای کاربران فراهم کرده است. بیمه بازار توسط شخصی به نام محمدرضا فرحی تأسیس شده است. هم بنیان گذاران بیمه بازار محمد صادق منتظری و محسن فدایی هستند.

نت برگ ؛ علیرضا صادقیان :

یکی دیگر از سایت هایی که در ایران در حوزه ی خرید و تخفیف گروهی فعالیت می کند، وب سایت نت برگ است. نت برگ توسط علیرضا صادقیان تأسیس شده است.

علیرضا صادقیان بنیانگزار نت برگ

علیرضا صادقیان مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت دارد و تحصیلات ارشد خود را در رشته ی MBA دانشگاه کلمبیا آمریکا گذرانده است. در نت برگ روزانه پیشنهادهایی متنوع و با تخفیف های 40 تا 99 درصدی برای مکان های تفریحی مانند رستوران، شهربازی، مراکز بهداشتی، مراکز درمانی و ... ارائه می گردد.

از خدمات نت برگ می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن ین سامانه استفاده کنید.

آچاره و اوبار ؛ حامد تاج الدین :

حامد تاج الدین کارآفرین ایرانی است و هم بنیان گذار و مدیرعامل آچاره و اوبار می باشد. آچاره وب سایتی است که خدماتی برای نظافت منزل و محل کار، خدمات سرمایشی، خدمات نصب و تعمیر لوازم منزل، خدمات زیبایی بانوان، خدمات تعمیرات و بازسازی و ... را به صورت آنلاین ارائه می دهد. در واقع با آچاره کاربران این امکان را دارند که برای انواع خدمات متخصص حرفه ای دریافت کنند.

حامد تاج الدین بنیانگزار سایت های آچاره و اوبار

اوبار سامانه ی هوشمند حمل بار یا همان باربری اینترنتی است. در واقع اوبار سرویس ترابری آنلاین است که سفارش های حمل بار مشتریان را از سراسر کشور گرفته و جهت حمل آن ها برای رانندگان خودروهای سنگین اعلام بار می کند. حام تاج الدین هم بیان گذار آچاره و اوبار یک کارآفرین ایرانی است و با این دو استارتاپ فرصت های شغلی زیادی را فراهم کرده است.

 الو پیک ؛ مهدی نایبی :

آقای مهدی نایبی بنیان گذار و مدیر عامل الو پیک و یک کارآفرین ایرانی است. الو پیک در واقع سرویس حمل و نقل آنلاین است و وانت بار سبک، پیک موتوری، وانت بار سنگین، تاکسی موتوری، سواری بار از خدمات این سامانه به حساب می آید.

مهدی نایبی و سایت الوپیک

کاربران با نصب اپلیکیشن الو پیک می توانند از تمامی سرویس های این سامانه استفاده کنند. الوپیک عضو اتحادیه ی کشوری کسب و کارهای مجازی نیز می باشد.

استارتاپ مستر بلیط ؛ حمیدرضا اشجع :

حمیدرضا اشجع متولد سال 1373 است که بنیان گذار و مدیر عامل مستر بلیط می باشد و استارتاپ مستر بلیط را از سال 94 راه اندازی کرده است. مستر بلیط که توسط کارآفرین ایرانی تأسیس شده است، خریدبلیط را برای کاربران راحت کرده است. کاربران این وب سایت می توانند خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس را به راحتی و به صورت آنلاین انجام دهند.

حمیدرضا اشجع بنیانگزار مستر بلیط

کاربران می توانند از خدمات مستر بلیط از طریق اپلیکیشن و وب سایت این سامانه استفاده کنند.

بیمیتو ؛ حامد ولی پوری :

حامد ولی پوری مدیر عامل بیمیتو و کارآفرین ایرانی است. بیمیتو که توسط حامد ولی پوری و یکی از دوستانش راه اندازی شده است همانطور که از اسمش پیداست در حوزه ی بیمه فعالیت می کند.

حامد ولی پور و بیمیتو

بیمیتو یکی دیگر از سامانه های خرید و مقایسه ی بیمه در ایران است. از بیمیتو امکان خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، موتور سیکلت، آتش سوزی، زلزله، بیمه عمر، درمان و دیگر بیمه ها را به صورت آنلاین دارید.

شیکسون ؛ مهدی جعفری :

کارآفرین دیگر ایرانی که معرفی می کنیم آقای مهدی جعفری، مدیرعامل شیکسون است. شیکسون یکی از استارتاپ هایی است که در حوزه ی مد و پوشاک فعالیت می کند.

مهدی جعفری و سایت شیکسون

در واقع شیکسون فروشگاه اینترنتی پوشاک است. استارتاپی که مهدی جعفری آن را مدیریت می کند امکان خرید آنلاین پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچه گانه، کیف وکفش، انواع عطر، ادکلن و اکسسوری را برای کاربران فراهم کرده است.

شیپور ؛ رضا اربابیان :

رضا اربابیان، مؤسس و بنیان گذار شیپور یک کارآفرین ایرانی است که وب سایت شیپور را در سال 1391 راه اندازی کرده است. اربابیان شیپور را از تقلید نمونه ی خارجی یعنی ebay راه اندازی کرده است.

رضا اربابیان بنیان گزار شیپور

در حال حاضر دیوار رقیب سر سخت شیپور در ایران است. سایت شیپور با موضوع نیازمندی های آنلاین راه اندازی شده است و هدف اصلی شیپور در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم می باشد. در این وب سایت می توانید هم آگهی ثبت کنید و هم از آگهی های دیگر بازدید کنید.

آگهی های موجود در وب سایت و اپلیکیشن شیپور مربوط به دسته بندی وسایل نقلیه، املاک، استخدام، خدمات و کسب و کار، خرید لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و ... می باشد.

دیوار و کافه بازار ؛ حسام آرمندهی :

حسام آرمندهی کارآفرین ایرانی، بنیان گذار اپلیکیشن دیوار و کافه بازار است. همچنین حسام آرمندهی از اولین مدیران ویکی پدیای فارسی نیز بوده است.

حسام آرمندهی بنیان گزار دیوار و کافه بازار

حسام آرمندهی در سال 1364 متولد شده است و تحصیلات او در رشته ی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف می باشد. دیوار نیز مانند شیپور پایگاه خرید و فروش بی واسطه است و در همه ی شهر های ایران قابل استفاده می باشد. در دیوار به راحتی می توانید به صورت رایگان آگهی های خود را ثبت نمایید و همچنین دیگر آگهی را مشاهده کنید.

آگهی های موجود در دیوار برای خرید و فروش ماشین، خانه، لوازم خانگی، استخدام، خرید گوشی و ... می باشد. در دیوار به راحتی می توان نیازمندی ها را بر اساس محله دسته بندی کنید و نزدیک ترین ها رانیز پیدا کنید. اپلیکیشن دیوار را می توانید بر روی گوشی های موبایل با سیستم عامل های اندروید و ios نصب کنید.

کارآفرین ایرانی برتر ؛ مهدی صفایی :

مهدی صفایی کارآفرین ایرانی است که تا سال 98، 7 سال متوالی کارآفرین برتر کشور شده است. مهدی صفایی مدرک DBA از دانشگاه تهران را دارد و در دانشگاه تهران مبانی کارآفرینی را نیز تدریس می کند.

مهدی صفایی کارآفرین برتر ایرانی

یکی دیگر از فعالیت های مهدی صفایی مربوط به هلدینگ کانسپت است. فعالیت دیگر او در حوزه ی ورزش است و در رشته ی کیک بوکس قهرمان جهان بوده است. در جام جهانی 2014 برزیل نیز مهدی صفایی به عنوان دستیار کیروش حضور داشته است. مهدی صفایی نماینده ی ان جی او های ایران در سازمان ملل است.

حضور در خیریه های محتلف بخش دیگری از فعالیت های کارآفرین برتر ایرانی، مهدی صفایی می باشد.

  • منبع
  • ویرگول

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید