امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279263
۵۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

20 نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تأثیر خوبی بگذاریم

20 نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تأثیر خوبی بگذاریم

در زیر، مروری بر چگونگی موفقیت در یک مصاحبه همراه با بحث مفصل پیرامون هر نقطه ارائه می کنیم.

نکات قبل از مصاحبه

در روزهای قبل از مصاحبه شغلی، زمانی را برای انجام کارهای زیر اختصاص دهید:

1. با تحقیق در مورد شرکت و مصاحبه کنندگان خود شروع کنید.

درک اطلاعات کلیدی در مورد شرکتی که با آن مصاحبه می کنید می تواند به شما کمک کند با اطمینان وارد مصاحبه خود شوید. استفاده از وب‌سایت شرکت، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و بیانیه‌های مطبوعاتی اخیر، درک کاملی از اهداف شرکت و اینکه چگونه پیشینه‌تان شما را مناسب می‌سازد، فراهم می‌کند.

2. پاسخ های خود را به سوالات رایج مصاحبه تمرین کنید.

پاسخ خود را به سؤال رایج آماده کنید: "در مورد خودتان بگویید، و چرا به این نقش در شرکت ما علاقه دارید؟" ایده این است که به سرعت ارتباط برقرار کنید که چه کسی هستید و چه ارزشی برای شرکت و نقش خواهید داشت - این کار آسانسور شخصی شما است.

3. شرح شغل را دوباره بخوانید.

ممکن است بخواهید آن را پرینت بگیرید و زیر مهارت های خاصی که کارفرما به دنبال آن است خط بکشید. به نمونه هایی از کارهای گذشته و فعلی خود فکر کنید که با این الزامات همسو هستند.

4. در پاسخ به سوالات از روش STAR استفاده کنید.

آماده شوید تا درباره زمان‌هایی که در گذشته از مهارت خاصی استفاده کرده‌اید از شما سؤال شود و از روش STAR برای گفتن داستان‌هایی با موقعیت، وظیفه، عمل و نتیجه واضح استفاده کنید.

5. یک دوست را برای تمرین پاسخ دادن به سوالات استخدام کنید.

در واقع تمرین پاسخ های خود با صدای بلند یک راه فوق العاده موثر برای آماده شدن است. آنها را به خودتان بگویید یا از یکی از دوستانتان بخواهید که به سؤالات و پاسخ‌ها کمک کند. وقتی به گفتن کلمات عادت می کنید، متوجه خواهید شد که اعتماد به نفس پیدا می کنید.

6. با نمونه کارهای خود آماده باشید. در طول مصاحبه، احتمالاً در مورد کار خاصی که در رابطه با این موقعیت انجام داده اید، سؤال می شود. پس از بررسی شرح شغل، به کارهایی که در مشاغل قبلی، باشگاه ها یا موقعیت های داوطلبانه انجام داده اید فکر کنید که نشان می دهد شما در انجام کارهای مورد نیاز خود تجربه و موفقیت دارید.

7. سوالات هوشمندانه ای را برای مصاحبه کنندگان خود آماده کنید. مصاحبه یک خیابان دو طرفه است. کارفرمایان از شما انتظار دارند که سؤال بپرسید: آنها می خواهند بدانند که شما به طور جدی به این فکر می کنید که کار در آنجا چگونه است. در اینجا چند سوال وجود دارد که ممکن است بخواهید از مصاحبه کنندگان خود بپرسید:

  • آیا می توانید برخی از مسئولیت های روزانه این شغل را توضیح دهید؟
  • ویژگی های فردی که در این نقش موفق خواهد بود را چگونه توصیف می کنید؟
  • اگر من در این موقعیت بودم، عملکرد من چگونه سنجیده می شد؟ چند وقت؟
  • این گروه به طور منظم با چه بخش هایی کار می کند؟
  • این بخش ها معمولاً چگونه با هم همکاری می کنند؟
  • آن فرآیند چگونه به نظر می رسد؟
  • در حال حاضر در نقش خود با چه چالش هایی روبرو هستید؟

نکاتی برای حین مصاحبه

پس از صرف زمان آماده سازی، می توانید در روز مصاحبه با تمرین این نکات موفق باشید:

8. لباس مصاحبه خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید. اگر قبل از مصاحبه با یک استخدام‌کننده صحبت می‌کنید، می‌توانید از او در مورد لباس در محل کار بپرسید و لباس خود را بر اساس آن انتخاب کنید. اگر کسی را ندارید که بپرسید، در مورد شرکت تحقیق کنید تا بدانید چه چیزی مناسب است.

9. یک کپی از رزومه، یک دفترچه یادداشت و خودکار به همراه داشته باشید. حداقل پنج نسخه از رزومه چاپی خود را بر روی کاغذ تمیز در صورت حضور چند مصاحبه کننده بردارید. دستاوردهای خاصی را در نسخه خود برجسته کنید که می توانید به راحتی به آنها مراجعه کرده و در مورد آنها بحث کنید. یک خودکار و یک دفتر کوچک همراه داشته باشید. برای یادداشت برداری آماده شوید، اما نه در گوشی هوشمند یا دستگاه الکترونیکی دیگر. اطلاعات را یادداشت کنید تا بتوانید در یادداشت های بعدی خود به این جزئیات مراجعه کنید. تماس چشمی را تا حد امکان حفظ کنید.

10. برنامه خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید 10 تا 15 دقیقه زودتر بیایید. مسیر خود را تا محل مصاحبه ترسیم کنید تا مطمئن شوید به موقع می‌رسید. اگر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید، در صورت تاخیر یا بسته شدن، یک طرح پشتیبان شناسایی کنید.

نکته: وقتی زود می‌رسید، از دقایق اضافی برای مشاهده پویایی محل کار استفاده کنید.

11. تاثیر اولیه عالی داشته باشید.

چیزهای کوچک را فراموش نکنید – کفش‌هایتان را براق کنید، از تمیز و مرتب بودن ناخن‌هایتان مطمئن شوید و لباس‌هایتان را از نظر سوراخ، لکه، موهای حیوانات خانگی و نخ‌های شل بررسی کنید. زبان بدن با اعتماد به نفس و لبخند را در سراسر نمایش دهید.

12. با هرکسی که با آن روبرو می شوید با احترام رفتار کنید.

این شامل افراد در جاده و پارکینگ، پرسنل امنیتی و کارکنان میز جلو می شود. با هر کسی که نمی‌شناسید طوری رفتار کنید که انگار مدیر استخدام هستند. حتی اگر اینطور نباشند، کارفرمای بالقوه شما ممکن است بازخورد آنها را بپرسد.

13. اخلاق خوب و زبان بدن را تمرین کنید.

از لحظه ورود به ساختمان، زبان بدن مطمئن و قابل دسترس را تمرین کنید. صاف بنشینید یا بایستید و شانه های خود را عقب ببرید. قبل از مصاحبه، یک نفس عمیق بکشید و به آرامی بازدم کنید تا احساس اضطراب را مدیریت کنید و اعتماد به نفس را تقویت کنید. مصاحبه کننده باید ابتدا دست خود را برای شروع دست دادن دراز کند. بایستید، به چشمان شخص نگاه کنید و لبخند بزنید. یک دست دادن خوب باید محکم باشد اما انگشتان طرف مقابل را خرد نکند.

14. آنها را با اصالت و مثبت بودن خود به دست آورید. اصیل بودن در طول مکالمات مصاحبه می تواند به کارفرمایان کمک کند تا به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. نشان دادن مثبت بودن با لبخند و زبان بدن شاداب می تواند به سبک و سازنده بودن مصاحبه کمک کند.

15. به سوالات پرسیده شده صادقانه پاسخ دهید. در حالی که تزیین مهارت ها و دستاوردهای خود می تواند وسوسه انگیز به نظر برسد، اما مصاحبه کنندگان صداقت را طراوت و قابل احترام می دانند. روی نقاط قوت کلیدی خود تمرکز کنید و اینکه چرا پیشینه کاری شما را واجد شرایط منحصر به فرد برای این موقعیت می کند.

16. پاسخ های خود را به مهارت ها و دستاوردهای خود گره بزنید. با هر سوالی که پاسخ می دهید، مهم است که با ارائه نمونه هایی از راه حل ها و نتایجی که به دست آورده اید، پیشینه خود را با شغل مرتبط کنید. از هر فرصتی برای رسیدگی به الزامات ذکر شده در شرح شغل استفاده کنید.

17. پاسخ های خود را مختصر و متمرکز نگه دارید. زمان شما با هر مصاحبه کننده محدود است، پس حواستان به پرسه زدن باشد. تمرین پاسخ‌هایتان از قبل می‌تواند به تمرکز شما کمک کند.

18. در مورد کارفرمایان قبلی خود منفی صحبت نکنید. شرکت ها می خواهند حلال هایی را استخدام کنند که بر موقعیت های سخت غلبه کنند. اگر نسبت به شغل فعلی خود دلسرد شده اید، روی صحبت در مورد آنچه از آن تجربه به دست آورده اید و آنچه می خواهید در آینده انجام دهید تمرکز کنید.

نکاتی برای بعد از مصاحبه

وقتی مصاحبه تمام شد، با انجام موارد زیر بهترین شانس را برای پیشرفت به خود بدهید:

19. در مورد مراحل بعدی بپرسید. پس از مصاحبه، مناسب است که از مصاحبه کننده، مدیر استخدام یا استخدام کننده در مورد آنچه که باید در آینده انتظار داشته باشید بپرسید. این احتمالاً یک ایمیل بعدی با نتایج مصاحبه شما، الزامات اضافی مانند یک تکلیف یا فهرست مرجع یا مصاحبه دیگری خواهد بود.

20. پس از مصاحبه یک نامه تشکر شخصی ارسال کنید.

کارت ویزیت هر فردی که با او صحبت می کنید را در طول فرآیند مصاحبه بخواهید تا بتوانید به صورت جداگانه با یک ایمیل تشکر جداگانه پیگیری کنید. اگر صبح مصاحبه کردید، ایمیل های بعدی خود را همان روز ارسال کنید. اگر بعد از ظهر مصاحبه کردید، صبح روز بعد خوب است. با استفاده از یادداشت هایی که در طول مکالمات گرفته اید، مطمئن شوید که هر ایمیل از ایمیل های دیگر متمایز است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید