امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278718
۱۲۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

24 واقعیت جالب در مورد وگان ها

وگانیسم به طور رسمی در سال 1944 ایجاد شد، زمانی که گروهی از گیاهخواران انجمن گیاهخواران لستر را ترک کردند و گروه خود را به نام انجمن وگان ایجاد کردند.

وگانیسم

اطلاعات مهم در مورد وگانیسم

1. وگانیسم به طور رسمی در سال 1944 ایجاد شد، زمانی که گروهی از گیاهخواران انجمن گیاهخواران لستر را ترک کردند و گروه خود را به نام انجمن وگان ایجاد کردند.

2. نام "وگان" از انتخاب حروف اول و آخر "گیاهخوار" آمده است.

3. وگان ها علاوه بر نخوردن گوشت، از خوردن لبنیات، تخم مرغ و هر چیز دیگری که در اصل از حیوانات است، خودداری می کنند.

4. وگان های معروف عبارتند از بندیکت کامبربچ، زک افرون، بیانسه، بیل کلینتون، ناتالی پورتمن، مدونا، جیمز کامرون، خواکین فینیکس، و میشل فایفر.

5. وگانیسم فقط به معنی نخوردن محصولات حیوانی نیست. وگان ها نیز ترجیح می دهند از لباس یا هر محصول دیگری که از حیوانات نشات می گیرد استفاده نکنند.

6. رژیم گیاهخواری ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، سرطان و دیابت نوع 2 کمک کند.

7. برخی از افراد برای کاهش وزن، رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند.

8. انواع مختلفی از وگان ها، از جمله وگان های رژیمی، وگان های کامل، وگان های خام و حتی وگان های ناخواسته وجود دارند که برای رژیم غذایی وگان خود به غذاهای فرآوری شده متکی هستند.

9. بیشتر گیاهخواران به منظور حمایت از حقوق حیوانات، حفاظت از محیط زیست یا بهره مندی از اثرات مثبت رژیم غذایی بر سلامتی، آن را انتخاب می کنند.

10. در سال 2004، والدین یک کودک شش هفته‌ای به دلیل اینکه به نوزادشان به اندازه کافی غذا نداده بودند تا او را زنده نگه دارند، به جرم قتل محکوم شدند. والدین ادعا کردند که از رژیم غذایی وگان پیروی کرده اند. در نتیجه، بسیاری از مردم با اجبار کودکان به رژیم غذایی وگان مخالف هستند.

11. اگرچه بسیاری از وگان های معروف کاهش وزن را یکی از مزیت های گیاهخواری ذکر می کنند، بسیاری از وگان ها نیز افزایش وزن را تجربه می کنند. عامل تعیین کننده واقعی اینکه آیا رژیم گیاهخواری باعث ضرر یا سود می شود بستگی به این دارد که چه غذاهایی برای مکمل محصولات حیوانی استفاده می شود.

وگانیسم

12. پدیدآورندگان اصلی رژیم غذایی وگان، انجمن وگان، وگانیسم را به‌عنوان تلاش برای پایان دادن به «استفاده از حیوانات توسط انسان برای غذا، کالا، کار، شکار، زنده‌بینی و سایر کاربردهایی که شامل بهره‌کشی از زندگی حیوانات توسط انسان است» تعریف می‌کنند.

13. وگان ها ممکن است گوشت را با توفو، لوبیا، عدس، گلوتن گندم، آجیل یا دانه ها جایگزین کنند.

14. حدود 2.5 میلیون آمریکایی با سن 55 سال یا بیشتر در حال حاضر گیاهخواری می کنند.

15. رژیم های غذایی وگان فاقد مواد مغذی خاصی مانند پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین B12 هستند و گیاهخواران معمولاً باید راه های دیگری مانند مصرف مکمل ها را برای جبران این مواد مغذی از دست رفته پیدا کنند.

16. وگانیسم به دلیل ممنوعیت غذاهای مختلف و پتانسیل بالای کمبودهای تغذیه ای، یک "رژیم غذایی افراطی" در نظر گرفته می شود.

17. وگانیسم می تواند خطرناک باشد زیرا بسیاری از وگان ها مقادیر زیادی از غذاهای فرآوری شده را برای جبران غذاهایی که نمی خورند مصرف می کنند.

18. گیاهخواران ممکن است در معرض خطر بیشتری برای افسردگی باشند زیرا رژیم غذایی آنها فاقد منابع غذایی اسیدهای چرب امگا است.

19. اگرچه رژیم گیاهخواری ممکن است از بیماری های خاصی جلوگیری کند، اما هنوز باید تحقیقاتی انجام شود تا ببینیم آیا اثرات طولانی مدت چنین رژیم غذایی مطلوب است یا خیر.

20. کم خونی می تواند ناشی از یک رژیم غذایی وگان باشد، زیرا کمبود آهن می تواند در نتیجه قطع محصولات گوشتی باشد.

21. والدینی که کودکان را با رژیم گیاهخواری بزرگ می کنند، باید بسیار مراقب باشند تا از مضرات چنین رژیمی اجتناب کنند، زیرا کمبود چندین ماده مغذی می تواند مشکلات سلامتی جبران ناپذیری را در کودکان ایجاد کند.

22. برخی از وگان ها نیز به حیوانات خانگی خود رژیم غذایی وگان می دهند. آنها احساس می کنند که تهیه فرآورده های حیوانی برای حیوانات دیگر در حالی که خودشان از آنها دوری می کنند، ریاکارانه است. با این حال، از آنجایی که بیشتر حیوانات به مواد مغذی موجود در محصولات حیوانی نیاز دارند، گروه‌های وگان عمدتاً در مورد حمایت از رژیم غذایی وگان برای حیوانات خانگی تلاش می‌کنند.

23. وگانیسم می تواند به دلیل هوای خودپسندی که گیاهخواران اولیه تبلیغ می کردند، نامحبوب باشد.

24. یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که از مقالات منتشر شده در مورد گیاهخواری، 5.5٪ مثبت، 20.2٪ خنثی و 74.3٪ در بررسی رژیم غذایی منفی بودند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید