امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282470
۳۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

25 کتاب ارزشمندی که باید بخوانید

25 کتاب ارزشمندی که باید بخوانید

اگر تمامی کتاب های مورد علاقه تان را خوانده اید و کتابخانه واقعی یا مجازی تان کمی خالی به نظر می رسد، نگران نباشید. در ادامه 25 کتاب خواندنی را به شما پیشنهاد می دهیم.

1. داستان ندیمه (The Handmaid’s Tale)

نوشته مارگارت اتوود

این رمان در مورد آینده نزدیک است و داستان وحشتناک روی قدرت آمدن یک دولت به شدت مذهبی تحت سلطه مردان و پشتیبانی شده توسط همسران منفعل آنها را تعریف می کند.

زنان کشور گیلیاد نقش همسر، فرزندآور، خانه دار، کارگر جنسی یا کالای قابل جایگزین شدن دارند.

پاول تسنر، یکی از بنیان گزاران PulpWorks، معتقد است وقتی این رمان را می خوانیم به فکر فرو می رویم که آیا هشداری در مورد آینده است یا به سادگی یک فانتزی نوآورانه و ابتکاری؟

2. خوک ‌های نقره ای (The Silver Pigs)

نوشته لیندزی دیویس

بخش اول این مجموعه کارآگاهی در روم باستان رخ می دهد. خولیو گیل، مدیر بخش مهندسی صنایع، می گوید این کتاب کاری می کند متوجه شوید که جرم، فساد و پلیس و مبارزان جرم مفاهیم جدیدی نیستند.

3. نشانگر همه چیز

نوشته الیزابت گیلبرت

این رمان زندگی یک زن فیلسوف طبیعی عجیب متولد سال ۱۸۰۰ را تعریف می کند و پنجره ای است برای دیدن توسعه علم به عنوان یک حرفه در قرن نوزدهم و کنار آمدن با رویدادها و اتفاقات تصادفی که زندگی را تشکیل می دهند.

لارن سالن می گوید این کتاب برای کسانی که می خواهند بدانند جهان در حال تکامل چطور شناخته شده و تجربه یک دانشمند چطور است بسیار مناسب است، زیر الیزابت گیلبرت آن را نوشته است.

4. روحِ پنج قیراطی (Five-Carat Soul)

نوشته جمیز مک براید

آیا خیلی اهل رمان نیستید؟

لیز هایجکِ زمین شناس نیز همین طور. با این حال برای این کتاب استثنا قائل است و می گوید: معمولا تمایلی به خواندن رمان ندارم، ولی این مجموعه داستان های کوتاه که در مکان ها و زمان های مختلفی رخ می دهند بسیار خلاقانه و غنی هستند.

5. 1984

نوشته جورج اورول

این کتاب توسط هلن پیرسون، نویسنده کتاب پروژه زندگی انتخاب شده است. او معتقد است که خواندن این کتاب یا دوباره خواندن آن باید اجباری باشد، زیرا بسیاری از مسائلی که به آن می پردازد – اخبار دستکاری شده، نظارت اجباری – امروزه بسیار رایج هستند.

6. شبکه آلیس (The Alice Network)

نوشته کیت کویین

کیسی براون می گوید: از خواندن این رمان پرسرعت که روی قهرمان های زن قوی ولی ناقص در دو دوره زمانی متفاوت – جنگ جهانی اول و بعد از جنگ جهانی دوم – متمرکز است لذت بردم. این داستان خیالی در مورد زنان جاسوس، توصیف فرانسه اشغال شده توسط نیروهای نازی را با داستان های فردی شخصیت های مختلف ترکیب کرده که بسیار خواندنی است.

7. داستان های شب برای دختران جسور (Goodnight Stories for Rebel Girls)

نوشته فرانچسکا کاوالو و النا فاویلی

اگر بیشتر مطالعه تان با فرزندانتان است، این کتاب توصیه شده توسط جورجیا لوپی را بخوانید. او معتقد است این کتاب بهترین کتاب قبل از خواب است که به دختران – چه جوان و چه مسن – کمک می کند بلندپرواز باشند، اعتماد به نفس داشته باشند و از دیگران الهام بگیرند.

8. یک عاشقانه مدرن (Modern Romance)

نوشته عزیز انصاری و اریک کلینبرگ

نایومی مک دوگال جونز، بازیگر، نویسنده و تهیه کننده (که صحبت هایش در مورد تجربه زن بودن در هالیوود کاملا به موقع به نظر می رسید) می گوید: این یکی از کتاب هایی است که مدام در مورد آن فکر کرده و از آن نقل قول کرده ام. این کتاب بررسی کاملا مبتنی بر تحقیق و تحریک کننده تاریخ عاشقی، اظهار عشق و ازدواج است که فشار شدیدی که ایده هایمان در حال حاضر روی زندگی عشقی و شریک مان می گذارد را نشان می دهد. هر کسی که رابطه عشقی دارد، ازدواج کرده یا تصمیم به این کارها دارد باید این کتاب را بخواند. بنابراین،‌ همه باید آن را بخوانند.

9. آی ژن (iGen)

نوشته ژان توئینج

رابی لرد جاناتان ساکس کتابی پیشنهاد می کند که به خصوص برای علاقه مندان به تکنولوژی (و والدین) است.

او می گوید: این کتاب هشدار دهنده در مورد نسل متولد شده بعد از سال ۱۹۹۵ است که با تلفن همراه، اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند. نظریه توئینج که توسط تحقیقات به خوبی ثابت شده در عنوان فرعی این کتاب خلاصه شده است: چرا کودکان به شدت آنلاین امروزی کمتر عصیانگر و شاد و بیشتر تحمل کننده هستند و به هیچ عنوان آماده بزرگسالی نیستند.

10. توپ را رها کن: دستیابی به نتایج بیشتر با کمتر کار کردن (Drop the Ball: Achieving More by Doing Less)

نوشته تیفانی دوفو

گریس کیمِ معمار توضیح می دهد این زندگی نامه ی شعار دهنده یادآوری می کند که از زنان انتظار می رود در دو شغل تمام وقت موفق باشند – شغل درآمددار بیرون از خانه و شغل بدون درآمد داخل خانه– و باید در مورد انتظاراتی که در مورد موفق بودن در هر دو داشته باشیم واقع گرا باشیم.

11. قدرت لحظه ها: چرا برخی از تجربه های خاص تاثیر فوق العاده دارند (The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact)

نوشته چیپ و دن هیث

دیوید بورکس، محقق مدیریت، اشاره می کند: این کتاب علی رغم عنوانی که دارد از نظر فنی در مورد لحظه ها نیست، بلکه توضیح می دهد که چه چیزی یک تجربه و خاطره قوی ایجاد می کند. این کتاب در برنامه ریزی رویدادها در کسب و کار و برنامه ریزی تجربه ها با خانواده ام واقعا به من کمک کرد.

12. طلوع آتنا: مردان چرا و چگونه باید زنان را راهنمایی کنند (Athena Rising: How and Why Men Should Mentor Women)

نوشته برد جانسون و دیوید اسمیت

این یکی دیگر از انتخاب های به موقع است. گرچن کارلسونِ روزنامه نگار می گوید: وقتی در حال نوشتن کتابم در مورد توقف آزار جنسی و نابرابری جنسیتی بودم با جانسون و اسمیت که هر دو فوق العاده هستند ملاقات کردم. از دیدگاه آنها متوجه شدم که این مسائل می توانند مشکلات مردان نیز باشند. این کتاب یک راهنمای فوق العاده برای مردان است که به آنها کمک می کند راهنمایانی باشند که زن ها می خواهند.

13. سفر قهرمان (The Heroine’s Journey)

نوشته مارین مورداک

این کتابی برای زنان جاه طلب است که به الگوهای قوی نیاز دارند.

آمل کاربل، مدافع آموزش، می گوید: بیشتر داستان های موفقیت زندگی توسط مردان و در مورد آنها نوشته شده اند. این کتاب به شما کمک می کند الگوهای عمیق مسیرهای زنان موفق و چگونگی ادغام کردن نیروهای زنانه و مردانه در زندگی را درک کنید.

14. پایان جهان (The Ends of the World)

نوشته پیتر برانن

اگر می خواهید در مورد پایان جهان بخوانید، این کتاب برایتان مناسب است.

لارن سالن می نویسد: این کتاب محبوب مخاطبان، درک فعلی ما از تمامی انقراض های عمده در تاریخ زندگی و معنای آنها برای آینده ما را در بر می گیرد. این کتاب تا حدودی سفرنامه، تا حدودی داده های عینی و همچنین جامعه شناسی علوم است که باعث شده دیدگاهی عمیق و چندوجهی از وضعیت جهان ارائه کند. علاوه بر این، سرگرم کننده است.

15. شکافی در خلقت: ویرایش ژن و قدرت غیرقابل تصور کنترل تکامل (A Crack in Creation: Gene Editing and the Unthinkable Power to Control Evolution)

نوشته جنیفر دوندا و ساموئل استرنبرگ

این کتاب دوندا،‌ یکی از کاشفان فناوری ویرایش ژن کریسپر،‌ و استرنبرگ شیمی دان، یک نگاه منحصر به فرد در زمینه تغییر علم توسط کریسپر است. پاول نوپفلر زیست شناس معتقد است این کتاب بسیار قابل فهم نوشته شده و مخاطبان زیادی می توانند آن را درک کرده و لذت ببرند.

16. Foolproof, and Other Mathematical Meditations

نوشته برایان هیز

راجر آنتونسن، دانشمند کامپیوتر، این کتاب را به عنوان یک کتاب خواندنی در مورد ریاضیات ستایش کرده است: اخیرا این کتاب را از یک کتابفروشی محلی در سان فرانسیسکو خریدم و نتوانستم آن را کنار بگذارم! هیز با استفاده از سودوکو، منحنی های هیلبرت، هرج و مرج، عدد پی و موارد دیگر جنبه رنگارنگ، خلاق و تخیلی ریاضی را نشان داده است.

17. طول جغرافیایی (Longitude)

نوشته داوا سوبل

این کتاب داستان تلاش برای تعیین دقیق طول جغرافیایی و پیشگیری از غرق شدن کشتی است. آلخاندرو سانچز آلوارادوِ زیست شناس که این کتاب را یک گوهر خواندنی توصیف کرده می گوید: این مشکل به قدری مهم و درک نشدنی بود که در قرن ۱۷ باعث شد پارلمان انگلستان لایحه طول جغرافیایی ۱۷۱۴ را تصویب کند. بر اساس این لایحه، هر کسی این مشکل را حل می کرد ۲۰ هزار پوند (میلیون ها دلار امروزی) جایزه می گرفت.

18. گشت و گذار در حیات وحش (Braving the Wilderness)

نوشته برن براون

گرچن کارلسون می گوید: براون در این کتاب این افسانه که شجاعت تنها بودن باعث انزوا می شود را در هم می کوبد. او معتقد است این کار در عوض باعث تجربه کردن کامل تر جامعه می شود. این پیام برای من که مجبور بودم تنها باشم معنای زیادی داشت.

19. مرحله سوم زندگی (Third Stage of Life)

نوشته دایساکو ایکدا

پاول تسنر اشاره می کند:‌ این کتاب که توسط که یک فیلسوف بودایی نوشته شده در مورد چالش ها و فرصت های پیر شدن است و آن را مرحله سوم زندگی و مثل جوانی سوم در نظر می گیرد. جوانی با پیر شدن از بین نمی رود، اگر شکست خوردن را نپذیریم، یادگیری و رشد با نگرش مثبت را ادامه دهیم و از چالش ها لذت ببریم.

20. جادوگر اوز و سایر خودشیفتگان: مقابله با روابط یک طرفه در کار، عشق و خانواده

(The Wizard of Oz and Other Narcissists: Coping With the One-Way Relationship in Work, Love, and Family)

نوشته النور پایسون

آیا در تعطیلاتی که پیش رو دارید قرار است خودشیفته ترین خویشاوندتان را ببینید؟ خودتان را با این کتاب بسیار غنی که انگیزه ها و رفتارهای افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته را با جزئیات توضیح می دهد آماده کنید. سوزان رابینسون معتقد است در دنیایی که خودشیفتگی در آن روز به روز بیشتر می شود، این کتاب بسیار باارزش است.

21. قدرت معنی: پیدا کردن رضایت در دنیایی که درگیر شادی است

(The Power of Meaning: Finding Fulfillment in a World Obsessed With Happiness)

نوشته امیلی اصفهانی اسمیت

دنبال کردن شادی چه ایرادی دارد؟ گریس کیم می گوید این کتاب توضیح می دهد که ممکن است روی چیزهای نادرست متمرکز باشیم و شاید معنی نقطه تمرکز بهتری برای ما باشد.

22. مغز پنهان (The Hidden Brain)

نوشته شانکار ودانتام

کیسی براون می گوید: تعصب های ناخودآگاه چه نقشی در تصمیم گیری ما هنگام خرید، فکر کردن، رای دادن، قضاوت کردن و محکوم کردن دارند؟ آن چه در مورد چیزی که به آن باور داریم نمی دانیم تاثیر بیشتری روی زندگی و رفتارهایمان دارد. نویسنده این کتاب به خوبی خوانندگان را با نقش تعصب ناخودآگاه آشنا می کند.

23. آلکساندر همیلتون (Alexander Hamilton)

نوشته ران چرنو

نمایش موزیکال آن را ندیده اید؟ پس این زندگی نامه را بخوانید. نینا فدراف، زیست شناس مولکولی، معتقد است: این کتاب برای کسانی که در مورد محیط سیاسی فعلی سردرگم هستند بسیار مفید است و نگاهی عالی در مورد مردم، سیاست ها و مانورهای پیرامون ایجاد سیستم دولت فعلی ما فراهم کرده است.

24. گرسنگی: شرح حال بدن من (Hunger: A Memoir of (My) Body)

نوشته روکسان گی

کتی اونیل، دانشمند داده، معتقد است: این کتاب خواندنی بررسی دقیق زندگی کردن به عنوان یک زن سیاهپوست چاق است. نمی توانید این کتاب را کنار بگذارید و قطعا موقع خواندن آن تحت تاثیر قرار گرفته و به شدت خشمگین می شوید.

25. زندگی با افسر نیروی دریایی (Living With a SEAL)

نوشته جس ایتزلر

به دنبال موفقیت های بزرگ در سال آتی هستید؟‌ خودتان را با داستان واقعی ایتزلر آماده کنید. او تصمیم گرفت یک افسر نیروی دریایی را دعوت کند تا با او و خانواده اش به مدت یک ماه زندگی کند و سپس تلاش کرد از رژیم فیزیکی او پیروی کند. مایک کینی، کشتی گیر حرفه ای سابق، توصیه می کند: این کتاب به شما یاد می دهد اگر به اندازه کافی تلاش کنید توانایی های بیشتری در خودتان کشف می کنید.

  • منبع
  • آلامتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید