امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284925
۱۸۶
۱
۰
نسخه چاپی

4 راهکار ساده برای داشتن یک خانه کوچک همیشه مرتب

راز داشتن یک خانه مرتب چیست؟

راز داشتن یک خانه مرتب چیست؟

نگهداری از یک خانه مرتب برای برخی افراد مانند یک خیال است. مشکل معمولا مدت زمانی است که طول می‌کشد تا فهرست کارهای نظافتی خود را بچینید که شامل کارهای پیش پا افتاده بسیار زیادی مانند شستن ظرف‌ها و تمیزکردن لباس‌ها است. شما مجبور نیستید ساعت‌ها را صرف مرتب‌کردن وسایل خود کنید. طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند اگر بخواهید فقط ۱۰ دقیقه در روز را به ‌طور جدی به تلاش خود اختصاص دهید، می‌توانید به‌سرعت و بسیار کارآمد یک خانه مرتب و تمیز داشته باشید

چند کار را باهم انجام دهید

اولین کار برای داشتن خانه مرتب این است که چند کار را هم‌زمان باهم انجام دهید. به‌عنوان مثال وقتی لباس‌ها در لباسشویی است جاروبرقی بکشید. یا مثلا وقتی زیر دوش هستید یک اسکاچ بردارید و به درودیوار حمام بکشید. مهم‌ترین نکته این است که بفهمید کدام کارها را می‌توان به‌صورت نصفه و هم‌زمان باهم انجام داد.

در حین راه رفتن تمیزکاری کنید

راه ساده دیگر برای داشتن خانه مرتب این است که در حین راه‌رفتن در منزل وسایل اضافه را از سر راه بردارید و هرکدام را در جای خودش قرار دهید. آشپزخانه یکی از آشفته‌ترین مکان‌های خانه شماست.

هیچ‌چیز بدتر از لکه‌های غذای پخته شده در مایکروویو، فر و ظروف و پیش‌خان‌های شما نیست. تا زمانی که شام در فر است قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را بشویید و به بعد موکول نکنید. اگر چند دقیقه بعد از غذاخوردن وقت بگذارید تا لکه‌های سطحی تازه و ریخته‌شده را قبل از تبدیل‌شدن به لکه دائمی پاک کنید، در درازمدت در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

آخر شب‌ها وسایل را  در جای خودشان قرار دهید

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای داشتن خانه مرتب این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب دستی به سر و روی خانه بکشید. به‌عنوان مثال لباس‌های کثیف را در لباسشویی قرار دهید، ظرف‌های شسته شده را از روی سینک بردارید و لباس‌های شلخته را در کمد بگذارید.

یک روز در هفته را به اتاق خاصی اختصاص دهید

شاید تمیزکردن تمام خانه در یک روز کار سخت و وقت‌گیری باشد؛ اما اگر هر روز را به تمیزکردن یک اتاق یا بخشی از خانه اختصاص دهید کارها زودتر پیش می‌رود و این‌گونه کل خانه همیشه به هم ریخته نیست. سازمان‌دهی ذهنی گاهی اوقات نیمی از نبرد در نظافت و نگهداری خانه است.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید