امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278761
۳۶۸۲
۵
۰
نسخه چاپی

41 حقیقت جالب درباره کوکائین که نمی دانستید!

اسکاتلند بیشترین مصرف کوکائین را نسبت به سایر کشورهای جهان دارد. از هر 40 اسکاتلندی یک نفر یا حدود 2.4 درصد از جمعیت این مواد را مصرف می کنند.

کوکائین

حقایق کوکائین

1. اسکاتلند بیشترین مصرف کوکائین را نسبت به سایر کشورهای جهان دارد. از هر 40 اسکاتلندی یک نفر یا حدود 2.4 درصد از جمعیت این مواد را مصرف می کنند.

2. عاشق بودن و مصرف زیاد کوکائین دقیقا یک بخش از مغز را فعال می کند.

3. برخی از افراد کوکائین و هروئین را با هم مخلوط می‌کنند که به توپ اسپیدبال معروف است.

4. کوکائین قوی ترین محرک اعصاب مرکزی است که در طبیعت یافت می شود. کوکائین باعث ایجاد احساس هوشیاری، انرژی، اعتماد به نفس و حتی قدرت می شود.

5. در سال 1885، یک تولیدکننده آمریکایی کوکائین را با این وعده فروخت که کوکائین «تروسوها را شجاع و ساکت‌ها را فصیح می‌کند و همچنین فرد مبتلا را نسبت به درد بی‌ حساس می‌کند».

6. تمدن اینکاها در کوه های آند معتقد بود که کوکائین هدیه ای از سوی خدایان است.

7. در اوایل دهه 1900، صاحبان مشاغل سفیدپوست کارمندان آفریقایی-آمریکایی خود را به مصرف کوکائین تشویق می کردند تا عملکرد آنها را افزایش دهند.

8. کوکائین خالص برای اولین بار در سال 1859 از برگ های گیاه کوکا استخراج شد و در اوایل سال 1863 در یک شراب غنی شده (معروف به شراب کوکا) در فرانسه به بازار عرضه شد.

9. کوکائین برای اولین بار در دهه 1880 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت، جایی که از آن به عنوان بی حس کننده در عمل های چشم، بینی و گلو استفاده شد.

10. در ایالات متحده، کوکائین حدود 150 دلار در هر گرم خالص است.

کوکائین  

  11. کوکائین هیدروکلراید، ماده شیمیایی خالص شده از برگ های گیاه کوکا، ماده اصلی فعال در چندین تونیک و اکسیر تولید شده برای انواع بیماری ها در اوایل دهه 1900 بود. یک محصول، تاکرز آسم خاص، حاوی 420 میلی گرم کوکائین در هر اونس بود.

12. مصرف مزمن کوکائین می تواند باعث ایجاد بیماری به نام "بروکسیسم" شود که به دندان قروچه غیرارادی گفته می شود.

13. کوکاکولا در ابتدا حاوی 9 میلی گرم کوکائین در هر وعده بود. در حالی که کوکائین در سال 1903 به طور رسمی از ترکیبات نوشیدنی حذف شد، یک نسخه بدون کوکائین از برگ کوکا هنوز به عنوان یک افزودنی طعم دهنده در نوشابه استفاده می شود.

14. استفاده مزمن کوکائین می تواند غضروف جداکننده سوراخ بینی فرد را از بین ببرد.

15. از آنجا که کوکائین می تواند باعث کم آبی و خشکی دهان شود، مصرف کنندگان ممکن است بزاق کمتری در دهان خود داشته باشند که می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

16. زیگموند فروید، روانکاو، از کوکائین برای درمان افسردگی، اعتیاد به الکل و اعتیاد به مورفین حمایت کرد.

17. شرلوک هلمز، شخصیت مشهور ادبی قرن نوزدهم، اغلب از کوکائین استفاده می‌کرد، به‌ویژه زمانی که هیچ مورد تحریک‌کننده‌ای برای برانگیختن ذهنش نداشت.

18. سالانه بیش از 400000 نوزاد معتاد به کوکائین در ایالات متحده متولد می شوند.

19. مردان بیشتر از زنان به مصرف کوکائین تمایل دارند زیرا این مواد با زندگی خطرناک و وحشیانه مرتبط است، اما شکاف جنسیتی در حال کاهش است.

20. اکثریت قریب به اتفاق مرگ‌ های مربوط به کوکائین در اثر قتل، خودکشی و برخورد وسایل نقلیه در نتیجه تاثیرات کوکائین بر مغز ایجاد می‌شود.

کوکائین

21. از آنجایی که کوکائین در میان جوامع طبقه متوسط تا بالا رواج دارد، به عنوان "مواد مخدر ثروتمند" شناخته می شود.

22. مردان تمایل دارند که اثرات کوکائین را سریع‌تر از زنان احساس کنند و بیشتر از زنان دوره‌های سرخوشی و نارسایی مربوط به مواد مخدر را گزارش می‌کنند.

23. مصرف کوکائین و الکل باعث مرگ و میر، بیشتر از هر ترکیب دارویی دیگری می شود.

24. مصرف بیش از حد کوکائین شایع ترین دلیل مراجعه های مرتبط با مواد مخدر به بخش اورژانس در ایالات متحده است که باعث 31٪ از این مراجعات می شود. در سال 1978، کوکائین تنها 1% از مراجعات اورژانس مربوط به مواد مخدر را تشکیل می داد.

25. تقریباً 10٪ از افرادی که شروع به استفاده از کوکائین می‌کنند، بلافاصله به مصرف جدی و سنگین آن می‌روند.

26. پس از ماری جوانا، کوکائین دومین ماده مخدر غیرقانونی رایج است.

27. مصرف کنندگان کوکائین در مقایسه با جمعیت عمومی، میزان بیشتری از اختلال شخصیت ضداجتماعی، افسردگی، اضطراب و سوء مصرف چند ماده را دارند. این صفات در میان خویشاوندان فامیلی آنها نیز بیشتر دیده می شود.

28. هر روز 2500 آمریکایی برای اولین بار کوکائین را امتحان می کنند.

29. در سراسر جهان، بیش از 200 میلیون نفر از مواد مخدر غیرقانونی استفاده می کنند که 21 میلیون نفر از آنها کوکائین مصرف می کنند.

30. غذاهای پر قند و فرآوری شده به همان اندازه یا بیشتر از کوکائین اعتیاد آور هستند.

کوکائین

31. کوکائین به عنوان "داروی حمله قلبی کامل" توصیف شده است زیرا فشار خون را افزایش می دهد، رگ ها را سفت می کند و دیواره های ماهیچه قلب را ضخیم می کند. این ناهنجاری‌ها تا مدت‌ها پس از از بین رفتن اثرات کوکائین، حتی در مصرف‌کنندگان تفریحی، ادامه می‌یابد.

32. اعتیادآورترین شکل کوکائین کراک است.

33. کوکائین از برگ های گیاه کوکا به دست می آید. سه کشور، کلمبیا، پرو و بولیوی تمام کوکای برداشت شده در جهان را تشکیل می دهند.

34. ایالات متحده تقریباً 37٪ از کوکائین جهان را مصرف می کند، اگرچه آنها فقط کمتر از 5٪ از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. اروپا و آمریکای جنوبی سه مصرف کننده اول کوکائین را در بر می گیرند.

35. کوکائینی که در خیابان ها فروخته می شود اغلب با شکر، کینین، نشاسته ذرت یا بی حس کننده های موضعی مخلوط می شود.

36. تزریق کوکائین سریع ترین راه برای افزایش وزن است.

37. در سال 1884، ویلیام استوارت هالستد، پزشک مشهور آمریکایی، اولین عمل جراحی را با استفاده از کوکائین به عنوان داروی بیهوشی انجام داد. هالستد بعدها به اولین پزشک معتاد به کوکائین تبدیل شد.

38. بازار غیرقانونی کوکائین بین 100 تا 500 میلیارد دلار هر سال در سطح جهان است.

39. هیتلر در کنار بسیاری از مواد مخدر دیگر به کوکائین معتاد بود که به پارانویای ناامید کننده او کمک کرد.

40. رایج ترین روش مصرف کوکائین، از طریق بینی و استشمام آن است.

41. یک زن سعی کرد کوکائین را در ایمپلنت های سینه اش قاچاق کند. مقامات فرودگاه وقتی متوجه باند و گاز زیر یکی از سینه های او شدند مشکوک شدند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید