امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279727
۷۳۷
۱
۰
نسخه چاپی

5 اشتباه در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

5 اشتباه در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

پنج اشتباه رایج در استفاده کرم ضد آفتاب

همه ما از کرم‌های ضد آفتاب خود به اندازه کافی استفاده نمی‌کنیم و این موضوع می‌تواند بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به پوست شما آسیب برساند.

 استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست بسیار مهم و ضروری است، اما این کرم‌ها فقط برای ساحل یا روز‌های آفتابی نیستند. علاوه بر این، اثرات قرار گرفتن پوست در معرض اشعه UV خورشید بسیار فراتر از آفتاب سوختگی و برنزه شدن شدید است.

در این گزارش پنج اشتباه رایجی را که همه ما در مورد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مرتکب می‌شویم عنوان شده است تا با اطلاع از آن‌ها بتوانیم از حداکثر استفاده از فواید آن‌ها بهرمند شویم.

۱- کرم ضدآفتاب را روی صورت خود نمالید

برخلاف روغن‌های ضروری، لازم نیست کرم ضد آفتاب را بر روی پوست خود بمالید. کرم ضد آفتاب در واقع سپر پوست است، بنابراین از آن مانند یک سپر استفاده کنید. برای این منظور لازم است که کرم ضد آفتاب را به صورت نقطه نقطه روی تمام پوست صورت خود بگذارید، سپس آن را روی صورت تا پشت گردن و گوش خود پخش کنید. کرم ضد آفتاب را باید مستقیماً روی پوست پخش کنید تا از آن محافظت کنید.

۲- به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌شود

کرم ضد آفتاب یکی از مواردی است که نباید از آن غافل شوید. متخصصان پوست یک اونس (۲۴ گرم) از ضد آفتاب را برای محافظت کافی توصیه می‌کنند. آن را به طور یکنواخت بر روی هر محلی از پوست خود که در معرض دید قرار دارد، پخش کنید و در صورت نیاز در طول روز دوباره از آن استفاده کنید. به همین دلیل است که اکثر برند‌ها فقط دو ساعت دوام می‌آورند. اگر نگران خراب شدن آرایش خود هستید، می‌توانید از محلول‌های اسپری ضد آفتاب استفاده کنید که به سرعت جذب می‌شود.

۳- تنها در طول تابستان از آن استفاده می‌شود

اکثر مردم فکر می‌کنند که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تنها در فصل تابستان و در هوای آفتابی و گرم مهم است. از طرف دیگر یک روز تاریک یا ابری مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست نمی‌شود. این در حالی است که در روز‌های زمستانی و ابری نیز پرتو‌ها هنوز پتانسیل آسیب رساندن به پوست شما را دارند! استفاده از مقدار مناسب کرم ضد آفتاب را قبل از خروج از خانه در هر شرایط آب و هوایی، روز‌های بارانی و یا آفتابی در دستور کار روزمره مراقبت از پوست خود قرار دهید.

۴- عدم توجه به SPF

از آنجایی که همه ضد آفتاب‌ها به یک صورت ساخته نشده اند، خواندن برچسب‌ها و بررسی محتویات آن بسیار مهم است. اول از همه، به دنبال یک فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) بر روی جلد کرم ضد آفتاب باشید. این عدد نشان دهنده میزان محافظت کرم از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش است. هرچه این عدد بیشتر باشد، موثرتر است. برای محافظت در برابر تشعشعات خطرناک، حداقل SPF ۳۰ برای همه رنگ‌های پوست توصیه می‌شود. از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار دهید این است که شما به کرم ضد آفتاب با فرمول مخصوص پوست برای صورت خود نیاز دارید؛ و برای آب تنی در استخر در تابستان، محصولات ضد آفتاب مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید.

۵- عدم استفاده از سایر پوشش‌ها

قرار گرفتن در زیر آفتاب سوزان پوشیدن کلاه را ضروری می‌کند، اما بنا به دلایلی این کار را نمی‌کنیم. ما همچنین برای قدم زدن در زیر آفتاب چتر حمل نمی‌کنیم، درحالیکه این کار بسیار مهم است. آیا زنان ژاپنی را دیده اید؟ این زنان از سرم سفید کننده، کرم ضد آفتاب، کلاه و چتر برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. اگر به آفتاب حساس هستید به گونه‌ای که پوست شما در زیر نور خورشید دچار جوش می‌شود، به چیزی بیش از کرم ضد آفتاب نیاز دارید. شما به محافظت فیزیکی نیاز خواهید داشت.

  • منبع
  • فرارو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید