امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282405
۶۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

5 ایده فوق العاده برای چیدمانی زیبا و شیک

برای اینکه خانه خود را تزیین کنید نیازی نیست که طراح داخلی باشید. با کمی خلاقیت می‌توانید چیدمان خانه را زیبا و شیک کنید.

5 ایده فوق العاده برای چیدمانی زیبا و شیک

چیدمان زیبا و شیک در منزل

برای اینکه خانه‌ای شیک و زیبا داشته‌باشید نیازی نیست که هزینه کنید. با کمی خلاقیت و دقت می‌توان چیدمانی شیک و حرفه‌ای داشت.

1. رنگ مناسب برای تزیین اتاق

انتخاب رنگ برای منزل را در مرحله آخر انجام دهید. بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند به خانه جدیدی بروند از طراحان می‌پرسند که برای تزیین اتاق‌ها از چه رنگی استفاده کنند. بهتر است بدانید قبل از آوردن وسایل رنگ اتاق را انتخاب نکنید.

رنگ‌ های زیادی برای منزل وجود دارد؛ ولی این رنگ‌ها در هر خانه‌ای جلوه متفاوتی را دارند و شاید برای خانه شما مناسب نباشند؛ بنابراین رنگی را انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با وسایل شما داشته باشد.

چیدمان زیبا و شیک در منزل

2. مبلمان در تزیین اتاق

هنگام چیدمان مبلمان فضاهای خالی را در نظر بگیرید. سعی کنید دکور اتاق شلوغ به نظر نرسد. در این صورت نیازی هم نیست هزینه زیادی صرف کنید و با وسایلی کمتر و باکیفیت می‌توانید خانه را به زیبایی چیدمان کنید.

3. آثار هنری زیبا

سعی کنید آثار هنری را در ارتفاع مناسبی نصب کنید.  باتوجه‌به اینکه میانگین دید انسان ۱۴۵ سانتی‌متر است، بهتر است ارتفاع آثار هنری ۱۴۵ تا ۱۵۲ سانتی‌متر از زمین باشد. درصورتی‌که سقف اتاق بلند بود، آثار هنری را در ارتفاعی از دیوار نصب کنید که با دید انسان تناسب داشته باشد.

آثار هنری زیبا

4. تزیین اتاق با چیدمان شیک مبلمان

برای تزیین اتاق به قرارگیری مبلمان روی فرش توجه داشته باشید. چیدمان مبل روی فرش به سه روش انجام می‌شود.

• اگر فرش بزرگ است بهتر است تمام پایه‌های مبل روی آن قرار بگیرد.

• اگر فرش کوچک است بهتر است هیچ پایه‌ای روی فرش نباشد. به این نکته توجه کنید که فرش خیلی کوچک نباشد؛ چراکه چیدمان اتاق را زشت می‌کند.

• حالت آخر اینکه می‌توانید فقط پایه‌های جلوی مبل را روی فرش بگذارید.

5. انتخاب یک نقطه کانونی جذاب

چیدمان هر اتاقی نیازمند یک نقطه کانونی است. انتخاب چندین نقطه کانونی دکور اتاق شما را شلوغ و نامرتب نشان می‌دهد. به‌طورکلی فرقی نمی‌کند عنصر انتخابی شما چه چیزی باشد، همین که توجه را به خود جلب کند کافی است. به‌عنوان‌مثال در آشپزخانه می‌توانید از هود به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. در اتاق نشیمن شومینه یا لوستر هم می‌توانند به‌عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شوند.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید