امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278891
۱۱۴۵
۱
۰
نسخه چاپی

5 دلیل برای اینکه اکثر مردم خوشحال نیستند و چگونه آنها را حل کنیم!

5 دلیل برای اینکه اکثر مردم خوشحال نیستند و چگونه آنها را حل کنیم!

به غیر از معدود روشنفکران، این اشتباه نیست که فرض کنیم و بگوییم که اکثر مردم امروز خوشحال نیستند. دلیل این امر این است که انسان بیش از حد مادی گرا شده است. او بیشتر بر جمع آوری مادیات و از دست دادن ارزش های کلیدی انسانی متمرکز است.

من با این کاملا موافق نیستم. زیرا اختراعات امروزی را نمی توان به سادگی به نام مادی گرایی بد دانست.

فکر می‌کنم هیچ‌کدام از ما دوست نداریم به روزهای قدیم برویم که مجبور بودیم نامه‌ای بنویسیم تا سلامتی عزیزانمان را بدانیم. نامه باید ظرف چند روز به دست می‌رسید و چند روز دیرتر می‌شنیدید. امروز با کلیک یک دکمه، به لطف پیشرفت‌های فناوری، می‌توانید ویدیوها را ببینید و با عزیزانتان که هزاران مایل دورتر نشسته‌اند صحبت کنید.

همچنین چه کسی دوست دارد به روزهایی برگردد که روزها طول می‌کشید تا به چند صد مایل دورتر برسیم، سفری که می‌توانیم تنها در چند ساعت طی کنیم.

بنابراین پیشرفت امروزی زندگی ما را آسانتر و راحت کرده است (اما نه شادتر). بله، زیرا انسان فقط زندگی خود را راحت می کند، اما سطح هوشیاری خود را برای درک چیزهای واقعی افزایش نمی دهد.

پس چرا با وجود این همه آسایش و تجملاتی که علم و فناوری فراهم می کند، انسان واقعاً شادتر نمی شود.

این مقاله به برخی از دلایل آن اشاره می کند:

دلیل شماره 1: مقایسه با دیگران

"مقایسه با خودم باعث پیشرفت می شود، مقایسه با دیگران نارضایتی می آورد." بتی جمی چانگ.

هرکسی در زندگی شرایط متفاوتی دارد. هر کس از نقطه ای از زندگی خود شروع می کند و سفر خود را به سمت موفقیت دارد.

بنابراین همیشه عادت به مقایسه خود با دیگران، شما را در وضعیت نارضایتی مداوم قرار می دهد. شما ممکن است قدرت شخص دیگری را با نقاط ضعف خود مقایسه کنید، این یک بازی است که هرگز نمی توان برنده شد.

زیرا:

اگر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، آنها را چند برابر خواهید کرد. اما اگر روی نقطه ضعف خود تمرکز کنید، در حداکثر حالت متوسط خواهید بود.

بنابراین، رویکرد صحیح این است که از دیگران "الهام بگیرید" و مهمتر از همه برای تغییر وضعیت خود اقدام کنید.

پس بهترین شکل مقایسه، مقایسه با خود است.

شادی واقعی فقط از تحقق می آید. اگر در طول روز بهترین عملکرد خود را داشته باشید، احساس رضایت خواهید داشت که منبع واقعی شادی است.

دلیل شماره 2: عدم قدردانی

یکی از بزرگترین دلایل احساس ناراحتی یا غمگینی این است که وقتی هر روز از خواب بیدار می شویم، نعمت های خود را به حساب نمی آوریم. در عوض، ما روی چیزهایی که کمبود داریم تمرکز می کنیم و معتقدیم که خوشبختی ما تنها به دستیابی به چیز بزرگ بعدی بستگی دارد.

ما نمونه های زیادی در زندگی داریم تا ثابت کنیم که خوشبختی از هر چیز فیزیکی کوتاه مدت است، لحظه ای که به چیزی که به دنبالش هستیم می رسیم، دوباره شروع به نگاه کردن به چیزی بزرگتر از آن می کنیم.

اگر به طور مداوم بر کمبود در زندگی خود تمرکز کنید، یک حلقه ذهنی هرگز برآورده نمی شود.

رابین شارما می گوید: آنچه روی آن تمرکز می‌کنید رشد می‌کند، چیزی که درباره آن فکر می‌کنید گسترش می‌یابد و آنچه روی آن تمرکز می‌کنید، واقعیت شما را تعیین می‌کند.

شما درباره نیمه خالی لیوان فکر می کنید. از اینکه حتی این نصف لیوان هم می تواند تشنگی شما را برطرف کند، احساس شکرگزاری نمی کنید.

بیش از 200 میلیون نفر در هند هر شب با شکم خالی می خوابند. اگر این افرادیک بار یک وعده غذایی مصرف کنند، خوشحال ترین فرد خواهند بود.

اگر خانه ای برای ماندن، وسیله نقلیه ای برای رانندگی، شغل معقول یا شغلی برای داشتن یک زندگی خوب با خانواده دارید، در حال حاضر از جمعیت قابل توجهی وضعیت بهتری دارید.

دلیل شماره 3: شما در منطقه راحتی خود گیر کرده اید

منطقه راحتی واقعاً مکان زیبایی است، اما چیزی در آنجا رشد نمی کند.

یکی از رایج ترین دلایل عدم شادی در زندگی افراد، عدم رشد است. در یک زمان خاص، مردم در منطقه راحتی خود گیر می کنند. بسیاری از ما سعی می کنیم همیشه در زندگی خود بسیار ایمن بازی کنیم.

ما سال ها رویاهایمان را پنهان می کنیم تا در آخر عمرمان پشیمان شویم.

بنجامین دیزرائیلی:"زندگی برای کوچک بودن خیلی کوتاه است. شما باید تخیل خود را بزرگ کنید و سپس بر اساس آن عمل کنید".

من داشتم به یک مصاحبه از یک کارآفرین #گری وینرچوک گوش می دادم. او بیان می کند که با افراد زیادی بیش از 60 سال ارتباط داشته است. از آنها درباره بیشترین پشیمانی زندگیشان پرسیده شد و پاسخ رایج این بود: "کاش شهامت این را داشتم که یک زندگی صادقانه برای خودم داشته باشم، نه زندگی که دیگران از من انتظار داشتند."

بنابراین، همیشه در ذهن افراد میل عمیقی برای انجام کاری وجود دارد که می‌خواهند انجام دهند، اما آنها آن را کنار می‌گذارند زیرا فکر نمی‌کنند عملی است.

ممکن است فکر کنید خیلی جوان یا خیلی پیر هستید که نمی توانید چیزی متفاوت را امتحان کنید. ممکن است فکر کنید که شرایط شما هنوز مناسب نیست. ممکن است بیش از حد به این فکر کنید که اگر شکست بخورید چه می شود.

بنابراین، فقدان شجاعت برای بیرون آمدن از منطقه امن خود، مردم را از زندگی خود ناراضی می کند.

دلیل شماره 4: شما بدن خود را تکان نمی دهید

تنها چیزی که تکنولوژی و اختراعات امروزی به انسان بد کرده این است که تقریباً نیاز به حرکت دادن بدن شما را از بین برده است.

ممکن است که بتوانید تمام کارهای خود را در یک روز نشسته انجام دهید اما پرداختن به ندای طبیعت چیزی است که فقط شما را به حرکت وا می دارد.

وقتی بدن خود را حرکت نمی دهید. ممکن است فکر کنید که این یک تجملات است، اما این یک ضربه بزرگ به سلامت و شادی شماست.

زیرا وقتی ورزش می کنید، بدن شما مواد شیمیایی به نام اندورفین ترشح می کند. این اندورفین ها با گیرنده هایی در مغز که درک شما از درد را کاهش می دهند، تعامل دارند. اندورفین باعث ایجاد احساس مثبت در بدن می شود و به شما کمک می کند تا دیدگاهی مثبت و پرانرژی نسبت به زندگی ایجاد کنید.

حتی میلیاردرهای برتری که می‌بینید در ماراتن شرکت می‌کنند.حتی میلیاردرهای برتری که می‌بینید در ماراتن شرکت می‌کنند.

دلیل شماره 5: شما همیشه در گذشته یا آینده هستید.

به طور کلی گزارش شده است که ذهن انسان در حدود 60000 فکر در روز انجام می دهد و بیش از 95٪ از آنها افکار تکراری هستند.

مردم یا به گذشته خود فکر می کنند، زیرا این چیزی است که قبلاً دیده اند و در مورد آن مطمئن هستند. در غیر این صورت، مردم همچنان به فکر آینده خود هستند. آنها دائماً نگران هستند که اتفاق بعدی در زندگی آنها چه خواهد شد. آینده آنها چگونه خواهد بود؟

بنابراین تمام این تمرکز بر گذشته، حال شما را در لحظه حال سرگردان می کند. شما نمی توانید هیچ اقدامی انجام دهید یا گرفتار بلاتکلیفی شوید. اگر بیشتر از این حرکت نکنید، این دلیل اصلی ناراحتی شما می شود.

اما نکته ای که باید به خاطر داشت این است که شما هرگز نمی توانید به عقب برگردید و آن عمل گذشته را لغو کنید. به همین ترتیب، شما نمی توانید به آینده بروید و شرایط را در حال حاضر انجام دهید.

تنها جایی که می توانید از آنجا عمل کنید، زمان حال است.

فقط حال شماست که شکل فردای گذشته را به خود می گیرد. و همچنین آینده شما فقط به شکل امروز خواهد آمد تا به آن عمل کنید.

اگر باید گذشته خود را خوب و آینده خود را بهتر کنید، باید روی حال خود تمرکز کنید و کار کنید.

این اصل خود شکوفایی است. اگر حال خود را بهتر کنید و به گذشته نگاهی بیندازید، آنگاه گذشته بهتری خواهید دید. همچنین، اگر حال خود را به خوبی زندگی می کنید، حال خوب زندگی شده، طرح یا پس زمینه را برای آینده ای بهتر تنظیم می کند.

اگر افسرده هستید، در گذشته زندگی می کنید. اگر مضطرب هستید، در آینده زندگی می کنید. اگر در آرامش هستید، در زمان حال زندگی می کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید