امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279040
۴۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

5 دلیل برای اینکه زنان نیاز به استقلال مالی دارند

5 دلیل برای اینکه زنان نیاز به استقلال مالی دارند

استقلال مالی برای همه زنان - خواه متاهل، مجرد، جدا شده، بیوه یا مطلقه - بسیار مهم است. با این حال، مهم است که استقلال مالی با تضمین مالی نباشد. چک پرداخت ماهانه در حساب بانکی شما به تنهایی نمی تواند شما را قادر به انجام تمام اهداف مالی خود کند. این نحوه برنامه ریزی و مدیریت امور مالی است که منجر به تحقق اهداف بعدی در زندگی می شود.

برای پیشگیری از حوادث اضطراری

هر خانواده ای باید برای یک حادثه احتمالی آماده باشد. اخراج ها از شغل بیشتر از دیگر حوادث ممکن است اتفاق بیافتد، مشاغل خیلی ایمن نیستند و زندگی نیز چنین نیست. اگر شوهر تنها نان آور است و زن و بچه به او وابسته هستند، پس جای نگرانی برای خانواده وجود دارد.

تا زمانی که مرد شغل جدیدی پیدا می کند، ممکن است هراس در خانواده بروز کند.

با توجه به اینکه اکثر خانواده ها در معرض خطرهای متعدد هستند، منطقی است که خانم خانه نیز شغل خود را حفظ کند.

برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی

تورم، همانطور که همه ما می دانیم، در چند دهه اخیر به طرز محسوسی افزایش یافته است. هزینه ها برای داشتن یک خانه مناسب، فرستادن فرزندان خود را به یک مدرسه خوب و زندگی با استانداردهای بالاتر از حد متوسط بسیار گزاف شده است. بنابراین، خانوارهای 2 درآمدی مطمئناً وضعیت بهتری دارند. زنانی که از نظر مالی مستقل هستند نه تنها می توانند در مخارج روزمره خانواده سهیم باشند، بلکه می توانند به اهداف مالی خانواده نیز کمک کنند.

احساس مسئولیت و تقویت روحیه

افراد مستقل از نظر مالی قادر به تصمیم گیری خودشان هستند و مجبور نیستند به کسی وابسته باشند. این باعث افزایش عزت نفس آنها می شود و آنها را برای رویارویی با هر نوع موقعیتی در زندگی مطمئن تر می کند. بسیاری از زنان از پیشینه های محافظه کار با رویاها و آرزوها برای تحقق آنها به شریک یا والدین خود وابسته هستند.

مستقل بودن از نظر مالی، آنها را قادر می‌سازد تا خواسته‌های خود را برآورده کنند - مهارت‌های خود را افزایش دهند، با دوستان به سفر بروند، یا حتی چیزهایی را که می‌خواهند بخرند و غیره.

برای متوقف کردن احساس وابستگی

هیچ کس نباید خشونت یا سوء استفاده خانوادگی را تحمل کند، به خصوص به این دلیل که از نظر مالی به شریک زندگی خود وابسته است. بنابراین، بسیار مهم است که هر زن از نظر مالی مستقل شود تا هرگز در زندگی احساس درماندگی نکند.

الگو بودن

زنی که بتواند نیازهای خانواده را از نظر مالی، اجتماعی، عاطفی و غیره حمایت کند، الگویی برای فرزندانش است تا به آنها نشان دهد که تعصب جنسیتی توسط جامعه ایجاد می شود و هیچ معنایی ندارد. یک زن قوی، مطمئن است. بچه ها از آنچه می بینند یاد می گیرند. اگر بچه‌ها ببینند که مادرانشان از نظر مالی مستقل هستند، ارزش پول را نیز درک می‌کنند و وقتی بزرگ شدند به خودکفایی در زندگی الهام می‌گیرند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید