امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280062
۸۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

5 روشی که گلیسیرین می تواند بهترین دوست پوست شما باشد!

5 روشی که گلیسیرین می تواند بهترین دوست پوست شما باشد!

آیا به کرم ها و لوسیون های فانتزی برای پوست خود روی آورده اید؟ در اینجا برخی از فواید عالی گلیسیرین وجود دارد که شما را به سمت آن سوق می دهد.

از زمان‌های گذشته و پس از آن، گلیسیرین به اندازه یک ماده ضروری زیبایی برای مادران و مادربزرگ‌های ما محبوب بوده است، زیرا دارای طیف وسیعی از فواید شگفت‌انگیز است.

به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست، گلیسیرین، در صورت استفاده منظم می تواند پوستی نرم، درخشان و سالم به شما بدهد.

گلیسیرین به جذب رطوبت به پوست کمک می کند و در نتیجه پوست شما را درخشان نگه می دارد. به رفع خشکی کمک می کند و پوست را نرم و صاف می کند.

دکتر مونیکا کاپور، یک متخصص زیبایی مشهور، در مورد فواید شگفت انگیز گلیسیرین برای پوست صحبت کرد.

دکتر کاپور می گوید: قبل از اینکه فواید گلیسیرین را فهرست کنم، بیایید بدانیم که آن چیست. گلیسیرین محصول جانبی فرآیند صابون سازی است. این ترکیب آلی قند و الکل هم از منابع گیاهی و هم از منابع حیوانی مشتق شده است و در صنایع زیبایی و داروسازی کاربرد فراوانی دارد. گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی غیر سمی، بی بو و بی رنگ است که یک نرم کننده عالی پوست است. یک مرطوب کننده طبیعی که از دست دادن رطوبت پوست جلوگیری کرده و به حفظ رطوبت آن کمک می کند.

از فواید افزایش سلامت پوست گلیسیرین می توان به روش های مختلفی بهره برد. می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده شب، مرطوب کننده دست، پاک کننده و نرم کننده پوست، ماسک ضد پیری، تونیک پاشنه ترک خورده، پاک کننده آرایش و درمان ضد آکنه استفاده کنید.

برخی از مزایای فوق العاده گلیسیرین که باید بدانید

1. سفت شدن پوست

گلیسیرین منافذ شما را سفت می کند. چند قطره گلیسیرین را به نصف فنجان گلاب اضافه کنید و در یک بطری در بسته در یخچال نگهداری کنید. برای رفع خشکی صورت، بازوها و پاها کمی از این لوسیون استفاده کنید. این لوسیون را می توان روی پوست های مستعد آکنه نیز استفاده کرد. اگر به طور منظم استفاده شود، می تواند در به تاخیر انداختن علائم قابل مشاهده پیری، مانند ایجاد خطوط و چین و چروک کمک کند.

2. پوست خشک را التیام می بخشد

روغن ویتامین E، وازلین و گلیسیرین را به مقدار مساوی مخلوط کنید و قبل از حمام روی صورت خود بمالید. این مخلوط در ماه های زمستان که پوست ما به دلیل شرایط آب و هوایی شدید خشک می شود بسیار مفید است.

در طی یک دوره زمانی، می تواند به بهبود توانایی پوست در حفظ رطوبت کمک کند. از آنجایی که این روغن چرب نیست، می توان از آن برای مرطوب کردن پوست های چرب نیز استفاده کرد، زیرا در ماه های زمستان کمبود رطوبت دارند. دکتر کاپور می‌گوید: افراد مبتلا به آکنه می‌توانند خشکی سطحی خارجی‌ترین لایه پوست را تجربه کنند که دلیل آن صابون دارویی و لوسیون‌های تند و تیز است.

3. اگزما را پاک می کند

گلیسیرین خواص درمانی شگفت انگیزی دارد، به ویژه در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس. گلیسیرین با شکستن پروتئین سلول‌های مرده پوست و حذف آن‌ها از پوست، راه را برای تولید سلول‌های جدید و سالم پوست هموار می‌کند. گلیسیرین همچنین دارای خواص درمانی است و برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت آتوپیک استفاده شده است.

4. ایمن برای کودکان

اگر یک اختلال پوستی ارثی دارید که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود، استفاده از یک محصول خاص حاوی گلیسرول و پارافین علائمی مانند خارش و پوسته پوسته شدن را در کودکان مبتلا به ایکتیوز کاهش می دهد.

مشخص نیست که استفاده از گلیسرول به تنهایی کمک کننده است یا خیر. همچنین یک جایگزین عالی برای کرم‌ها و لوسیون‌های بدن فانتزی است که اغلب باعث ایجاد راش و آلرژی در کودکان می‌شود.

5. بدن را آبرسانی می کند

مصرف خوراکی گلیسرول همراه با آب به هیدراته نگه داشتن بدن برای مدت طولانی تری در طول ورزش کمک می کند. اما مشخص نیست که آیا این به بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند یا خیر.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید