امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279154
۵۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

5 سوال مرزی که حرفه ای های موفق همیشه از خود می پرسند

5 سوال مرزی که حرفه ای های موفق همیشه از خود می پرسند

به عنوان یک مربی اجرایی و مدیر عامل شرکت، می بینم که چگونه مرزهای شخصی موفقیت را حفظ می کند و چگونه فقدان مرزها مانع از موفقیت می شود. یک مرز در زندگی شخصی شما یک خط نامرئی بین آنچه می خواهید و اجازه نمی دهید است.

فقط شما می توانید مرزهای خود را ترسیم کنید. انجام این کار به شما قدرت می دهد. اگر شما حد و مرزهای خود را تعیین نکنید، دیگران محدودیت های شما را نمی دانند. موقعیت‌ها می‌توانند از کنترل خارج شوند و به شما احساس قدردانی، خستگی و قربانی شدن بدهند.

مرزهای سالم مهم هستند زیرا به ما کمک می کنند تا جنبه های مهم زندگی خود را حفظ کنیم - فضای شخصی، ارزش خود، تسلط، زمان، روابط و پول. وقتی مرزهای سالمی را تعیین می کنید، اولویت های خود را به دیگران نشان می دهید و به آنها می گویید که چه چیزی باید رعایت شود. در اینجا پنج سوالی وجود دارد که حرفه ای ها موفق هنگام تعیین حد و مرز از خود می پرسند.

1. چه چیزی را مقدس می دانم؟

اگر عمداً تعیین نکنید که برای چه چیزی ارزش قائل هستید، دیگران نمی‌دانند چگونه بر این اساس رفتار کنند. ارزش های محترم قابل مذاکره نیست. شما آنها را بدون توجه به هر چیزی حفظ می کنید. نمونه هایی از این ممکن است شامل زمان اختصاص داده شده برای افرادی باشد که به آنها اهمیت می دهید یا زمانی که با اعضای خانواده سپری می کنید. ممکن است هر شب یک ساعت برای نقاشی، ایجاد یا کاوش شغلی طول بکشد. ممکن است احترام به خود، فعالیت بدنی یا مطالعه باشد.

هر چیزی که برایتان مهم است، آن را یادداشت کنید و هر روز فهرست را دوباره مرور کنید تا کارآیی خود را در حفظ آن ارزیابی کنید. سپس با اطرافیان خود شفاف باشید. می توانید این جمله را اینگونه بیان کنید: "من از نوشیدن یک نوشیدنی با شما بعد از کار لذت می برم، اما شب ها را با خانواده ام می گذرانم قبل از اینکه دخترها به رختخواب بروند."

2. آیا این مال من است؟

اگر متوجه شدید که دوست دارید مردم را بسیار راضی کنید، ممکن است متوجه شوید که اغلب با انتظارات برآورده نشده احساس ناامیدی می کنید.

هر چه بیشتر به افرادی که شغل شما را تغییر می دهند که مسیر شما نیست بله بگویید، بیشتر به ترسیم مرزها نیاز دارید.

یک فشارسنج خوب قضاوت در مورد هر کار جدید، در کنار اهدافی است که با آنها سنجیده می شوند. "قبول دارم که این یک اولویت است. من مسئول (X) هستم و این وظیفه با آن همخوانی ندارد. من به احتمال زیاد شخص مناسبی نیستم که این کار را به طور مؤثر یا در حال حاضر انجام دهم." از خود بپرسید "اگر این کار را در نظر بگیرم چه کاری را باید انجام دهم تا برای این کار وقت بگذارم؟"

3. آیا می توانم ده ثانیه به خودم وقت بدهم؟

ویکتور فرانکل، عصب شناس، روان شناس یهودی اتریشی و بازمانده هولوکاست از چهار اردوگاه کار اجباری، گفت: «میان محرک و واکنش فضایی وجود دارد. در آن فضا قدرت ما برای انتخاب پاسخمان است. در پاسخ ما رشد و آزادی ما نهفته است.»

اگر احساس کنیم تحت محاصره یک فرد یا موقعیت هستیم، احساس می کنیم قربانی شده ایم. یافتن فاصله بین واکنش جنگ - پرواز - انجماد و پاسخ منطقی تر با یک نفس عمیق آرام آغاز می شود. قبل از هر کاری تا ده بشمار.

قبل از هر کاری تا ده بشمار. این اجازه می دهد تا یک پاکسازی فرضیات (مانند قضاوت می شوم، شکست می خورم، اخراج می شوم) از حقیقت (او هم از شکست می ترسد. من اینجا امن هستم. احساساتی شدن یا ساکت ماندن هیچ هدفی ندارد) انجام شود.

4. آیا بهتر است راه بروید؟

شما نمی توانید با افراد لجباز، عصبانی یا دستکاری کننده به همکاری برسید. گاهی اوقات باید کنار رفت و اجازه داد احساسات سرد شوند. گاهی اوقات این به این معناست که بگویید: "من در حال حاضر آماده پاسخگویی به این موضوع نیستم. قبل از پایان روز با شما تماس خواهم گرفت.» بیایید کمی وقت بگذاریم تا دوباره این موضوع را ارزیابی کنیم و فردا ساعت 10 صبح دوباره جمع شویم. حواستان به دستکاری کننده باشد. افراد دستکاری با پیچاندن و انکار حس واقعیت قربانیان خود را کنترل می کنند.

هنگامی که شخصی درک شما از واقعیت را تضعیف می کند، دور شوید و مرزهای خود را حفظ کنید.

5. آیا بهتر از کامل انجام شود؟

کمال گرایی شغل و خوشبختی را می کشد. هر چه از روابط ارزشمند خود - از جمله روابط با همکارانمان - احساس جدایی بیشتری کنیم، بیشتر روی اسناد، ارائه ها، طرح ها، پروژه ها و برنامه ها کار می کنیم. شما به خود می گویید، "اگر این را کمی بهتر کنم، درست می شود." اینطور نیست. از خود بپرسید که آیا آیتم مورد نظر اهداف اعلام شده شما را از قبل از شروع پروژه برآورده می کند؟ اگر چنین است، انجام دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید