امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283926
۶۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

6 رفتار مخرب در رابطه عاطفی

رابطه عاطفی

بعضی از رفتارها «بمب‌های روابط» هستند که اگر خنثی نشوند، آسیب جدی به رابطه تان می زنند. اگر رابطه تان را دوست دارید باید این رفتارها را بشناسید و آنها را قبل از انفجار خنثی کنید. اگر این ۶ رفتار در رابطه تان وجود داشته باشد، رابطه تان دوام نخواهد داشت.

1. مشکلات روانی

خودشیفتگی، اختلال شخصیت مرزی و انواع دیگر بیماری های روانی آنقدرها هم که فکر می کنید نادر نیستند. این شرایط می تواند باعث درد و آسیب روحی جدی شود. در مورد آنها اطلاعات کسب کنید و به دنبال علائم هشدار دهنده اولیه در خود یا شریک زندگیتان باشید. پیشگیری بهتر از درمان است.

2. بدگویی و بی احترامی

اگر هر یک از شما شخصیت همسرتان را پیش خانواده و دوستانش تحقیر می کنید، پشت او بدگویی می کنید و یا اینکه دیگران را در جریان مشکلات زناشویی خود می گذارید، باید هرچه زودتر این رفتار را متوقف کنید . در غیر اینصورت دیگر به ادامه این رابطه فکر نکنید.

3. حسادت و احساس ناامنی

اگر به موقعیت، ثروت، توانایی و استعداد، زیبایی و غیره شریک زندگی‌تان حسادت می‌کنید و یا بیش از اندازه روی او و روابط و کارهایش تعصب دارید، بدانید که فقط در حال سست کردن رابطه تان هستید. اگر رفتارتان درست باشد، کسی که شما را دوست داشته باشد هرگز شما را رها نمی کند. شما با حسادت فقط به اعتماد به نفس و عزت نفس خودتان لطمه می زنید.

4. مبارزات قدرت پنهان

این مورد معمولاً شامل همه رفتارهای منفعلانه-پرخاشگرانه ای است که هدفشان آسیب رساندن یا تضعیف فرد مقابل است. تنها پادزهر آن این است که در مورد همه احساساتی که دارید با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید که وقتی او حرف خاصی می زند و یا کار بخصوصی می کند که شما دوست ندارید، چه احساسی به شما دست می دهد.

5. نیاز به تایید

ما فقط زمانی که خود واقعیمان را می پذیریم و دوست داریم،می توانیم دیگران را واقعا دوست داشته باشیم و از آنها قدردانی کنیم . اگر با خودتان رابطه خوبی ندارید، بهتر است قبل از اینکه وارد یک رابطه جدی شوید اول یاد بگیرید که خودتان را تایید کنید. اینکه همیشه منتظر تایید شریک زندگیتان باشید، به رابطه تان آسیب می زند.

6. ترس از تنهایی

اگر بخاطر ترس از طرد شدن یا تنهایی حاضرید هر کاری انجام دهید تا همسرتان از شما راضی باشد، مسیر اشتباهی را می روید. این رفتار بیانگر یک «سبک دلبستگی» ناایمن است.

کوتاه آمدن، زیر پا گذاشتن خط قرمز ها و استانداردها و یا انجام کارهایی که دوست ندارید، فقط باعث سرزنش و ترحم طرف مقابل و جدایی می شود.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید