امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280479
۳۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

6 مهارت مخفی کیمیاگری رهبری

6 مهارت مخفی کیمیاگری رهبری

تفاوت بین یک رهبر معمولی و رهبر آینده پیشرفته چیست؟ به نظر می رسد همه پاسخی برای سوالات دارند…. اما چالش این است که همه آنها بسیار متفاوت هستند! بسیاری بر این باورند که کیمیاگری رهبری (کسب و کار و جامعه) مبتنی بر "مهارت های رهبری جدید" است که برای حرکت در اقتصاد جدید جهانی مورد نیاز است. این اقتصاد جهانی جدید به شکل گیری، گسترش و شکل گیری سریع تکنولوژی و جهانی شدن ادامه می دهد.

با احترام، کسانی که معتقدند تفاوت در مهارت های جدید است، فرهنگ مدرن و رهبری را درک نمی کنند.

واقعیت این است که مهارت‌های رهبری اساسی، مشخصه هر رهبر بزرگ، چه در گذشته، چه حال یا آینده، بر پایه‌ی سادگی بنا شده است. آنچه در نهایت کیمیاگران جدید رهبری را از رهبران بزرگ متمایز می کند، روشی است که در آن دیگران را پرورش می دهند.

قدرت و اساسی‌ترین مهارت‌های انسان‌گرایانه که مبتنی بر صداقت، کرامت و احترام است، شالوده جهانی رهبری اصیل است.

تنها از طریق این ویژگی‌ها، هر رهبر می‌تواند فرهنگی بسازد که برای عملکرد افراد ارزش قائل باشد اما در چارچوب جامعه. جایی که همه احساس چالش، ارزشمندی و خودمختاری می کنند. هنگامی که بر مهارت های شخصیتی زیر تمرکز می شود، هر رهبر می تواند بر نادیده گرفته شده ترین اصول رهبری تسلط پیدا کند و به کیمیاگر تحول سازمانی و فردی تبدیل شود.

6 مهارت اساسی رهبر کیمیاگر

1- مؤثرترین رهبران، ارتباطات و سخنوران استثنایی هستند. رهبر کیمیاگر در دانستن اینکه چه زمانی صحبت کند و چه زمانی سکوت کند و گوش دهد بسیار پیشرفته است.

ایجاد انگیزه و تأثیرگذاری بر تیم ها یک مهارت فوق العاده مهم برای یک رهبر است، اما این تنها شروع است. استثنایی ترین رهبران کسانی هستند که بیشتر از پاسخ دادن سوال می پرسند. مهمتر از آن، آنها همچنین می دانند که بر اساس توانایی خود در خوب گوش دادن، سؤالات درست را بپرسند.

به طور معمول، دلیل اینکه رهبران استثنایی افراد ارتباطی عالی هستند، به دلیل تسلط بر ارتباطات نیست، بلکه به این دلیل است که آنها در برقراری ارتباط واقعی با مخاطبان خود بهتر هستند.

2- رهبران بزرگ دارای بینش ایده آلیست هستند. رهبران کیمیاگر در اعتراف به اشتباه بسیار ماهر هستند و گزینه های جایگزین را از هر فردی در سازمان که کار می کند می پذیرند. این به نوبه خود باعث ایجاد اعتماد، استقلال و تعامل الهام بخش می شود.

رهبران بزرگ اغلب عامل های اصلی شرکت‌های نوآوری هستند که پارادایم‌های تجاری و فرهنگی سنتی را به چالش می‌کشند. رهبر کیمیاگر بسیار شبیه است، با این تفاوت که شرکت هایی که آنها رهبری می کنند، گسترش می یابند و افراد و تیم های آنها دائماً رشد می کنند و پیشرفت می کنند و خود رهبر می شوند.

3- رهبران بزرگ به طور استثنایی سازمان یافته و تحلیلی هستند. رهبران کیمیاگر استادان سازمان یافته هماهنگی، تفویض اختیار و توسعه شخصی قدرتمند هستند.

بر کسی پوشیده نیست که رهبران بزرگ باید مهارت سازمانی استثنایی  و در عین حال تفکر تحلیلی لازم را برای درک موقعیت های پیچیده کسب و کار را داشته باشند. عصر جدید داده های بزرگ در واقع این را می طلبد. با این حال، رهبران کیمیاگر، اهمیت احاطه کردن خود را با استعدادهای با کیفیت درک می کنند.

آنها همچنین از رشد سازمانی از طریق تفویض استراتژیک وظایف و مسئولیت ها حمایت می کنند تا اطمینان حاصل شود که سازمان در هماهنگی با جامعه افراد درون آن رشد می کند.

4- رهبران بزرگ تاکتیک‌سازان استثنایی کشف مشکلات هستند. رهبران استثنایی استاد راهبرد پیشگیری خلاق و اقدامات مقابله ای برای رفع نیاز به حل مشکل هستند.

آنچه رهبران کیمیاگر را از گروه جدا می کند، حس شهودی برای پیش بینی چالش های قریب الوقوع، پرسیدن سؤالات هدفمند، به چالش کشیدن تفکر سنتی و درک ذاتی علت اصلی بن بست سازمانی است. کیمیاگر به شما خواهد گفت که این ساده است، اما آسان نیست.

رهبر کیمیاگر به طور شهودی نحوه ساخت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی خلاقانه مشکل قریب الوقوع را از نظر راه حل های نوآورانه می داند. این فضایی است که رهبر مدرن در آن شکوفا و تکامل می یابد.

5- رهبران بزرگ تصمیم گیرندگانی فوق العاده با اعتماد به نفس هستند. کیمیاگران در ایجاد این احساس در تیم و سازمان خود استثنایی هستند که مسئولیت موفقیت خود را بر عهده دارند.

یک رهبر بزرگ واقعاً در اداره یک شرکت عالی ماهر است. رهبر کیمیاگر یک شرکت استثنایی را اداره نمی کند. جامعه سازمانی انجام می دهد. تفاوت را درک می کند و یک شبه مهارت های رهبری خود را بهبود خواهد بخشید.

6- رهبران بزرگ فوق العاده باهوش هستند. رهبران کیمیاگر در این که احمق نباشند یا دیگران را در ارائه ایده ها و نظرات خود احساس ناراحتی نکنند، متخصص هستند.

احمق نبودن امروزه یک مهارت بسیار کم ارزش است. این در مورد تصمیم بد تجاری نیست، بلکه شامل تصمیمات شخصی احمقانه قابل توجهی است که بسیاری از رهبران می گیرند، که به طور اجتناب ناپذیری در ساختار کسب و کار رخنه می کند. رهبری کیمیاگری به طور شهودی درک می کند که تصمیمات صحیح بر اساس ترکیبی متعادل از تحقیق، تجزیه و تحلیل و شهود اتخاذ می شود.

اگرچه هزاران ادعا وجود دارد که رهبران بزرگ باید آتیلا هون، و مادر ترزا باشند... آنها باید با صدای بلند و قدرتمند، و ساکت و حساس باشند، باید سازماندهی شده و حساب شده باشند. و، آنها باید خودجوش و غیرقابل پیش بینی باشند... واقعیت این است که هر رهبر واقعا استثنایی مجموعه ای از اشتراکات دارد که بر شخصیت، تحصیلات و تجربه غلبه می کند. این یک عشق و علاقه برای افرادی است که با آنها کار می کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید