امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285287
۳۳۳
۱
۰
نسخه چاپی

6 مورد از رسوم عجیب ازدواج در سراسر دنیا

کره جنوبی: ضربه به کف پای داماد

رسوم عجیب ازدواج در قسمت‌های مختلفی از دنیا و در تمام ادوار تاریخ اجرا شده و می‌شود. این رسوم به دلایلی از جمله خوش‌یمنی وصلت و فرزندآوری و تحکیم روابط زوجین انجام می‌شده است و در برخی نقاط دنیا همچنان بر قوت خود پابرجاست.

کره جنوبی: ضربه به کف پای داماد

در مراسم عروسی سنتی کره‌ای، دوستان و خانواده داماد کفش‌های او را در می‌آورند و با ماهی یا چوب به کف پای داماد ضربه وارد می‌کنند. اعتقاد بر این است که این رسم نمادی از القای قدرت به داماد و آماده سازی او برای زندگی زناشویی و دفع ارواح شیطانی از اوست.

اسکاتلند: سیاه کردن عروس و داماد

در برخی از جوامع اسکاتلندی رسم بر این است که عروس و داماد را با مواد مختلف چسبناک و بدبو مانند غذای فاسد، قیر، پر و آرد بپوشانند. این کار برای دفع ارواح شیطانی و به ارمغان آوردن خوش‌شانسی برای زوج انجام می‌شود.

اسکاتلند: سیاه کردن عروس و داماد

فیجی: اهدای دندان نهنگ

در عروسی های فیجیایی، از داماد انتظار می‌رود که یک دندان نهنگ را به عنوان نماد احترام و ثروت به خانواده عروس تقدیم کند. هدیه دندان، معروف به “تابوا” اهمیت زیادی دارد و بخش مهمی از مراسم عروسی است.

فیجی: اهدای دندان نهنگ

آلمان: مراسم اره

بعد از مراسم عروسی در آلمان، عروس و داماد باید با هم کار کنند تا با استفاده از اره دو دسته، یک کنده بزرگ را از وسط نصف کنند. این رسم که از رسوم عجیب ازدواج است، نمادی از توانایی عروس و داماد برای همکاری با یکدیگر، غلبه بر چالش‌ها و نشان دادن کار تیمی آن‌ها به عنوان یک زوج متاهل است.

آلمان: مراسم اره

سوئد: دروازه بوسه

در عروسی‌های سوئدی، در محل پذیرایی جایگاهی به نام “دروازه بوسه” برپا می‌شود. وقتی زوج تازه ازدواج کرده وارد سالن می‌شوند، باید زیر دروازه یکدیگر را ببوسند. دروازه بوسه به این دلیل از رسوم عجیب ازدواج است که با ترک اتاق توسط داماد، همه مردان برای بوسیدن عروس صف می‌کشند و عروس هم می‌تواند هر کس را که می‌خواهد ببوسد. به محض بازگشت داماد به اتاق این بوسه‌ها پایان می‌یابند. این رسم سنتی سرگرم کننده و مفرح است که در عروسی‌های سوئدی به شکل بازی دسته جمعی اجرا می‌شود.

سوئد: دروازه بوسه

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید