امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279818
۷۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

7 راه برای کاهش ناامیدی و استرس

7 راه برای کاهش ناامیدی و استرس

استرس و ناامیدی به هم مرتبط هستند. هر دوی این احساسات بر یکدیگر تأثیر می گذارند. احساس استرس می تواند باعث ناامیدی شما شود و موقعیت های ناامید کننده اغلب باعث ایجاد استرس می شوند.

استرس می‌تواند باعث شود نسبت به رویدادهایی که معمولاً شما را آزار نمی‌دهند، واکنش‌های عاطفی بیشتری داشته باشید و می‌تواند تحمل شما را برای ناامیدی کاهش دهد. شکست های کوچک می توانند بسیار بدتر (و بسیار ناامید کننده تر) به نظر برسند، و استرس مزمن ممکن است باعث شود که احساس کنید کنترل زندگی خود را در دست ندارید و منجر به ناامیدی بیشتر و حتی افسردگی شود.

مدیریت استرس می تواند به شما در کاهش احساس ناامیدی کمک کند، و بهبود تحمل شما برای ناامیدی ممکن است به شما در کاهش سطح استرس کمک کند.

ارتباط بین ناامیدی و استرس

  • استرس و ناامیدی به طرق مختلف بر یکدیگر تأثیر می گذارند:
  • استرس ممکن است باعث شود که احساس کنید منابع لازم برای غلبه بر چالش ها را ندارید و احساس ناتوانی در دستیابی به اهداف خود یکی از اجزای اصلی ناامیدی است.
  • ناامیدی یک واکنش رایج به یک استرس‌زای تکراری و حل‌نشده است.
  • ناامیدی اغلب با پرخاشگری، خصومت، تکانشگری و حالت تدافعی همراه است - و این احساسات می توانند استرس خود را ایجاد کنند، اگر با آنها به شیوه ای سالم برخورد نکنید.
  • افزایش ناامیدی، تحریک پذیری و حساسیت می تواند نشانه های فرسودگی شغلی باشد که اغلب ناشی از استرس مزمن و بدون کاهش است.

کاهش ناامیدی

توانایی ما برای مقابله با ناامیدی به عنوان تحمل ناامیدی شناخته می شود. داشتن تحمل ناامیدی بالا نشان می دهد که می توانید با موفقیت با چالش ها کنار بیایید، در حالی که تحمل کم به این معنی است که ممکن است در سختی های کوچک احساس ناراحتی کنید.

احساس استرس، خستگی یا عدم اطمینان نسبت به خود در یک موقعیت جدید می تواند تحمل ناامیدی شما را کاهش دهد، همانطور که شرایط خاصی مانند اختلال شخصیت مرزی (BPD) اوتیسم و اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) وجود دارد.

اگر تحمل ناامیدی پایینی دارید، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود نحوه پاسخگویی از آنها استفاده کنید. جستجوی درمان حرفه‌ای نیز گزینه خوبی است، به خصوص اگر یک بیماری زمینه‌ای را تجربه می‌کنید یا تحمل کم شما باعث عواقب منفی در زندگی شما می‌شود.

هوش عاطفی خود را بهبود بخشید

هوش عاطفی با توانایی شما برای مقابله با ناامیدی مرتبط است.

هوش عاطفی توانایی شما برای توجه و ارزیابی احساسات در خود و دیگران و توانایی شما در تنظیم نحوه ابراز احساسات است.

شما می توانید هوش هیجانی خود را با موارد زیر تقویت کنید:

  • خود را در لحظات ناامیدی تنظیم کنید و منتظر یک لحظه مناسب برای ابراز وجود باشید
  • تمرین همدلی با دیگران، به ویژه افرادی که تمایل دارند شما را ناامید کنند
  • به یاد داشته باشید که همه احساسات زودگذر هستند، از جمله ناامیدی
  • به احساسات خود توجه کنید تا بتوانید واکنش مناسبی نشان دهید

حواس خود را پرت کنید

تثبیت منبع ناامیدی در واقع می تواند احساسات شما را بدتر کند، اما پرت کردن موقت حواس خود می تواند فضای مورد نیاز برای پردازش را در اختیار شما قرار دهد.

فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید، مانند ورزش کردن، انجام کارهای خلاقانه، گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم.

با این حال، مهم است که اجازه ندهید حواس پرتی به یک الگوی اجتناب تبدیل شود. در نهایت باید به منبع ناامیدی خود بازگردید و تعیین کنید که آیا استراتژی هایی وجود دارد که بتوانید برای حل مشکل از آن استفاده کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی، تمرین آگاهی کامل و بدون قضاوت از زمان حال، توجه به مناظر، صداها، و بوهای اطرافتان و همچنین احساسات و احساسات درونتان است. می توانید در طول روز یا به عنوان نوعی مدیتیشن، تمرکز حواس را تمرین کنید.

هوشیار ماندن یکی از مؤلفه‌های کلیدی مقابله با ناامیدی و استرس است، زیرا قبل از اینکه بتوانید اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید، باید از احساس خود آگاه باشید. ذهن آگاهی همچنین شما را تشویق می کند که به جای مقاومت یا قضاوت، نگرش پذیرش را حفظ کنید، و این می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه واکنش شما به ناامیدی داشته باشد.

تسکین استرس

اگر احساس کردید که کمتر صبور، ناامیدتر، احساساتی تر و کمتر قادر به کنترل استرس هستید، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید. همراه با بهبود تحمل شما در برابر ناامیدی، مدیریت استرس نیز بخش مهمی از حفظ سلامت شما است.

برای کاهش استرس سریع عمل کنید

توقف زودهنگام پاسخ استرس به شما کمک می کند تا به جای رفتاری که ممکن است پشیمان شوید، آرام تر پاسخ دهید.

مسکن‌های سریع استرس مانند تمرین‌های تنفسی یا آرام‌سازی تدریجی عضلانی، برای مثال، می‌توانند شما را آرام کنند و به شما کمک کنند احساس ناامیدی کمتری داشته باشید و توانایی بیشتری برای مقابله با آنچه پیش می‌آید داشته باشید.

نگرش خود را تغییر دهید

بیشتر اینکه آیا چیزی را استرس زا می بینیم یا نه، به الگوهای فکری ما و نحوه پردازش دنیای اطرافمان بستگی دارد. برای مثال، کسانی که همه چیز را تحت کنترل خود می بینند، در مورد آنچه برایشان اتفاق می افتد استرس کمتری دارند، زیرا می بینند که همیشه گزینه هایی برای تغییر دارند.

خوش بینی دارای مزایای سلامتی است و می تواند منجر به بهبود حس خوب شود. یادگیری نحوه ایجاد یک دیدگاه خوش بینانه و حالت ذهنی انعطاف پذیر ممکن است به شما کمک کند کمتر استرس داشته باشید.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر احساس می‌کنید که دائماً در خطر هستید، ممکن است چیزی باید در زندگی شما تغییر کند. اگر تعهدات خود را کاهش دهید، به خوبی از بدن خود مراقبت کنید و سایر تغییرات در شیوه زندگی سالم را ایجاد کنید، با استرس کلی کمتری مواجه خواهید شد و در مدیریت آنچه با آن مواجه می شوید موثرتر خواهید بود.

تغذیه خوب، خواب مناسب، و ورزش منظم می تواند در سطوح استرس شما معجزه کند. استراحت فقط یک تجمل نیست، بلکه یک جنبه ضروری از یک سبک زندگی متعادل است و فعالیت های خلاقانه می تواند برای هنرمندان و غیرهنرمندان به طور یکسان استرس زا باشد.

سعی کنید به طور منظم در فعالیت های کاهش استرس شرکت کنید که متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما باشد. کسانی که به طور منظم پیاده روی می کنند، مدیتیشن می کنند یا از سایر فعالیت های کاهش استرس لذت می برند، به طور کلی استرس کمتری دارند و نسبت به استرس های خاصی که در طول روز ایجاد می شوند کمتر واکنش نشان می دهند.

از حمایت اجتماعی استفاده کنید

در حالی که شکایت دائمی سالم نیست، صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد در مورد ناامیدی‌های خود هرازگاهی (و جبران لطف با شنونده خوب بودن) می‌تواند به شما در پردازش آنچه در حال وقوع است کمک کند و شما را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌ها را ایده بگیرید.

اگر کسی را ندارید که بتوانید شرایط خود را با او به اشتراک بگذارید، مراجعه به یک درمانگر یا شروع یک تمرین منظم روزانه فوایدی نیز دارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید