امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288365
۱۲۳
۱
۰
نسخه چاپی

7 عادت مینیمالیستی برای مدیریت زمان

سبک زندگی مینیمالیستی مخالف بی نظمی است و به مسائل مهم اهمیت می دهد. این رویکرد می تواند به شما در مدیریت هر چه بهتر زمان کمک کند، و بهره وری شما را بهبود ببخشد. اگر شما هم می خواهید از زمان خود حداکثر بهره را ببرید و آن را صرف کارهای بیهوده نکنید، پیشنهاد می کنیم از عادات مینیمالیستی را در زندگیتان دنبال کنید:

7 عادت مینیمالیستی برای مدیریت زمان

زمان باارزش ترین دارایی ما انسان هاست و نحوه استفاده از آن می تواند مسیر زندگی ما را مشخص کند. اگر رویاهای بزرگ و اهداف روشنی را دنبال می کنید، باید بتوانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. بسیاری از ما تصور می کنیم که هر چه بیشتر ثروتمند شویم، بیشتر به اهدافمان نزدیک می شویم. این مساله به تنهایی صحیح نیست و باید بدانید یکی از چیزهایی که ما را از اهدافمان دور می کند، از دست دادن زمان است.

سبک زندگی مینیمالیستی مخالف بی نظمی است و به مسائل مهم اهمیت می دهد. این رویکرد می تواند به شما در مدیریت هر چه بهتر زمان کمک کند، و بهره وری شما را بهبود ببخشد. اگر شما هم می خواهید از زمان خود حداکثر بهره را ببرید و آن را صرف کارهای بیهوده نکنید، پیشنهاد می کنیم از عادات مینیمالیستی را در زندگیتان دنبال کنید:

1- صرف زمان برای کارهای مهم

بین کارهای ضروری و درست و کارهای غیرضروری تمایز قائل شوید. وقت خود را صرف کارهایی کنید که برایتان مهم هستند، نه چیزهایی که خود را موظف به انجام آن‌ها می‌دانید یا به شما تحمیل شده اند (مگر اینکه رئیس‌تان از شما خواسته باشد!) زمان خود را به فعالیت هایی اختصاص دهید که با اهداف و ارزش های کلیدی شما همسو هستند و به کارهای دیگر نه بگویید.

2- اولویت بندی وظایف

مینیمالیسم شما را به تمرکز بر مسائل مهم تشویق می کند. اگر ذهن شما با کارهای متعددی که باید انجام دهید، پر شود و حواس پرتی و در هم ریختگی بخش زیادی از آن را اشغال کند، موجب می شود تا نتوانید به مسائل مهم فکر کنید و افکار پریشان به سراغتان می آید. لیستی از کارهای مهمی که باید انجام دهید تهیه کرده و آنها را اولویت بندی کنید. این کار از شلوغ شدن ذهن شما جلوگیری کرده و افکارتان را سازماندهی می کند.

3- متمرکز ماندن و پرهیز از حواس پرتی

محیط زندگی و کار نقش مهمی در سلامت روان ما دارد. به طور خلاصه، زمانی که در یک محیط بی نظم کار و زندگی می کنیم، میزان استرسمان افزایش می یابد و در نتیجه دچار آشفتگی ذهنی می شویم. با سازماندهی و مرتب کردن محل کار و زندگی هم از شلوغی‌های فیزیکی اطراف و هم از به هم ریختگی ذهنی خلاص شده، می توانیم راحت تر تمرکز کنیم و از حواس‌پرتی اجتناب کنیم. چه در محل کار و چه در خانه اگر کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید، دچار آشفتگی خواهید شد. روی کارهای مهم تمرکز کنید و وقتتان را برای کارهای بیهوده تلف نکنید.

4- محدود کردن حواس پرتی دیجیتال

زمان خاصی از روز را برای بررسی ایمیل ها و رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید. اتصال مداوم به اینترنت و فضای مجازی آشفتگی ذهنی شما را بیشتر خواهد کرد. با تعیین مرز، می توانید زمان خود را بخوبی کنترل کنید.

5- تمرکز بر روی یک کار

چند وظیفگی یا انجام چند کار هم زمان انرژی و زمان زیادی را تلف می کند و موجب می شود تا سازمان‌دهی به افکار دشوارتر شده و کیفیت کار کاهش یابد. توصیه می کنیم در لحظه بر روی یک کار متمرکز شوید و در صورتی که چنین چیزی برایتان امکان پذیر نیست، سعی کنید کارهای بی اهمیت را از فهرست کارهایی که باید انجام دهید، حذف کنید و طبق اولویت، زمان مشخصی برای هر کار در نظر بگیرید.

6- صرف زمان برای ارزیابی کارها

هر هفته زمانی را به فکر کردن در خصوص پیشرفت ها و ارزیابی مجدد اهداف خود اختصاص دهید. این عادت موجب می شود تا با اهداف خود هماهنگ تر شده و دستیابی به آنها را نیز آسان تر می کند.

7- استراحت کافی

استراحت و خواب با کیفیت ذهن و بدن را جوان می کند و شما را قادر می سازد در هنگام انجام کار به طور موثرتر و خلاقانه تر عمل کنید. استراحت انرژی، تمرکز، کارایی و بهره وری شما را افزایش می دهد، علاوه بر این مانع ایجاد حس خستگی ذهنی و جسمی شده و تاثیر مستقیمی بر سلامت روان شما خواهد داشت.

  • منبع
  • راهنماتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید