امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281300
۶۸۶
۱
۰
نسخه چاپی

7 نمونه از کارهایی که باعث تخریب رابطه عاطفی می شود

درست است که همه ما با ازدواج خودمان را کاملا متعهد به آن می‌دانیم اما تنها تعهد همیشه موفقیت را در رابطه‌ها تضمین نمی‌کند.

مخرب ترین رفتارها در رابطه عاطفی

شاید خیانت از نظر شما دردناک‌ترین رفتاری است که در رابطه عاطفی ممکن است صورت گیرد اما رفتارهای دیگری نیز وجود دارند که فرقی با خیانت نمی‌کنند و در دراز مدت همان احساس رانده شدنی را که هنگام خیانت به فرد دست می‌دهد، منتقل می‌کند.

مخرب ترین رفتارها در رابطه عاطفی

1. بیرون رفتن مدام با دوستان

این یک واقعیت است که هرکسی به تنهایی احتیاج دارد. ازدواج به معنای کنار گذاشتن دوستان و رفت و آمد با آن‌ها نیست. حتی زوج های جوان هم باید هر از چند گاهی زمان خود را با دوستان خود بگذرانند اما افراط در این کار می‌تواند رابطه عاطفی را ویران کند. به همین دلیل بهتر است که محدودیت‌ها را بشناسید و در مورد آن‌ها با شریک زندگی‌تان گفتگو کنید و به یک نتیجه واحد برسید.

2. در لاک خود فرو رفتن از مخرب ترین رفتارها در رابطه عاطفی

اگر چه دعوای مدام میان زوج‌ها دردساز است اما از طرف دیگر اگر زوجی هیچ بحث و مشاجره‌ای با یکدیگر نداشته باشند نیز عجیب و غیرعادی و نشانه‌ای از فاصله میان آن‌ها است.

برخی دعواها در رابطه عاطفی غیرقابل اجتناب اما سازنده است. بدین معنی که نشان می‌دهد دو طرف برای رابطه خود تلاش می‌کنند و دوست دارند که آن را بهبود بخشند. بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با همسرتان سر هیچ موضوعی بحث نمی‌کنید، از خودتان سوال کنید که اشکال کار کجاست؟

3. پنهان کردن مشکلات مالی

پنهان کردن مسائل مالی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که اکثر زوج‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید شما دوست نداشته باشید که با مطرح کردن این مسائل همسرتان را ناراحت کنید اما این مشکلی است که زندگی هر دوی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او هم حق دارد که واقعیت را بداند. علاوه بر آن، پنهان کردن این موضوع موجب می‌شود که همسرتان اعتمادش را به شما از دست دهد.

4. ارتباط با عشق قبلی از مخرب ترین رفتارها در رابطه عاطفی

گاهی شما مجبور هستید که با عشق قبلی‌تان به دلایلی در ارتباط باشید. به‌عنوان مثال دوستان مشترک دارید یا این که همکار هستید و نمی‌توانید ارتباط‌تان را به‌طور کامل با او قطع کنید، اگر ارتباط شما پنهانی نباشد و همسرتان نیز بر آن کنترل داشته باشد، مشکلی به‌وجود نخواهد آمد اما اگر دلیلی برای ادامه ارتباط‌تان وجود نداشته باشد اما شما همچنان با او در تماس باشید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این حرف‌ها را هرگز به مردان نگویید سر بزنید.

5. اعتیاد به موبایل

اگر یکی از دو طرف رابطه، یا هر دوی آن‌ها، مدام سرشان در تلفن همراه‌شان باشد یا اینکه هرکدام در اتاق جداگانه‌ای برنامه مورد علاقه‌شان را در تلویزیون تماشا کنند، بدین معنی است که برای هم اهمیتی ندارند و هر کسی سرش در کار خودش است یا حتی می‌توان گفت که آن‌ها چیزی را از هم پنهان می‌کنند.

البته این رفتارها همیشه نشان دهنده وجود مشکل نیست. بلکه طبیعی است که افراد در انتهای روز، زمانی که خسته به خانه می‌آیند و انرژی لازم را ندارند، سکوت کنند یا این که گوشی‌شان را به دست بگیرند و از اخبار روز باخبر شوند اما اگر این رفتار تبدیل به عادت شود، رابطه عاطفی را تخریب خواهد کرد.

6. اعتیاد به کار

در اکثر مواقع آقایان به دلیل سختی یا احتیاج به پول بیشتر تا دیر وقت سر کار می‌مانند اما دلیل برخی از مردان سنگینی بار زندگی نیست بلکه آن‌ها به دنبال راهی برای دور ماندن از خانه می‌گردند. در این شرایط باید به دنبال دلیل آن باشید. چه چیزی در خانه همسرتان را آزار می‌دهد؟ شاید غر زدن‌های مدام، عدم نزدیکی یا حتی نبودن آرامش در خانه دلایل این رفتار باشند. سعی کنید که نیازهای او و نیازهای خودتان را بشناسید و برای برآورده کردن شان تلاش کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که صداقت و روراستی کلید موفقیت شما در برقراری یک رابطه سالم است.

7. پنهان کردن مشکلات روحی از مخرب ترین رفتارها در رابطه عاطفی

اگر از مشکلات روحی و روانی مانند اختلالات دو قطبی رنج می‌برید یا این که افسردگی پس از زایمان گرفته‌اید به هیچ عنوان این مسائل را از همسرتان پنهان نکنید. حل کردن این مشکلات به تنهایی ساده نیست، بنابراین از همسرتان کمک بگیرید تا حامی و پشتیبان شما باشد.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید