امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278696
۸۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

بواسیر سیاهرگ های متورم مقعد و رکتوم هستند. علائم شایع بواسیر می تواند شامل درد، خارش و خونریزی مقعدی باشد. آنها می توانند در داخل یا خارج مقعد و رکتوم ایجاد شوند که به ترتیب هموروئید داخلی و خارجی نامیده می شوند. درمان های خانگی می تواند بواسیر را قابل تحمل تر کند.

درمان های خانگی بواسیر یا هموروئید

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

1- فندق افسونگر

فندق افسونگر یا Witch hazel می تواند خارش و درد را که دو علامت اصلی هموروئید هستند، کاهش دهد. فندق افسونگر یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد. فندق جافسونگررا می توان به صورت مایع خریداری کرد و مستقیماً روی هموروئید اعمال کرد. همچنین می توان آن را در محصولاتی مانند دستمال مرطوب ضد خارش و صابون یافت.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

2. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در طول تاریخ برای درمان بواسیر و بیماری های مختلف پوستی استفاده می شده است. تصور می شود که دارای خواص ضد التهابی است، که ممکن است به کاهش تحریک کمک کند. البته شواهد بالینی کافی در مورد اثربخشی ژل آلوئه ورا برای هموروئید وجود ندارد.

ژل را می توان به عنوان یک ماده در محصولات دیگر یافت، اما شما فقط باید از ژل آلوئه ورا خالص برای هموروئید استفاده کنید. ژل آلوئه ورا خالص را می توان مستقیماً از داخل برگ های گیاه آلوئه ورا نیز برداشت کرد. برخی از افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند، به ویژه آنهایی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند. با مالیدن مقداری سکه ای روی ساعد خود، واکنش آلرژیک را بررسی کنید. 24 تا 48 ساعت صبر کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، استفاده از آن باید ایمن باشد.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

3. حمام گرم با نمک اپسوم

حمام آب گرم می تواند به تسکین تحریک ناشی از هموروئید کمک کند. به گفته دانشگاه هاروارد، حمام آب گرم به مدت 20 دقیقه بعد از هر بار اجابت مزاج بسیار موثر خواهد بود. افزودن نمک اپسوم به حمام می تواند با کاهش درد، تسکین بیشتری ایجاد کند.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

4. پمادهای بدون نسخه

پمادها و کرم‌های بدون نسخه، مانند Preparation H، تقریباً در هر داروخانه یافت می‌شوند و می‌توانند تسکین فوری را ارائه دهند. برخی حتی می توانند تورم را کاهش داده و به بهبود سریعتر هموروئید شما کمک کنند. اگر از کرم حاوی هیدروکورتیزون استفاده می کنید، هر بار بیش از یک هفته از آن استفاده نکنید.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

5. دستمال مرطوب کننده

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می تواند هموروئید موجود را تشدید کند. دستمال‌ ها می‌توانند بدون ایجاد تحریک بیشتر به تمیز نگه داشتن شما کمک کنند. برای تقویت بیشتر، می‌توانید دستمال‌های مرطوب‌کننده و ضد هموروئید مانند فندق افسونگر یا آلوئه ورا را استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال‌هایی که انتخاب می‌کنید الکل، عطر یا سایر مواد محرک در آنها وجود نداشته باشد. این مواد می توانند به جای تسکین علائم، علائم را تشدید کنند.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

6. کمپرس سرد

کمپرس یخ یا کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه هر بار روی مقعد قرار دهید تا ورم را از بین ببرید. برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک، این می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. همیشه یخ را داخل یک پارچه یا حوله کاغذی بپیچید و هرگز چیزی را که منجمد شده مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

7. نرم کننده های مدفوع

به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی، نرم‌کننده‌های مدفوع یا مکمل‌های فیبر مانند پسیلیوم می‌توانند به کاهش یبوست، نرم‌تر کردن مدفوع و آسان‌تر شدن اجابت مزاج سریع و بدون درد کمک کنند. بسیاری از این نرم‌کننده‌های مدفوع به شکل‌هایی مانند پودر، کپسول و مایعاتی هستند که از طریق دهان بین یک تا سه بار در روز مصرف می‌شوند.

8 درمان خانگی برای هموروئید یا بواسیر

8. لباس گشاد و نخی

تعویض لباس های تنگ ساخته شده از پلی استر با پنبه فوق العاده تنفسی (به خصوص لباس زیر نخی) می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کند. این به طور بالقوه می تواند علائم را کاهش دهد. از استفاده از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه برای کاهش سوزش خودداری کنید.

پیشگیری از هموروئید یا بواسیر

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بهترین راه برای پیشگیری از هموروئید است. فعال ماندن و تغذیه سالم به منظم نگه داشتن حرکات روده کمک می کند. غذاهای پر فیبر (مخصوصاً از گیاهان) زیاد بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید تا روند گوارش به درستی حرکت کند و از یبوست جلوگیری کنید. ورزش منظم و پرهیز از نشستن طولانی مدت نیز می تواند به پیشگیری از هموروئید کمک کند. موثرترین راه برای جلوگیری از یبوست این است که وقتی برای اولین بار احساس می‌کنید به دستشویی بروید. تاخیر در اجابت مزاج به روده اجازه می دهد تا آب را از مدفوع دوباره جذب کند. این کار مدفوع را سفت‌تر می‌کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید