امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279401
۷۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

اکسپو دبی چیست؟

اکسپو دبی چیست؟

نمایشگاه های جهانی یا Expos World چیست؟

نمایشگاه های جهانی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین رویدادهای بین المللی روی کره زمین است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود و شش ماه به طول می انجامد.

نمایشگاه جهانی یک رویداد جهانی است که هدف آن ایجاد ارتباط بین کشورهاست. این پلت فرمی است که در آن کشورهای سراسر جهان می توانند آخرین نوآوری ها و اختراعات خود را به نمایش بگذارند.

مجموعه نمایشگاه جهانی از سال 1851 ،زمانی که اولین رویداد - که در آن زمان نمایشگاه بزرگ نامیده می شد - در لندن در بریتانیا برگزار شد.

تاکنون در مجموع 34 نمایشگاه جهانی در کشورهای مختلف در سراسر جهان برگزار شده است.

از سال 1931 ،دفتر نمایشگاه های بین المللی BIE نمایشگاه ها را نظارت و سازماندهی می کند.

پاریس تنها شهری است که 6 بار میزبان نمایشگاه جهانی بوده است. دومین شهری که میزبان بیشترین نمایشگاه های جهانی است، بروکسل با 4 بار میزبانی است.

اکسپو دبی چیست؟

اکسپوی دبی یا 2020 Expo Dubia چیست؟

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، نمایشگاه جهانی است که از 1 اکتبر 2021 برابر با 9 مهر 1400 تا 31 مارس 2022 برابر با 11 فروردین 1401 در امارات متحده عربی برگزار می شود.

اکسپو 2020 دبی اولین نمایشگاه جهانی خواهد بود که تا به حال در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا میزبانی می شود.

نمایشگاه جهانی بعدی در سال 2025 در اوزاکای ژاپن برگزار می شود.

اکسپو 2021 در دبی یک رویداد جهانی است که نوآوری، فناوری، هنر و فرهنگ را برای ارائه یک تجربه عالی به هم پیوند می دهد و نقاط مختلف جهان حضور خود را برای به اشتراک گذاشتن ایده های جدید نشان می دهند.

این نمایشگاه قرار بود در اکتبر سال 2020 آغاز شود، اما همه گیری جهانی کرونا سازمان دهندگان را مجبور کرد به خاطر ایمنی یک سال تاخیر کنند.

اکسپو 2020 دارای سه موضوع اصلی است - یعنی پایداری، تحرک و فرصت - و اینها به روش های مختلف در سه منطقه اختصاصی بررسی می شوند.

شعار نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، "ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده" بر این باور است که گرد هم  آوردن جهان می تواند تبادل دیدگاه های جدید را تسریع کند و الهام بخش اقداماتی برای ارائه راه حل های زندگی واقعی برای چالش های دنیای واقعی باشد.

به کشورهای شرکت کننده این فرصت داده شده است تا در غرفه خود فروشگاهی راه اندازی کنند تا نشان دهند که چگونه کشورشان در بحث های مهم جهانی در مورد موضوعات داغ مورد بحث مشارکت می کند.

بیش از 200 شرکت کننده از جمله کشورها، سازمان ها، سازمان های غیردولتی، مشاغل و موسسات آموزشی و جامعه مدنی حضور خواهند داشت. تا به امروز، 192 کشور از سراسر جهان شرکت خود را در اکسپو 2020 تایید کرده اند.

اکسپو دبی چیست؟

آیا برای ورود به سایت باید واکسینه شوم یا آزمایش PCR انجام دهم؟

این فقط برای بازدیدکنندگان 18 سال و بالاتر اعمال می شود.

اگر واکسینه نشده اید، باید گواهی آزمایش PCR منفی را برای آزمایشی که در 72 ساعت گذشته انجام شده است ارائه دهید.

اگر واکسینه شده اید، باید مدرکی دال بر حداقل یک دوز از هر واکسن کووید به رسمیت شناخته شده توسط هر کشور شرکت کننده در نمایشگاه 2020 یا سازمان بهداشت جهانی ارائه دهید.

اگر واکسینه نشده اید و در بازه زمانی 72 ساعته آزمایش نشده اید، می توانید آزمایشی را در مرکز آزمایش PCR در مجاورت سایت اکسپو 2020 دبی انجام دهید.

لطفاً حداقل یک روز قبل از بازدید از اکسپو آزمایش PCR را انجام دهید زیرا نتایج تا 10 ساعت طول می کشد. بدون نتیجه آزمایش PCR منفی اجازه ورود به سایت را نخواهید داشت.

بازدیدکنندگانی که واجد شرایط آزمایش PCR رایگان نیستند، میتوانند این آزمایش را در مرکز آزمایش 2020 Expo DHA با قیمت 150 درهم انجام دهند.

دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی چیست؟

دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی از جمله پوشیدن اجباری ماسک در همه زمان ها چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل اجرا خواهد شد. بازدیدکنندگان باید حداقل دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. ضدعفونی کننده دست در سرتاسر سایت موجود خواهد بود و از مهمانان توصیه می شود که مرتباً از آن استفاده کنند.

بلیط های اکسپوی دبی

بلیط های اکسپوی دبی

سه ردیف بلیط برای فروش وجود دارد:

- بلیط های یک روزه به قیمت 95 درهم
- بلیط های چند روزه برای ورود به مدت 30 روز متوالی به قیمت 195 درهم
- بلیط های فصلی با ورود نامحدود به مدت شش ماه به مبلغ 495 درهم.

بلیط ها به شما امکان دسترسی به تمام غرفه ها، رویدادها و اجراهای زنده، به عالوه فرصت های نامحدود برای لذت بردن از برنامه های سرگرمی متنوع را می دهند. هر روز حداکثر 60 رویداد زنده با موسیقی، رقص و هنر در سطح جهانی برگزار می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید