امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277408
۸۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

آبرسانی پوست | راهکارهای آسان و تأثیرگذار برای آبرسانی پوست

پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر اندام‌ها است و عدم توجه به این عضو باعث خشک شدن و آسیب پذیری بالای آن خواهد شد. آبرسانی به پوست یکی از راه‌هایی است که برای رفع خشکی پوست و محافظت از آن استفاده می‌کنند.

آبرسانی پوست

آبرسانی پوست

پوست بیرونی‌ ترین اندام بدن است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر اندام‌ها است و عدم توجه به این عضو باعث خشک شدن و آسیب پذیری بالای آن خواهد شد. آبرسانی به پوست یکی از راه‌هایی است که برای رفع خشکی پوست و محافظت از آن استفاده می‌کنند.

با گذشت سن از  ۳۰ سالگی، پوست شروع به آسیب‌پذیر شدن و بروز چین چروک می‌کند که از این سن به بعد پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد. یکی از راه‌هایی که برای جلوگیری از بروز چین و چروک‌ها می‌توان انجام داد، آبرسانی به پوست و داشتن تغذیه سالم است.

در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. با این روش رطوبت رسانی به سلول های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول ها ورم کرده و در نهایت پوست شاداب تر می شود.

دلایل کم آب شدن پوست

عوامل زیادی هستند که باعث دی هیدرشن یا کم آبی پوست می شوند. عواملی مانند:

• شستشوی بیش از حد

• شستشو با آب گرم

• استفاده از شوینده های نامناسب

• عدم استفاده از مرطوب کننده در پوست های چرب

• تغذیه نامناسب

• عدم محافظت و استفاده از کرم های مناسب در برابر آفتاب

• استرس و دلهره

آبرسانی به پوست

روش های آبرسانی به پوست

پوست را از درون آبرسانی کنید

یکی از بهترین روش های آبرسانی به پوست صورت، آب است. آب ساده ترین و در دسترس ترین ناجی پوست های کم آب و دهیتدارته است. برای کمک به درخشش و شادابی پوست، روازنه مقدار زیادی آب بنوشید. متخصصین تغذیه می گویند پوست هنگامی که آبرسانی شده باشد، به بدن در رفع سموم کمک خواهد کرد.

وقتی بدن ما برای از بین بردن سموم از طریق دستگاه گوارش تلاش می کند، می تواند از طریق پوست به صورت دهیدراته شدن نشان داده شود. بنابراین مقدار روزانه H2O خود را بالا ببرید و به زودی متوجه تفاوت در نوع، بافت، کیفیت و شادابی پوست خود خواهید شد.

پوست خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن پوست صورت یکی دیگر از روش های آبرسانی به پوست صورت است. وقتی بعد از یک روز طولانی به خانه بر می گردید حتما آرایش خود را به خوبی پاک کنید. کلینسر ها در این زمینه به کمک شما می آیند تا پوست پس از شسته و تمیز شدن دچار خشکی نشود. این مواد با داشتن مرطوب کننده ها و روغن های مختلف پوست را صاف، متعادل و مرطوب می کنند.

غذاهای غنی از آب بخورید

میوه ها و سبزیجات نه تنها مرطوب کننده هستند بلکه از نظر بسیاری خواص دیگر برای پوست شما مفید هستند. میوه های مرکبات مانند پرتقال و لیمو پر از آب میوه هستند و سرشار از ویتامین C هستند، که برای حفظ بافت پوست شما بسیار مهم است. غذاهای سرشار از ویتامین A و B3 نیز برای بهبود سلامت کلی پوست ضروری هستند.

از محصولات آبرسان استفاده کنید

اگر پوست کم آب دارید، کرم های آبرسان توصیه می شوند. محصولاتی که در پوست شما نفوذ کرده و آب را تحویل سلول ها می دهند در صورت داشتن پوست کم آب بدن بسیار حیاتی هستند. به دنبال مواد زیر در آبرسان خود باشید:

• اسید هیالورونیک

نقش مهمی در آبرسانی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن دارد. خاصیت اتصال و جذب آب توسط اسید هیالورونیک به بهسازی مجدد پوست شما کمک می کند و همچنین از علائم اولیه پیری جلوگیری می کند.

• گلیسیرین

گلیسیرین که یکی از عناصر محبوب صنعت زیبایی است، دارای خواص ابرسانی است که می تواند پوست شما را از احساس خشکی و خارش برطرف کند. دلیل این است که گلیسیرین رقیق کننده است. بنابراین با جذب رطوبت از محیط بر روی سطح پوست شما اثر می گذارد.

• اوره

یکی دیگر از عناصر پرکاربرد در دنیای پوست، اوره است که پروتئین سخت شده را شل کرده و تجزیه می کند و پوست شما را از زبری و خارش نجات می دهد.

• سرامید ها

اینها مواد پر کننده کننده پوست هستند، مانند سیمانی که آجرهای یک ساختمان را پشتیبانی می کند. آنها سد پوست شما را تشکیل می دهند و ترمیم می کنند، که از خروج آب جلوگیری می کند و رطوبت را حفظ می کند.

از دوش های بلند و گرم خودداری کنید

حمام کردن برای ساعت های طولانی می تواند سد پوست شما را از بین ببرد. این ممکن است باعث از بین رفتن رطوبت و روغن های لازم شود که باعث کمبود آب پوست شما می شوند. استفاده از آب ولرم در هنگام استحمام ایده آل است.

آبرسانی به پوست

با ماسک های صورت از پوست خود استقبال کنید

ماسک صورت با مواد مرطوب کننده و آبرسان بسته بندی شده است. ترکیب ماسک صورت و مرطوب کننده در رژیم روزانه پوست شما باعث می شود پوست شما مرطوب شود. همچنین می تواند ظاهر شدن چروک های عمیق و حلقه های سیاه دور چشم را کاهش دهد.

از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید

رطوبت کننده هوا نیز یکی دیگر از روش های آبرسانی به پوست صورت است. وقتی رطوبت هوا به ویژه در ماه های سرد سال کاهش می یابد یک دستگاه رطوبت ساز کوچک در اتاق خود قرار دهید تا از خشکی پوست شما جلوگیری شود و آب در پوست حفظ شود. قدیم تر ها مادرانمان با قرار دادن یک ظرف آب روی بخاری به این هدف می رسیدند و امروز با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های کوچک مرطوب کننده هوا به پوست شما کمک خواهند کرد.

از عسل استفاده کنید

عسل یکی از بهترین روش های آبرسانی به پوست صورت است. عسل خام که تحت تأثیر گرما قرار نگرفته و یا پاستوریزه نشده است، همراه با آنتی اکسیدان ها و ترکیبات درمانی است که برای طیف وسیعی از بیماری های زیبایی از جمله یک چهره خشک مناسب است. عسل یک رقیق کننده طبیعی است به این معنی که در حفظ و حفظ رطوبت بسیار عالی است. به سادگی عسل را روی پوست خشک بمالید، پنج دقیقه قبل از شستشو با آب گرم به منتظر بمانید.

مصرف امگا 3

امگا ۳ در ماهی روغنی، روغن بذر کتان، دانه چیا و گردو موجود است که یک ماده مغذی مهم برای حفظ ظاهر پوست است. چربی های امگا ۳ برای پوست سالم ضروری هستند و به نگه داشتن آب و رطوبت سلول ها کمک می کند.

این چربی های سالم همچنین دارای نقش ضد التهابی بالقوه ای هستند و به همین منظور ممکن است برای کمک به تسکین هرگونه قرمزی در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مفید باشد. خوردن غذاهای سرشار از این ماده مغذی مانند ماهی روغنی (ماهی خال مخالی، ساردین، ​​ماهی قزل آلا، ماهی تازه و ماهی قزل آلا) یا مصرف مکمل مانند روغن کبد ماهی که یک منبع طبیعی سرشار از ویتامین D است می تواند به شما در بهتر شدن وضعیت پوست کمک کند.

  • منبع
  • لاوین
  • دکتر مسعود جعفری
  • دکتر دکتر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید