امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285646
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

آبشارهای ایگواسو برزیل یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی برزیل هستند. سالیانه هزاران هزار مسافر برای بازدید از این آبشارها به برزیل سفر می کنند.

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

آبشارهای ایگواسو برزیل یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی برزیل هستند. سالیانه هزاران هزار مسافر برای بازدید از این آبشارها به برزیل سفر می کنند.

اما شاید سوال اصلی که برای بسیاری از مسافران و علاقه مندان پیش می آید این باشد که چرا آبشارهای ایگواسو برزیل تا این اندازه اهمیت دارند و چرا مسافران زیادی از سراسر دنیا تنها برای بازدید از آبشار ایگواسا به برزیل سفر می کنند.

اگر شما هم می خواهید تا بیشتر با این آبشارهای شگفت انگیز آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در ادامه این مطلب درباره آبشار ایگواسو برزیل و تاریخچه آن توضیحات بیشتری ارائه شده است.

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

معرفی آبشارهای ایگواسو برزیل

آبشارهای ایگواسو برزیل در بین دو کشور برزیل و آرژانتین و درست بر روی رود ایگواسو قرار گرفته است. این منطقه در بخش حفاظت شده پارک های ملی هر دو کشور واقع شده و چند سال پیش توسط یونسکو به عنوان یکی از عجایب طبیعی جهان معرفی شد.

این آبشار بزرگترین آبشار جهان بوده و حتی از آبشارهای بزرگی مانند نیاگارا هم بسیار بزرگ تر است. در کل می توان ۲۷۵ آبشار در این منطقه مشاهده کرد که حدود ۸۰ درصد آن در آرژانتین قرار دارد.

این منطقه یکی از مهم ترین مناطق برزیل و آرژانتین بوده و دولت به خوبی از آن محافظت می کند. بیشترین میزان توریست ها سالیانه تنها برای دیدن آبشارهای ایگواسو برزیل به این کشور سفر می کنند.

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

تاریخچه آبشارهای ایگواسو برزیل

آبشارهای ایگواسو برزیل و محیط اطراف آن در ابتدا و حدود ۱۰ هزار سال پیش زیستگاه اقوام الدورادنس بودند. آن ها در طبیعت اطراف این منطقه زندگی می کردند و با شکار حیوانات و میوه های اطراف جنگل غذا تهیه می کردند. حدود ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، اولین اقوام پرتغالی و اسپانیایی به این محل آمده و توانستند آن را از دست صاحبان اصلی خود خارج کنند. اولین کسی که این محدوده اطراف آبشارها را کشف کرد، یک فاتح اسپانیایی به نام آلوار د واکا بود که در سال ۱۵۴۱ این منطقه را کشف کرد. امروزه بخش آبشارهای ایگواسو که در آرژانتین قرار گرفته اند به نام کاشف آن شناخته می شوند.

در سال ۱۸۹۷ یک مامور ارتشی برزیلی به نام ادموندو د باروس دستور ساخت پارک ملی اطراف این آبشار را داد. بعد از جدا شدن مرز بین آرژانتین و برزیل، این پارک ملی در هر دو کشور ساخته شد. پارک ملی ایگوازو در آرژانتین در سال ۱۹۳۴ ساخته شد و ۵ سال بعد ساخت پارک ملی ایگاچو در برزیل پایان یافت. امروزه علاوه بر خود آبشارها، این پارک های ملی و گونه های جانوری آن ها هم برای هر دو کشور اهمیت ویژه ای دارند.

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

چرا آبشارهای ایگواسو برزیل اهمیت زیادی دارند؟

آبشارهای ایگواسو برزیل و آرژانتین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در هر دو کشور است. این آبشار شامل بیش از ۲۰۰ آبشار است که در جهان هیچ رقیبی نداشته و از بزرگترین آبشارهای دنیا هم تا چند برابر بزرگ تر است. هر مسافری که به این کشورها سفر می کند، به هیچ عنوان بازدید از این آبشارهای زیبا را از دست نمی دهد. خیلی از مسافران تنها و تنها برای بازدید از آبشارهای ایگواسو به برزیل یا آرژانتین سفر می کنند.

به همین دلیل می توان گفت که آبشارهای ایگواسو یکی از پر درآمدترین جاهای دیدنی برای هر دو کشور هستند و درآمد چشم گیری برای آن ها دارند. علاوه بر این گونه های گیاهی و تاثیری که این منطقه به روی طبیعت هر دو کشور دارد،غیر قابل چشم پوشی است. به همین دلیل دولت هر دو کشور مطمئن شده اند که از این آبشارها به خوبی و توسط افراد ماهر و آموزش دیده محافظت شود. از زمانی که این مکان توسط یونسکو به عنوان یکی از عجایب طبیعی دنیا شناخته شد هم بر اهمیت آن افزوده شد و امروزه هر دو دولت باید در حفظ آن نهایت تلاش خود را بکنند.

طبیعت اطراف آبشارهای ایگواسو برزیل

اطراف آبشارهای ایگواسو برزیل را جنگل ها و پارک های محافظت شده احاطه کرده اند و مسافرانی که قصد دارند تا از این مناطق دیدن کنند می توانند به راحتی و در کمترین زمان با تورهای جنگل گردی به طبیعت وحشی اما محافظت شده اطراف بروند. در این جنگل ها بسیاری از گونه های جانوری مختلف مانند ۱۵۰ گونه پستاندار، ۵۶۴ گونه پرنده، ۲۶۰ گونه ماهی، ۱۱۶ گونه خزنده، ۶۸ گونه دو زیست و بی شمار گونه گیاهی مختلف وجود دارد. اگر به طبیعت گردی و آشنایی با گونه های مختلف جانوری علاقه داشته باشید، پارک ملی اطراف آبشارهای ایگواسو برزیل و آرژانتین بهترین مکان تفریحی برای شماست.

آبشارهای ایگواسو برزیل از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

گلوی شیطان، بلندترین آبشار در بین آبشارهای ایگواسو برزیل

بزرگترین آبشار در بین آبشارهای ایگواسو آبشار گلوی شیطان است. این آبشار با ۸۲ متر طول و ۱۵۰ متر عرض یک منظره زیبا و نفس گیر را به شما هدیه می دهد. شکل این آبشار به شکل یک U انگلیسی یا نعل اسب است. میزان آبی که از این آبشار جاری می شود برابر با ۱۵۰۰ متر مکعب است، یعنی آب کافی برای پر کردن ۳۶ استخر المپیک تنها در کمتر از ۱ دقیقه از این آبشار جاری می شود. یکی از زیباترین مناظر آبشار گلوی شیطان، رنگین کمانی است که هنگام ریختن آب در رودخانه به وجود می آید.

حقایق جالب درباره آبشارهای ایگواسو برزیل

اکنون که با این آبشارها آشنا شدیم، وقت آن رسیده که با برخی حقایق جالب درباره آن نیز آشنا شوید.

  • نام اصلی این آبشار در گذشته آب بزرگ بوده است.
  • برخی از افسانه های محلی می گویند که این آبشار توسط یکی از خدایان ساخته شده است. زمانی که معشوقه او درخواست ازدواج او را رد کرد و با یکی دیگر ازواج کرد، او این آبشار را ساخت و هر دوی آن ها را در این آبشار غرق کرد.
  • این آبشار از آبشارهای نیاگارا و ویکتوریا هم بزرگتر است و بزرگترین آبشار دنیاست.
  • برخی از نادرترین گونه های جانوری تنها در جنگل های اطراف این آبشار زندگی می کنند.
  • میزان آبی که از آبشارها جاری می شود در فصل های بارانی حدود ۷.۵ برابر می شود.
  • این آبشارها محل فیلم برداری بسیاری از فیلم های هالیوودی معروف بوده اند.
  • تورهای گردشگری آبشارهای ایگواسو برزیل در هر دو کشور برزیل و آرژانتین برگزار می شوند.
  • منبع
  • الی گشت

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید