امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280097
۸۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

آیا عسل برای کاهش وزن مفید است

آیا عسل برای کاهش وزن مفید است

فواید عسل در اکثر برنامه های کاهش وزن صدق می کند. اگر قصد کاهش وزن دارید، عسل می تواند بسیار مفید باشد، می توانید عسل را با لیمو، دارچین یا زنجبیل برای تاثیرات آن امتحان کنید. اما قبل از اینکه درباره فواید عسل در کاهش وزن صحبت کنیم، باید به برخی از نگرانی‌هایی که اغلب مردم در مورد عسل دارند، بپردازیم.

عسل برای کاهش وزن

عسل به عنوان فعال کننده چربی های ذخیره شده شناخته شده است. وقتی این چربی سوزانده شود تا انرژی لازم برای فعالیت های روزانه شما تامین شود، به تدریج شاهد کاهش وزن و رهایی از مشکلات چاقی خواهید بود.

برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Scientific World، عسل نه تنها ممکن است به کاهش خطر اختلالات قلبی عروقی کمک کند، بلکه ممکن است وزن بدن را نیز افزایش ندهد. همراه با فعالیت بدنی منظم و یک رژیم غذایی متعادل، می تواند به شما کمک کند زندگی فعال تر و سالم تری داشته باشید. علاوه بر این، مصرف عسل ممکن است به کاهش سطح کلسترول در مقایسه با قند کمک کند. همچنین ممکن است منجر به افزایش آهسته تر در سطح گلوکز پلاسما شود.

تغذیه عسل

عسل می تواند آب، انرژی، فیبر، قند و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف را تامین کند. ممکن است حاوی مواد معدنی مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، روی و کلسیم باشد. عسل همچنین می‌تواند حاوی ویتامین‌هایی از جمله فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین C و ویتامین B6 باشد، اما دارای سطوح پایینی از سلنیوم، پروتئین، فیبر و اسیدهای آمینه است.

عسل و شکر

عسل حاوی قند است. با این حال، برخلاف شکر تصفیه شده، عسل ممکن است حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید نیز باشد. شکر تصفیه شده، که مردم اغلب برای شیرین کردن غذای خود از آن استفاده می کنند و منبع کالری خالی در نظر گرفته می شود، به این معنی که خوردن آن هیچ فایده ای ندارد.

به طور معمول، برای هضم قند، ویتامین ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدن استفاده می شود. این مواد مغذی برای حل کردن چربی ها و کلسترول ضروری هستند، بنابراین مصرف شکر خالص تا حدودی هدر دهنده است. بنابراین، زمانی که شکر بیش از حد می خورید، نه تنها به دلیل کالری، بلکه به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بعدی نیز تمایل به افزایش وزن دارید. عسل می تواند این اثر را متعادل کند زیرا منبع خوبی از مواد مغذی است که در صورت مصرف محدود به افراد در تلاش برای کاهش وزن کمک می کند.

عسل چگونه برای کاهش وزن مفید است؟

در زیر متداول ترین روش هایی که می توان از عسل برای کاهش وزن استفاده کرد ذکر شده است.

عسل و سیر

طبق تحقیقات منتشر شده در آیورودا، خوردن سیر غوطه ور در عسل نیز ممکن است باعث کاهش وزن شود. این پیشنهاد می کند که سیر غوطه ور در عسل و سپس خوردن یک حبه هر روز قبل از صبحانه می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند.

عسل و آبلیمو

وقتی عسل با آب ولرم و آب لیمو (آب تازه بدون شکر یا نمک) مصرف شود، به کاهش وزن کمک می کند. بسیاری از مردم این نوشیدنی را در ابتدای روز به عنوان راهی برای کاهش وزن می نوشند. عسل مملو از 26 اسید آمینه و چندین ویتامین و مواد معدنی ارزشمند است که در بالا ذکر شد، که بسیاری از آنها می توانند برای متابولیسم بدن مفید باشند. با تنظیم متابولیسم، غذا هضم، جذب و استفاده مناسب، چربی به انرژی قابل استفاده تبدیل می شود.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن روزانه حدود یک قاشق چایخوری یا 10 میلی لیتر عسل مخلوط با 5 میلی لیتر لیمو و 150 میلی لیتر آب ولرم ممکن است روند کاهش وزن را افزایش دهد.

آب لیمو در این مخلوط سرشار از ویتامین C (همچنین به نام اسید اسکوربیک) است که ممکن است عملکرد کبد را پاکسازی و افزایش دهد و متابولیسم چربی را تسریع کند. علاوه بر این، آب لیمو ممکن است عملکرد گلوتاتیون را افزایش دهد، که یک آنتی اکسیدان کلیدی برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن ما است و همچنین می تواند ایمنی را افزایش دهد. ترکیب قدرت کاهش وزن آبلیمو با اثرات محرک متابولیسم عسل، این اکسیر اگر یک بار در روز نوشیده شود، می تواند نتایج جذابی به شما بدهد.

عسل و دارچین

یکی دیگر از دستور العمل های محبوب ترکیب دارچین با عسل و آب گرم است. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که استفاده از دارچین می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان (150 میلی لیتر) آب ولرم مخلوط کنید. این مواد را کاملاً مخلوط کرده و با معده خالی بنوشید.

دارچین همچنین می تواند اثر تنظیمی بر سطح قند خون و متابولیسم گلوکز داشته باشد. سطح بالای قند خون می تواند منجر به افزایش ذخیره چربی در بدن شود، بنابراین دارچین ممکن است تأثیر مثبتی بر این جنبه از کاهش وزن داشته باشد. همراه با قدرت متابولیسم عسل، این مخلوط می تواند تقویت کننده قدرتمندی برای کاهش وزن شما باشد.

تحقیقات به وضوح توضیح نداده است که این مخلوط چگونه به کاهش وزن کمک می کند، اما بسیاری از مردم ادعا می کنند که نتایج مثبتی را از مصرف منظم آن دیده اند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این مورد مورد نیاز است.

رژیم خواب زمستانی

با همه رژیم‌های غذایی جدیدی که هر سال به‌وجود می‌آیند، دشوار است که بدانید کدام یک برای بدن و تلاش‌های کاهش وزن شما مفید خواهد بود. یکی از جنبه های رژیم خواب زمستانی که ممکن است به کاهش وزن کمک کند، مصرف یک قاشق (5 گرم) عسل قبل از رفتن به رختخواب است. همانطور که می خوابید، عسل به تحریک عملکرد کبد ادامه می دهد و ممکن است هورمون های استرس را که در سیستم شما هستند کاهش دهد. همانطور که از نام آن پیداست، ممکن است به شما در خواب زمستانی به روشی سالم و آرامش بخش کمک کند.

جایگزین شکر

عسل جایگزین خوبی برای قند است. می توان از آن در نوشیدنی های مختلف مانند چای و آبلیمو استفاده کرد. از دیگر مواد غذایی می توان از آن در دسر و پنکیک به جای شکر استفاده کرد. ممکن است برای داشتن مواد مغذی بیشتر، طعم خوب و کاهش خطر افزایش وزن، عسل را به بلغور جو دوسر یا ساندویچ کره بادام زمینی اضافه کنید.

در یک کارآزمایی بالینی 8 هفته ای که در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر شد، مشخص شد که عسل می تواند اثرات مفیدی بر وزن بدن و چربی های خون بیماران دیابتی داشته باشد. با این حال، سطح هموگلوبین A1C را افزایش داد. بنابراین مصرف احتیاط این ماده غذایی توسط افراد دیابتی توصیه می شود.

بسیاری از مردم برای کاهش وزن خود دست از خوردن می کشند، اما این یک عمل بالقوه خطرناک است. اگر به اندازه کافی غذا نخورید، که راه اصلی دریافت کالری، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می شود.

همیشه به یاد داشته باشید

برنامه کاهش وزن شما باید بر اطمینان از دریافت مناسب همه مواد مغذی تمرکز کند و نه فقط کاهش دریافت کالری. علاوه بر این، برای دستیابی به نتیجه مطلوب، باید کالری سوزی روزانه خود را از طریق ورزش منظم همراه با رژیم غذایی سالم افزایش دهید. کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است. به دنبال میانبرها نباشید زیرا ممکن است مضر باشند. همیشه برای برنامه غذایی مناسب با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید