امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280274
۸۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

آیا ممکن است باردار باشید و همچنان پریود شوید؟ پزشکان حقیقت را به اشتراک می گذارند

آیا ممکن است باردار باشید و همچنان پریود شوید؟ پزشکان حقیقت را به اشتراک می گذارند

عدم قاعدگی اغلب اولین سرنخ از بارداری احتمالی است. اما گاهی اوقات زنان به دلایل مختلف در دوران بارداری خونریزی واژینال را تجربه می کنند که ممکن است آنها را متعجب کند: آیا می توانید باردار باشید و هنوز پریود شوید؟

پاسخ نه از نظر فنی است. اما کمی پیچیده‌تر از آن نیز هست. در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید در مورد اینکه آیا می توانید در دوران بارداری پریود شوید و آنچه در مورد خونریزی واژینال در دوران بارداری باید بدانید آمده است.

آیا می توانید در دوران بارداری پریود شوید؟

به گفته پزشکان، از نظر فنی و بیولوژیکی غیرممکن است که در دوران بارداری پریود شوید. دکتر ایمی راسکین، افسر ارشد پزشکی در می گوید: «پریود شدن یا قاعدگی، طبق تعریف، ریزش دیواره رحم است که زمانی اتفاق می افتد که یک تخمک بارور شده در رحم وجود نداشته باشد. باردار بودن به این معنی است که برای حفظ بارداری به پوشش رحم خود نیاز دارید، بنابراین قاعدگی رخ نمی دهد.

خونریزی واژینال در دوران بارداری

اگرچه در دوران بارداری نمی‌توانید قاعدگی واقعی داشته باشید، اما ممکن است خونریزی واژینال را تجربه کنید - که اغلب با پریود اشتباه گرفته می‌شود. دکتر استیو راد، از مرکز مراقبت از جنین و مادر لس آنجلس می‌گوید: خون‌ریزی در بارداری ممکن است ترشحات قهوه‌ای تیره، لکه‌های صورتی روشن، یا قرمز سنگین و روشن شبیه به یک دوره یا بیشتر از یک دوره باشد. ممکن است با درد همراه باشد یا نباشد، اما خونریزی بدون درد همچنان می تواند به همان اندازه خطرناک باشد!

چرا ممکن است در دوران بارداری دچار خونریزی شوید؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود در دوران بارداری خونریزی داشته باشید که دلایل آن از جزئی تا فوری متغیر است. کیت وایت نویسنده کتاب راهنمای شما برای سقط جنین و از دست دادن بارداری، می گوید: خونریزی خیلی زود ممکن است زمانی رخ دهد که حاملگی در رحم لانه گزینی می کند. این خونریزی که به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود، اغلب می تواند بسیار شبیه به یک پریود به نظر برسد، به خصوص به دلیل زمان.

دکتر راسکین می‌گوید: این خونریزی ممکن است خفیف‌تر از پریود باشد، اما اغلب تقریباً در همان زمان قاعدگی، تقریباً 10 تا 14 روز پس از لقاح رخ می‌دهد.

گاهی اوقات خونریزی در دوران بارداری می تواند نشان دهنده یک وضعیت اضطراری باشد

در حالی که خونریزی لانه گزینی بی ضرر است، برخی از علل دیگر خونریزی جدی تر هستند. دکتر وایت می‌گوید: خون‌ریزی در اوایل بارداری ممکن است نشانه‌ای از این باشد که حاملگی اصلاً در رحم نیست، بلکه در لوله فالوپ، دهانه رحم یا یک اسکار سزارین است.

خونریزی همچنین ممکن است نشانه ای از سقط جنین قریب الوقوع باشد. نیمی از افرادی که در اوایل بارداری خونریزی می کنند دچار از دست دادن خواهند شد. خونریزی در اواخر بارداری در سه ماهه دوم و سوم می تواند نشانه مشکل جفت یا شروع زایمان باشد.

در صورت خونریزی در دوران بارداری چه باید کرد؟

از آنجایی که خونریزی در دوران بارداری می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود، مهم است که فورا آن را بررسی کنید. دکتر راد می گوید: "همیشه فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و به دنبال ارزیابی و درمان فوری یا اورژانسی باشید. برای من هر نوع یا مقدار خونریزی در بارداری مشکلی ندارد. این که آیا خونریزی قهوه‌ای، لکه‌های خفیف یا شدید است - و درد وجود دارد یا نه - به همه بیماران توصیه می‌کنم فوراً معاینه شوند. فقط بر اساس نوع یا میزان خونریزی نمی توان تشخیص داد که موضوع چیست.

بدترین را تصور نکنید

در حالی که خونریزی در دوران بارداری گاهی اوقات می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد، ممکن است بی ضرر و ناشی از شرایط جزئی باشد. سعی کنید تا زمانی که توسط یک متخصص پزشکی مورد ارزیابی قرار نگیرید مثبت فکر کنید. دکتر وایت می گوید: «خونریزی در بارداری ترسناک است، اما همچنین شایع است. بسیاری از بارداری‌هایی که خونریزی دارند به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، بنابراین در حالی که باید توسط پزشک یا ماما ارزیابی شود، سعی کنید وقتی می‌گویند همه چیز خوب به نظر می‌رسد و احتمالاً خوب خواهد شد، آنها را باور کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید