امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277868
۹۴۱
۱
۰
نسخه چاپی

آیا می دانید دعوا چه فوایدی برای رابطه زن و شوهر دارد؟

بخاطر داشته باشید که دعوا باعث می شود زوجین از چیزی که عصبانی شان می کند و یا برایشان اهمیت دارد بیشتر حرف بزنند. برای گرفتن نتیجه ای مثبت حتماً باید دعوا همراه با احترام و آرامش باشد

آیا می دانید دعوا چه فوایدی برای رابطه زن و شوهر دارد؟

فواید دعوای زن و شوهر

دعوا و بگو مگو یکی از نشانه های رابطه سالم است محققان بر این عقیده هستند که یک رابطه سالم دارای 7 نشانه می باشد که یکی از آنها دعوا است.

دعوا نکردن میان زوجین نشانه این است که چیزی میان آن ها اشتباه است. این زوج ها در واقع همدیگر را رها کرده اند و به هم اهمیت نمی دهند.

بخاطر داشته باشید که دعوا باعث می شود زوجین از چیزی که عصبانی شان می کند و یا برایشان اهمیت دارد بیشتر حرف بزنند. برای گرفتن نتیجه ای مثبت حتماً باید دعوا همراه با احترام و آرامش باشد .

طبق تحقیقات انجام شده 44 درصد زوجین بر این امر اعتقاد دارند که اگر یک روز در هفته دعوا داشته باشند تأثیر مفیدی بر بهبود رابطه شان دارد اگر دعواها شامل بی احترامی و داد و بیداد نباشد و این بحث ها همراه با احترام و آرامش باشد تأثیر مثبتی بر رابطه همسران دارد اگر شما هم جزو افرادی هستید که گاهی با همسرتان بحث می کنید به فوایدی که دعواهای سازنده برایتان دارد نگاهی بیاندازید دعوا رابطی است برای آسان تر شدن ارتباط بین همسران .

خشم تان را تخلیه کنید

عصبانی شدن راهی برای رهایی از خشم درونی است و باعث می شود تا ناراحتی تان ابراز شده و روی هم تلمبار نشود اما باید همیشه این خشم را کنترل کنید تا به ارتباط ناسالم و دعوایی سنگین تبدیل نشود داشتن یک رابطه سالم کار دشواری است اگر همسرتان به حریم شما احترام نگذارد ممکن است ناراحت شده و دعوا راه بیاندازید که این امر حق شما است تا برای چیزی که برایتان اهمیت دارد بجنگید اما یادتان باشد نباید اجازه بدهید خشم تان زیاد از حد بشود.

آیا می دانید دعوا چه فوایدی برای رابطه زن و شوهر دارد؟

دعوا نشانه ای از بلوغ است

اگر زمان دعوا بتوانید بر اعصابتان مسلط باشید و از داد و فریاد  خودداری کنید در بهبود رابطه خود تأثیر مثبتی گذاشته اید و در نهایت به یک تفاهم می رسید با این کار بلوغ فکری تان را در دعوا به کار گرفته اید.

شما می‌جنگید، چون اهمیت می‌دهید

شاید برایتان ساده‌تر باشد که چشمان تان را به روی مشکلات تان ببندید و کنار بکشید، اما اگر خودتان را برای اعصاب خوردی‌های دعوا و حرف‌هایی که دوست ندارید بشنوید، آماده می‌کنید تنها به این هدف که مشکل بوجود آمده را حل کنید، بدانید که شما در رابطه‌ای سالم و بلند مدت قرار گرفته اید. این که شما دعوا را به سکوت ترجیح می‌دهید، یعنی دارید از چیزی که برایتان اهمیت دارد، که همان رابطه با شریک زندگی تان است، دفاع می‌کنید.

دعوا، ارتباط میان شما را ساده‌تر می‌کند

اگر می‌خواهید اعتماد را در رابطه تان برقرار کنید، نباید در مقابل مشکلات ساکت بنشینید. در این مواقع شما باید با ذهنی باز به سمت شریک زندگی تان بروید و با او حرف بزنید.

البته حرف زدن تنها کافی نیست، شما باید به حرف‌های او هم به دقت گوش دهید. از آنجا که جر و بحث یکی از راه‌های برقراری ارتباط است و افراد در دعوا صادقانه و رک‌تر حرف هایشان را می‌زنند، پس از اتمام آن، صمیمیت بیشتری میانشان برقرار می‌شود؛ بنابراین سعی کنید که در دعوا حرف هایتان را صادقانه، اما با احترام و آرامش به زبان آورید.

در دعوا ابراز علاقه می‌کنید

دعوا یکی از راه های ابراز علاقه به همدیگر است شاید برایتان پیش آمده باشد که در زمان دعوا احساساتی را که در حالت عادی رویتان نمی شود و یا فرصت بیان را ندارید بطرف مقابل تان اعتراف کنید به عنوان مثال شما می فهمید که همسرتان نسبت به خانواده شما چه حسی دارد .

دعوا رابطه شما را قوی تر می سازد

درصورتی که با یکدیگر سعی در حل دعواها داشته باشید درواقع می توانید رابطه ای سالم را برای خود به وجود بیاورید. دعواهای کوچک نشان دهنده نوع تفکر و شخصیت افراد است. یادتان باشد زمانی که با همسرتان بحث می کنید مهم این نیست که چه کسی می بازد یا برنده می شود آنچه اهمیت دارد این است که در مورد خودتان و همسرتان چیزهای بیشتری را متوجه می شوید . در دعوا به علاقه تان اعتراف کنید .

  • منبع
  • از من بپرس
  • باشگاه خبرنگاران جوان

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید