امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278073
۷۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

آیا می دانید موهای شما چه جنسی دارد؟

آیا می دانید موهای شما چه جنسی دارد؟

آیا جنس موهای خود را می دانید

مقداری چربی در موها طبیعی است، در واقع کمی چربی برای نگهداری بهتر موها لازم است. اما مقدار بیش از حد چربی موجب کثیف به نظر رسیدن موها می‌شود.

موهای چرب

مقداری چربی در موها طبیعی است، در واقع کمی چربی برای نگهداری بهتر موها لازم است. اما مقدار بیش از حد چربی موجب کثیف به نظر رسیدن موها می‌شود. در صورتیکه مو و پوست سر شما چرب است، اطمینان حاصل کنید که از شامپویی که برای موهایتان سنگین است، استفاده نمی‌کنید. اگر فقط پوست سرتان چرب است، برای حفظ تعادل از شامپویی مخصوص موهای چرب و کاندیشنر (نرم‌کننده) مخصوص موهای خشک استفاده کنید.

نکات مهم برای مراقبت از موهای چرب: ممکن است برای برطرف شدن چربی موها آنها را زیاد بشویید، اما غدد چربی روی پوست سر با ماساژ دادن تحریک می‌شود، پس شستن زیاد باعث چرب‌تر شدن موها می‌شود. برای جلوگیری از این حالت با استفاده از قسمت مسطح انگشت‌ها به آرامی موها را بشویید.

موهای خشک

رنگ کردن یا فر کردن زیاد موها، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو، در معرض آفتاب قرار گرفتن یا شنا در استخرهای حاوی کلر، ساختار موها را ضعیف و باعث آسیب آنها می‌شود. برای بازگرداندن حالت طبیعی موها موارد زیر را انجام دهید:

1. از شامپوهای مرطوب کننده و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده استفاده کنید.

2. به میزان کمتری از سشوار و اتوی مو استفاده کنید.

3. برای تنظیم حرارت وسایل الکتریکی مورد استفاده برای موها، لوازمی مثل ترموستات داخلی آنها را بطور مرتب عوض کنید.

4. هنگام در معرض آفتاب قرار گرفتن یا شنا کردن از یک محصول محافظ مو استفاده کنید.

5. هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده مناسب برای موهایتان استفاده کنید.

موهای نازک

برای پر به نظر رسیدن موهای نازک و کم پشت رعایت موارد زیر لازم است:

1. موها را بصورت لایه لایه با فاصله کم کوتاه کنید تا پرپشت‌تر بنظر برسد.

2. موهایتان را زیاد بلند نکنید. هر چه موها بلندتر باشند، کم‌پشت‌تر بنظر می‌رسند.

3. ساقه و انتهای موها، نه ریشه مو را نرم‌کننده بزنید.

موهای ضخیم

بسیاری از افرادی که موهای ضخیم و پر پشتی دارند، از خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شکایت می‌کنند. این حالت معمولاً بخاطر عدم شستشوی کافی موها بعد از شامپو زدن آنها است. بقایای مواد پاک کننده روی پوست سر موجب خشکی و خارش پوست می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل موهایتان را مدت طولانی‌تری بعد از شامپو زدن آبکشی کنید. برای سالم ماندن موهای ضخیم و پرپشت رعایت موارد زیر ضروری است:

1. برای کم شدن حجم مو آنها را بصورت لایه لایه کوتاه کنید، اما نه لایه‌های با فاصله کم از هم که باعث بیشتر بنظر رسیدن موها می‌شود.

2. در صورتیکه موهایتان را رنگ کردید از رنگ‌های نیمه دائمی استفاده کنید که اثر ضخیم کنندگی کمتری نسبت به رنگ‌های دائمی روی موها دارد.

موهای مجعد و فر

یکی از مشکلات در خصوص موهای مجعد و فر، درخشش کم آنها است. هر چه موها فرتر باشد، کدرتر بنظر می‌رسد. برای حل این مشکل رعایت موارد زیر ضروری است:

1. موها را با شامپوهای مرطوب کننده و نرم‌کننده‌هایی بشویید که آن را صاف کند.

2. حین دوش گرفتن از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید تا نرم‌کننده بطور یکنواخت میان موها پخش شود.

3. موهایتان را با آب سرد بشویید تا نور را بهتر منعکس کنند.

4. بعد از شستشو موهایتان را خیلی به آرامی با یک حوله جاذب خشک کنید.

موهای صاف

موهای صاف و لخت تمایل دارند به پوست سر بچسبند، جایی که چربی تجمع می‌کند. این حالت باعث ظاهر کدر موها می‌شود. برای جلوگیری از این حالت روزانه موهایتان را با یک شامپوی قوی بشویید و هفته‌ای یکبار برای جلوگیری از ایجاد چربی از یک ژل تمیز کننده استفاده کنید. موارد بالا راهنمایی‌های کلی درباره مراقبت از موهای شما است. برای داشتن موهایی سالم‌تر و زیباتر، مشاوره با پزشک متخصص در زمینه مراقبت و درمان موها بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

  • منبع
  • بیمارستان عرفان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید