امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285432
۴۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

آیا می دانید چه افرادی نباید بینی خود را عمل کنند؟

لازم به ذکر است به افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا توصیه می‌شود برای جراحی زیبایی بینی اقدام نکنند.

آیا می دانید چه افرادی نباید بینی خود را عمل کنند؟

همان طور که می‌دانید قسمت بالایی ساختار بینی استخوانی و قسمت پایین غضروف است.

رینوپلاستی ( جراحی بینی ) می‌تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. قبل از عمل با جراح خود در مورد این که آیا رینوپلاستی برای شما مناسب است و نتیجه عمل و اثرش در ظاهرتان چگونه خواهد بود، حتما صحبت کنید.

حتی در خصوص سایر ویژگی‌های صورتتان مانند پوست روی بینی و آنچه که می‌خواهید تغییر دهید، صحبت کنید؛ چرا که ممکن است با دانستن میزان و نحوه‌ تغییر خود پس از عمل راضی نباشید و در این شرایط پیشنهاد می‌شود از جراحی منصرف شوید.

جراحی بینی می‌تواند اندازه، شکل یا تناسبات بینی را تغییر دهد. ممکن است برای رفع مشکلات ناشی از یک آسیب حاصل از تصادف یا اتفاق ناگوار، اصلاح نقص مادرزادی یا بهبود برخی از مشکلات تنفسی قصد انجام عمل جراحی را داشته باشید.

باید بدانید مانند هر عمل جراحی دیگر، جراحی بینی با ریسک‌هایی مانند خونریزی، عفونت و واکنش بد به مواد بیهوشی همراه است.

سایر خطرات احتمالی مخصوص جراحی بینی عبارتند از مشکلات تنفس از طریق بینی، مشکلات بویایی، بی حسی دائمی در داخل و اطراف بینی، احتمال ظاهر ناهموار یا قابل لمس بینی، درد، تغییر رنگ یا تورم و زخم که ممکن است بهبودش طول بکشد.

دانستن هر یک از این ریسک‌ها ممکن است باعث شود از تصمیم به عمل جراحی خود، منصرف شوید.

لازم به ذکر است به افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا توصیه می‌شود برای جراحی زیبایی بینی اقدام نکنند.

جدای از این ها، این احتمال که بیماران مبتلا به اختلالات روانی نتوانند از عهده اعمال جراحی برآیند باید در نظر گرفته شود.

تجربه نشان داده است افرادی که به دنبال یک تغییر بسیار ویژه هستند و سخت گیرانه به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، بهتر است به سراغ این عمل پر ریسک نروند و یا ملاحظاتی را حتما مد نظر قرار دهند.

به عنوان مثال، از جراح خود بپرسند این عمل زیبایی چه میزان در چهره آن ها اثر دارد؟ اگر به عنوان مثال می‌خواهند صورتشان تمام رخ تغییر کند، اما پس از عمل جراحی بینی این تغییر در نیم رخ صورتشان مشهود باشد، از پزشک دیگری راهنمایی بگیرند. شاید لازم باشد پزشک خود را تغییر دهند.

  • منبع
  • راهنماتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید