امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285799
۲۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

آیا می دانید گوگل وبمستر چه کمکی به بازاریابی محتوا می‌کند؟

بهتر است بدانید تنها راهی که می‌توانید به وسیله آن اثربخشی محتوای وب‌سایتتان را مورد سنجش قرار دهید و از نقاط ضعف و قوت خود در تولید محتوای مرتبط با تجارتتان با خبر شوید استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتواست.

آیا می دانید گوگل وبمستر چه کمکی به بازاریابی محتوا می‌کند؟

امروزه استفاده از وب‌سایت‌ها برای همه افرادی که یک تجارت و یا کسب و کاری دارند، یکی از ضروریات محسوب می­ شود.

بسیاری از صاحبان مشاغل جنبه‌های گسترده‌ای از کارهایشان را به تنهایی انجام می­ دهند و در این میان مساله مهم و تقریبا پیچیده­ای وجود دارد که شاید اکثرا از آن فراری هستند. موضوعی که با بهینه سازی محتوا و عملکرد آن در قسمت‌ها و صفحات مختلف وب‌سایت مرتبط است و نشان می­دهد گوگل وب‌سایت شما را چگونه ارزیابی می‌کند؛ حرفه­ای که امروزه به یکی از مهم­ترین نیازمندی­ها برای دارندگان وب‌سایت تبدیل شده است و در ادامه می­توانید با جزئیات بیشتری در مورد این موضوع آشنا شوید.

باید بدانید که اکثر شرکت‌های بزرگ وبمستر، مدیران وب‌سایتی را برای رسیدگی به وب‌سایت‌های خود و همچنین سئو و اثربخشی محتوا در نظر می‌گیرند و این موضوع تنها به دو دلیل صورت می‌گیرد؛ تجربه بهتر مراجعین به سایت و بهینه سازی و سئوی سایت برای افزایش رتبه سایت در موتور‌های جستجوگر، که شاید مهم‌ترین مساله‌ای باشد که برای هر کسی که یک وب‌سایت دارد بسیار با اهمیت است.

بهتر است بدانید تنها راهی که می‌توانید به وسیله آن اثربخشی محتوای وب‌سایتتان را مورد سنجش قرار دهید و از نقاط ضعف و قوت خود در تولید محتوای مرتبط با تجارتتان با خبر شوید استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتواست.

ابزار گوگل وبمستر چیست؟

ابزار گوگل وبمستر و یا Google Webmaster Tools یک سرویس تحت وب رایگان است که توسط گوگل برای مدیران وب ایجاد شده است. این ابزار به افراد اجازه می‌دهد تا وضعیت شاخص‌های یک وب‌سایت را در نظر بگیرند و متوجه شوند وب‌سایتشان چقدر در نتایج جستجوی گوگل برای دیگران قابل مشاهده و در دسترس است.

در واقع برای اینکه ببینید وب‌سایت شما در گوگل چه وضعیتی دارد و برای بهینه سازی، سئو و اثربخشی محتوای خود باید به چه نکاتی توجه کنید، باید از گوگل وبمستر تولز استفاده کنید که استفاده از آن تنها با استفاده از یک حساب جی میل به راحتی امکان پذیر است. به علاوه گوگل وبمستر به عنوان ابزار بازاریابی محتوا به شما نشان می‌دهد که عملکرد محتوا در وب‌سایتتان در کدام قسمت‌ها و زمینه‌ها نیاز به توجه بیشتری دارد تا سئو سایت، رتبه مساعدتری در میان سایر سایت‌ها پیدا کند.

مهم‌ترین ابزار‌های گوگل وبمستر که باید برای بازاریابی محتوا بدانید!

در ادامه می‌توانید با دلایل استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتوا برای بهینه‌سازی سایت یا سئو و همچنین عملکرد محتوا به صورتی موثرتر آشنا شوید و ببینید که وبمستر چطور می‌تواند با تولید محتوا در ارتباط باشد و شرایط وب‌سایت شما را در گوگل شناسایی کرده و نتایج بهتری را برای شما رقم بزند.

دلایل استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتوا

 با گوگل وبمستر نقشه وب‌سایت‌تان را مشاهده کنید!

یکی از مفیدترین راه‌ها برای اینکه بدانید وضعیت صفحات وب‌سایتتان در گوگل به چه صورت است، استفاده از sitemap است. ابزاری که به شما اطمینان می‌دهد تا اطلاعات همه صفحات وب‌سایت و عملکرد محتوای صفحاتتان را به درستی بازشناسی کنید. در واقع ارائه نقشه سایت به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید همه صفحات وب‌سایتتان توسط گوگل شناسایی شده است، مخصوصا URL هایی که توسط روند عادی گوگل قابل شناسایی نیستند و گوگل در شرایط عادی اطلاعاتی از این قسمت‌ها در اختیارتان قرار نمی دهد.

به علاوه نقشه سایت به شما نشان می‌دهد تا از اثربخشی محتوای وب‌سایتتان نیز به راحتی مطلع شوید و بفهمید که تولید محتوا و سئو سایت خود را در کدام قسمت‌ها به درستی انجام داده‌اید و چقدر از محتوای دست اول و مناسب برای سایتتان استفاده کرده اید.

همه این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا موتور‌های جستجوگر گوگل در شناساندن صفحات وب‌سایت شما به کاربران و جستجوی کلمات کلیدی که شما در تولید محتوا از آن‌ها بهره گرفته‌اید موثرتر واقع شوند و در نتیجه رتبه سئو بالاتری را کسب کرده و نتایج بهتری را در جستجوی گوگل به دست آورید.

با گوگل وبمستر فهرست صفحات داخلی و خارجی که به سایت لینک شده‌اند را بشناسید

با استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتوا می‌توانید صفحات داخلی و خارجی لینک شده به وب‌سایتتان را ببینید و تشخیص دهید عملکرد محتوا در کدام قسمت‌ها بهتر بوده است و در کدام صفحات نیازمند ارتقا و پبشبرد بهتری هستید.

این ابزار بازاریابی محتوا شرایطی را فراهم می‌کند تا لیستی از وب‌سایت‌هایی که وب‌سایت شما را لینک کرده‌اند را تماشا کنید و صفحات با اهمیت و کم اهمیت وب‌سایت‌تان را بشناسید و بدانید کدام وبسایت شما را در وبلاگ خود لینک کرده است.

    

در گوگل وبمستر کلمات کلیدی جستجو را بشناسید و ببینید روی هرکدام چند بار کلیک شده!

استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتوا به عنوان موثرترین ابزار بازاریابی محتوا با در نظر گرفتن کلمه‌های کلیدی مشخص با موضوع و تجارت شما این امکان را فراهم می‌کند تا از کلمه‌هایی که کاربران با عناوین مختلف جستجو می‌کنند با خبر شوید. در واقع باید بدانید که با به کار بردن کلمه‌هایی که بیشتر در گوگل جستجو می‌شود یک ابزار بازاریابی محتوای دقیق برای اثربخشی محتوا در اختیار دارید و می‌توانید سایت‌تان را تا میزان زیادی بهینه‌سازی کنید.

پیام‌های گوگل در مورد الگوریتم‌های منفی را در گوگل وبمستر دریافت کنید!

باید بدانید بازاریابی محتوا زمانی معنا پیدا می­کند که شما در نتایج سرچ گوگل نمایش داده شوید. اگر وب‌سایت شما در قسمت جستجوی گوگل ناشناخته است و یا عملکرد آن مثل سابق نیست، بهتر است حتما پیام‌های گوگل را در GWMT چک کنید و از این طریق مشکل کارتان را پیگیری کنید. شاید مرورگرتان نیاز به آپدیت و به روز رسانی دارد و به راحتی این موضوع برطرف شود.

از طرفی از آنجا که گوگل به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های جستجوی اینترنتی شناخته می‌شود پس عدم توجه به الگوریتم‌های آن می‌تواند قوی‌ترین و بهترین محتوا‌ها را نیز بی تاثیر کند. استفاده از گوگل وبمستر در بازاریابی محتوا می‌تواند اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد که  شرایط وب‌سایت شما را به گونه‌ای متفاوت بهینه سازد، فقط سعی کنید این قوانین را مرور کنید، آن را بر طرف سازید و بعد از پیروی وب‌سایت‌تان از این الگوریتم‌ها برای گوگل درخواست بازبینی بفرستید.

  • منبع
  • فرامحتوا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید