امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285164
۳۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

ارزش شرکت توییتر از زمان ورود ایلان ماسک یک‌سوم شده است

 ارزش شرکت توییتر از زمان ورود ایلان ماسک یک‌سوم شده است

ایلان ماسک پاییز پارسال معامله خرید توییتر را با رقم ۴۴ میلیارد دلار تکمیل کرد و بسیاری باور داشتند که این شبکه اجتماعی ارزش بسیار کمتری دارد. حالا یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌گوید ارزش سهام آن‌ها در توییتر به یک‌سوم رقمی رسیده است که در پاییز سال گذشته وجود داشت.

به‌گزارش بلومبرگ، براساس اعلام Fidelity Blue Chip Growth Fund، سهام این صندوق در توییتر در انتهای نوامبر سال ۲۰۲۲ حدود ۸.۶ میلیون دلار بود، اما در انتهای ماه ژانویه ۲۰۲۳ به ۷.۸ میلیون دلار رسید و حالا تقریباً ۶.۵۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. این یعنی ارزش سهام این شرکت حالا به حدود ۳۳ درصد رقمی رسیده است که ایلان ماسک پذیرفته بود آن را پرداخت کند.

بلومبرگ می‌گوید مشخص نیست که فیدلیتی چگونه محاسبات خود را انجام داده و این رقم پایین‌تر را به‌دست آورده است. همچنین نمی‌دانیم که آیا این صندوق سرمایه‌گذاری به اطلاعات محرمانه‌ای درباره این شرکت دسترسی دارد یا خیر.
شرایط توییتر هنوز از نظر مالی نامساعد است

این اطلاعات به هر شکلی که به‌دست آمده باشد، نشان می‌دهد که شرایط توییتر اصلاً خوب نبوده است. این شبکه اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک پروژه‌های مختلفی را برای افزایش درآمدزایی آغاز کرد. برای مثال، نسخه جدید سرویس توییتر بلو یکی از همین اقدامات بود که با انتقادات بسیاری در زمینه فروش تیک آبی مواجه شد.

افزون‌براین، توییتر نزدیک به ۸۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرد تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. بااین‌حال، ظاهراً این تصمیمات کمک چندانی به وضعیت این شرکت نکرده‌اند و شرایط در کمتر از یک‌سال بسیار بدتر شده است.

ایلان ماسک چندی پیش «لیندا یاکارینو»، مدیر ارشد تبلیغات شرکت NBCUniversal را به‌عنوان جانشین خود برای مدیرعاملی توییتر انتخاب کرد. حالا باید دید که این مدیر جدید با تجربه درازی که در دنیای رسانه دارد می‌تواند این شبکه اجتماعی را از وضعیت فعلی خارج کند یا خیر.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید