امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284739
۱۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

از این ۳ باور مالی سمی دوری کنید

حفظ امور مالی و ساختن ثروت به اندازه کافی سخت است. بنابراین نیازی نیست با خرابکاری، کار را برای خودتان سخت‌تر کنید. رمیت ستی (Ramit Sethi)، میلیونر خودساخته و ستاره نمایش آینده نتفلیکس «چگونه ثروتمند شویم»، می‌گوید برای اطمینان از رسیدن به اهداف مالی خود، باید از مسیر خود خارج شوید. او می‌گوید حذف سه باور پولی «سمی» می‌تواند به شما کمک کند در یک مسیر مالی باثبات قرار بگیرید.

از این ۳ باور مالی سمی دوری کنید

حفظ امور مالی و ساختن ثروت به اندازه کافی سخت است. بنابراین نیازی نیست با خرابکاری، کار را برای خودتان سخت‌تر کنید. رمیت ستی (Ramit Sethi)، میلیونر خودساخته و ستاره نمایش آینده نتفلیکس «چگونه ثروتمند شویم»، می‌گوید برای اطمینان از رسیدن به اهداف مالی خود، باید از مسیر خود خارج شوید. او می‌گوید حذف سه باور پولی «سمی» می‌تواند به شما کمک کند در یک مسیر مالی باثبات قرار بگیرید.

به عقیده او با ایجاد حتی یک تغییر کوچک در ذهنیت خود در مورد سرمایه گذاری، شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید. در ادامه سه خط قرمز در طرز تفکر را که می‌تواند باعث عقب نگه داشتن شما شود بررسی می‌کنیم.

طرز فکر سمی شماره ۱: در مورد پول صحبت نمی‌کنید

ستی که نویسنده کتاب پرفروش «به تو یاد می‌دهم که ثروتمند شوی» است، می‌گوید در حالی که بسیاری از افراد به گونه‌ای تربیت شده‌اند که از گفتگو در مورد پول اجتناب کنند، اما اگر می‌خواهید موفق باشید، باید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

او می‌گوید: «اگر واقعا در مورد پول صحبت نمی‌کنید، چه به تنهایی یا با شریک زندگی‌تان، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که پیشرفت کنید؟ در هر خانواده موفق از نظر مالی، پول موضوعی است که به‌طور منظم از آن صحبت می‌شود.»

نمی‌توانید در مورد امور مالی خود فعال باشید، مگر اینکه در مورد مقدار پولی که به دست می‌آورید، جایی که آن را خرج می‌کنید و اهداف خود برای پیشرفت در آینده واضح و روشن باشید. ستی می‌گوید که زیر سوال بردن منظم عادات مالی، بخشی از داشتن یک رابطه سالم با پول است؛ اینکه «چطور باید این کار را بکنیم؟ آیا این کار به نظرت خوب است؟ مطمئن نیستم که حساب پس انداز درستی داریم یا نه. بیا درباره‌اش بحث کنیم.»

طرز فکر سمی شماره ۲: تربیت مالی خود را زیر سوال نبرده‌اید

رابطه همه افراد با پول، به هر طریقی، با توجه به آنچه در دوران کودکی به آنها آموزش داده شده است، رشد می‌کند. محکم چسبیدن به این درس‌ها بدون زیر سوال بردنشان می‌تواند شما را به مسیر اشتباهی هدایت کند.

ستی می‌گوید در پادکستم از زوج‌ها می‌پرسم: «وقتی بزرگ می‌شدی خانواده‌ات درباره پول چه می‌گفتند؟» یکی از رایج‌ترین چیزهایی که می‌شنوم خانواده‌هایی است که می‌گویند: «ما از پس هزینه‌اش برنمی‌آییم».

ستی می‌گوید به این فکر کنید که وقتی خانواده شما ۱۰ بار، صد بار یا هزار بار این جمله را می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد؟ آنچه اتفاق می‌افتد این است که وقتی به عنوان یک بزرگسال به دنبال مدیریت پول خود هستید یک «سناریوی نامرئی» در مورد تصمیمات مالی ایجاد می‌کنید که می‌تواند رویتان تأثیر بگذارد. در این مورد، ممکن است شما حتی از خریدن یک فنجان قهوه برای خودتان احساس گناه کنید، حتی اگر مقدار زیادی برای آینده پس انداز کرده و بودجه‌ای برای مصارف روزانه خود در نظر گرفته باشید.

ستی می‌گوید برای بازسازی طرز فکرتان، سناریو‌های دوران کودکی‌تان را بردارید و یادداشت کنید. باید آنها را تایید و وارسی کنید و بعد تصمیم بگیرید کدام سناریوها را می‌خواهید دنبال کنید یا اینکه سناریوی جدیدی برای فاز بعدی زندگی‌تان بسازید.

طرز فکر سمی شماره ۳: سرمایه گذاری فقط برای افراد ثروتمند است

ممکن است از سرمایه گذاری اجتناب کنید زیرا فکر می‌کنید این چیزی است که مختص آدم‌های ثروتمند است. ستی می‌گوید، اما راهی که می‌توانید از آن ثروتمند شوید، سرمایه گذاری است. به گفته او اگر درآمدی در سطح پایه دارید، عاقلانه است که هر چه می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، «حتی اگر بتوانید فقط مبلغ کمی در ماه سرمایه‌گذاری کنید، این کار را برای شروع انجام بدهید».

هر ماه به‌طور خودکار مبلغی را از چک حقوقی‌تان به یک حساب سرمایه گذاری منتقل کنید. ستی می‌گوید: «شما اغلب می‌توانید کل مسیر اجتماعی-اقتصادی خود را برای خود و خانواده‌تان با شروع این یک کار ساده، یعنی سرمایه‌گذاری اتوماتیک، تغییر دهید. این من را هیجان زده می‌کند زیرا به این معنی است که شما واقعا می‌توانید یک زندگی پربار را شروع کنید، بدون اینکه نگران پول برای ۲۰ سال آینده باشید.»

این به این دلیل است که در حالی که در حال زندگی کردن هستید، پولتان به‌طور آهسته و پیوسته در حال رشد است.

ستی می‌گوید: «به دست آوردن ثروت واقعی به زمان نیاز دارد. خسته کننده و روشمند است. مثل به دست آوردن تناسب اندام یا یادگیری یک زبان جدید و هرکار دیگری که به ثمر نشستن آن طول می‌کشد. هر روز کمی بهتر می‌شوید و ساختن ثروت هم همین‌طور است.»

  • منبع
  • روزیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید