امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279435
۱۵۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

اسپری تاخیری چیست و چه کارایی دارد؟!

زود انزالی یکی از اختلالات شایع جنسی است که بسیاری از افراد را درگیر خود می کند. اسپری تاخیری از جمله ابزارهایی است که به مردان کمک می کند تا رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشند و دیرتر انزال را تجربه کنند.

اسپری تاخیری

اسپری تاخیری

اسپری تاخیری در مردانی که دچار زودانزالی هستند طرفدار زیادی دارد. در واقع مردان با اسپری زدن بر آلت تناسلی خود می توانند رابطه جنسی را برای چند دقیقه بیشتر حفظ کنند و انزال را تا حدی به تأخیر بیندازند. این اسپری‌ها از طریق مسدود کردن راه‌های انتقال پیام‌های عصبی به آلت، میزان تحریک حسی در این ناحیه را کاهش می دهند و منجر به طولانی‌تر شدن رابطه جنسی می شوند.

تفاوت ژل و اسپری تاخیری

ماده اصلی تشکیل دهنده ژل و اسپری تاخیری هر دو لیدوکائین است که در جهت کاهش حساسیت آلت تناسلی استفاده می شود. اما میزان وجود این ماده باعث تفاوت اسپری و ژل تاخیری می شود. در اسپری 10 درصد ماده لیدوکائین وجود دارد و در نتیجه بی حسی زیادی را ایجاد می کند. لیدوکائین زیاد اسپری باعث می شود که از آن بتوان برای بی حسی سایر نقاط بدن و کاهش درد استفاده کرد؛ در نتیجه امکان دارد که لذت جنسی را هم تحت تاثیر قرار دهد. اما ژل تاخیری به دلیل میزان کمتر لیدوکائین (2 درصد) در لذت و میل جنسی فرد تغییراتی به وجود نمی آورد.

تفاوت دیگر اسپری و ژل در ساختار آن هاست؛ اسپری بر پایه الکل است و به دلیل میزان زیاد لیدوکائین بلافاصله پس از مصرف احساس سوزش به وجود می آورد. به دلیل بی حسی شدید ممکن است توان آلت تناسلی نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه اسپری برای افراد مبتلا به اختلال نعوظ چندان مناسب نیست. افرادی که هم نعوظ و هم زودانزالی دارند، بهتر است که از ژل تاخیری استفاده نمایند.

چه افرادی باید از اسپری تاخیری استفاده کنند؟

بررسی ها نشان داده است افرادی که از اسپری تاخیری استفاده می کنند، سه گروه می باشند. برخی افراد پس از دوره بلوغ با مشکل زود انزالی مواجه می شوند و برای حل آن به اسپری های تاخیری روی می آورند. برخی دیگر از افراد برای مدت طولانی با زودانزالی درگیر هستند و در نهایت راه درمان را در استفاده از اسپری می یابند. و دسته سوم آن هایی هستند که هیچ مشکل در زمینه انزال ندارند و تنها به دنبال طولانی شدن رابطه جنسی هستند و از این طریق به لذت جنسی بیش تر دست یابند.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری

• اسپری تاخیری باید به حساس‌ترین نقطه آلت تناسلی اسپری شود. معمولاً این ناحیه در بالاترین نقطه آلت تناسلی قرار دارد.

• میزانی که هر فرد به اسپری برای بی حس شدن آلت نیاز دارد، ممکن است با دیگری متفاوت باشد. با این حال اسپری کردن بیش از 4 بار به افراد توصیه نمی شود. چرا که در این صورت ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و آلت تناسلی را کاملا بی حس کند. در این صورت لذت جنسی به طور کل از بین خواهد رفت.

• ترجیحاً به جای افزایش دادن دفعات استفاده خود از این محصول، به خودتان زمان دهید. معمولاً چیزی حدود 5 تا 15 دقیقه زمان لازم است تا بتوانید اثرات مورد انتظار را مشاهده کنید.

• قبل از انجام رابطه جنسی، آلت تناسلی خود را با آب یا دستمال، تمیز کنید تا اضافه ای از ماده اسپری بر روی پوست باقی نماند. البته بعضی از برند های اسپری تاخیری به طور کامل جذب پوست می شوند.

 مزایای استفاده از اسپری تاخیری

مزیت استفاده از اسپری‌های تاخیری تنها در کوتاه مدت است چرا که آن‌ها تنها یک ابزار بیرونی هستند و نمی تواند مشکلات فرد نظیر انزال زودرس را به طور اساسی حل و فصل کنند. امروزه روش‌های درمانی گوناگونی برای درمان زودانزالی استفاده می شود؛ این روش‌ها که توسط روانشناسان متخصص در حیطه سکس تراپی ارائه می شود، به فرد کمک می کند تا بتواند ریشه‌های روانی مشکل خود را نیز دریابد و با انجام تمرین‌های به خصوص بدون نیاز به استفاده از وسایلی نظیر اسپری‌های تاخیری و انواع بی‌حس کننده‌ها، انزال به موقع را تجربه کند و کیفیت رابطه جنسی خود را بهبود ببخشد.

معایب استفاده از اسپری تاخیری

یکی از بزرگ ترین معایب اسپری‌های تاخیری این است که مکانیزم اثر آن‌ها از طریق بی‌حس کردن آلت تناسلی است. این امر باعث می شود که مرد با وجود طولانی‌تر شدن رابطه، لذت جنسی کم تری دریافت کند. همچنین استفاده از اسپری تاخیری می تواند برای زنان نیز مشکل‌ساز شود چرا که ممکن است بدن زن به مواد موجود در این اسپری‌ها حساسیت داشته باشد و در نتیجه هنگام دخول ناراحتی هایی نظیر سوزش واژن اتفاق بیفتد.

این مسائل در دراز مدت می تواند کیفیت رابطه را تحت تأثیر قرار داده و موجبات نارضایتی افراد را فراهم کند. در برخی موارد مشاهده شده که زنان و مردان به دلیل استفاده مکرر از این اسپری ها میل جنسی خود را از دست می دهند و در طول رابطه نیز دیگر نمی توانند مانند سابق لذت ببرند.

 تاثیر اسپری تاخیری بر بارداری

ممکن است این سوال برای زوجین پیش بیاید که آیا اسپری تاخیری بر بارداری تاثیر می گذارد؟ تحقیقاتی که در این زمینه شده است، نشان می دهد که اسپری های تاخیری در دوره بارداری چندان بی خطر و امن محسوب نمی شوند. چرا که مواد تشکیل دهنده این اسپری ها می توانند بر اسپرم ها تاثیر گذاشته و کارکرد آن ها را مختل نمایند. به همین دلیل توصیه می شود که اگر قصد بارداری و فرزند آوری دارید، از استفاده قرص های تاخیری بپرهیزید. همچنین ممکن است اسپری تاخیری برای شما یا همسرتان واکنش های آلرژیک به همراه داشته باشد. به همین دلیل به طور کل مصرف آن را تا آخر دوره بارداری همسرتان به تعویق بیندازید.

تاثیر اسپری تاخیری بر همسر

ممکن است برخی افراد نگران باشند که اثرات اسپری تاخیری به همسرشان نیز منتقل شود. اما در صورتی که محصول به درستی و طبق دستور العمل مصرف شود، این امکان وجود ندارد و اسپری برای همسرتان بی خطر می شود. دستور العمل های استفاده از اسپری تاخیری به شرح زیر هستند:

1. از مصرف بیش از حد اسپری بپرهیزید و تنها نقطه حساس آلت تناسلی را به اسپری آغشته نمایید.

2. قسمت هایی از آلت تناسلی که بیش از حد به اسپری آغشته شده اند را با یک پارچه تمیز پاک نمایید.

3. چند لحظه صبر کنید تا اسپری کاملا جذب پوست شود و بیش ترین تاثیر گذاری خود را داشته باشد. در این صورت اسپری با بدن همسرتان نیز تماس پپیدا نمی کند.

4. وقتی اسپری را استفاده کردید، دست های خود را تمیز بشویید.

مدت زمان اثر گذاری اسپری تاخیری

بررسی هایی که در این زمینه انجام شده است، مدت زمان مشخصی را در اثر گذاری اسپری تاخیری نشان داده است. افرادی که زود انزالی در طولانی مدت داشته اند و انزال آن ها زیر یک دقیقه بوده است، پس از سه ماه استفاده از اسپری تاخیری زمان انزال شان به 4 دقیقه رسیده است. این افراد علاوه بر افزایش مدت زمان انزال، لذت جنسی بیش تری را نیز به دست آورند. لذت جنسی هم برای خود فرد و هم برای شریک جنسی افزایش پیدا می کند. هم چنین افرادی که دقیقا طبق دستور العمل اسپری را استفاده کرده اند، در طولانی مدت نیز بهبودی داشته اند.

  • منبع
  • هنر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید