امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277543
۷۹۷
۱
۰
نسخه چاپی
Andrew Lloyd Webber

اندرو لوید وبر یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان قرن بیستم کیست؟

اندرو لوید وبر یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان قرن بیستم کیست؟

اندرو لوید وبر یکی از مشاهیر موسیقی قرن بیستم

در این بخش از مجموعه فرهنگ و هنر حقوق نیوز اندرو لوید وبر موسیقی دان برجسته معرفی می شود.

اندرو لوید وبر آهنگساز تئاتر موزیکال اهل انگلستان است.

او برندهٔ ۷ جایزه تونی، ۳ جایزه گرمی، یک جایزه اسکار و یک جایزه گولدن گلوب شد.

اندرو لوید وبر آهنگساز و مدیر اپرای مشهور انگلیسی است. او در سال ۱۹۴۸ در شهر لندن و خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. پدرش ویلیام لوید وبر آهنگساز و نوازنده ارگان مشهور و همچنین برادر کوچک‌ترش جولیان، نوازنده چیره‌دست چلو است. تولد و رشد در چنین بستری، خیلی زود او را نیز به موسیقی علاقه‌مند کرد و او یادگیری را از سنین پایین آغاز کرد و در ۹ سالگی اولین سوئیت خود را با همراهی برادر و عمه‌اش نوشت. او موسیقی را به‌صورت آکادمیک ادامه داد و ۱۷ ساله بود که با نوشتن موسیقی تئاتر به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای موسیقی شد.

اندرو لوید وبر یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان قرن بیستم است که آثارش به موفقیت‌های درخشانی دست یافته‌اند و در سرتاسر دنیا شنیده شده‌اند. مطرح‌ترین اثر او شبح اپرا پرفروش‌ترین تئاتر دنیا است که به‌نوعی نقطه اوج کارنامه او نیز محسوب می‌شود. فروش جهانی این تئاتر بالغ بر ۵ میلیارد دلار است که باعث شده از اندرو لوید وبر به‌عنوان موفق‌ترین آهنگساز دنیا در زمینه فروش نام برده شود.

جادوگر شهر اُز، عشق هرگز نمی میرد، سانست بولوار از جمله آثار متعدد و درخشانی است که اندرو لوید وبر در عرصه تئاتر موزیکال آهنگسازی و کارگردانی کرده است.

مجله دیلی تلگراف از وبر به‌عنوان پنجمین فرد قدرتمند بریتانیا یاد می‌کند. او موفق به کسب جوایز پرشماری شده است که ۷ جایزه تونی، ۳ جایزه گرمی، یک جایزه اسکار و یک جایزه گولدن گلوب از جمله آن هاست.

اندرو لوید وبر یکی از ۱۵ نفری است که در طول تاریخ موفق به کسب جایزه امی، اسکار، گرمی و تونی شده‌اند و همچنین نام او در تالار مشاهیر ترانه‌سرایان ثبت شده است.

  • منبع
  • دنیای موسیقی
  • خبرگزاری موج

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید