امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285663
۴۹۶
۱
۰
نسخه چاپی

اولین تست بارداری با بزاق در جهان

اولین تست بارداری با بزاق در جهان

روز‌های ادرار کردن روی بیبی تست ممکن است به آخر رسیده باشند، چرا که  اولین آزمایش بارداری بزاق در جهان وارد بازار شود.

SaliStick که در حال حاضر در فروشگاه‌های بریتانیا و ایرلند در دسترس است، به روشی مشابه آزمایش‌های  COVID-۱۹ عمل می‌کند. برای جمع‌آوری نمونه بزاق از یک اپلیکاتور دستی استفاده می‌شود که سپس در واحد آنالیز قرار می‌گیرد. نتایج در عرض ۱۰ دقیقه روی صفحه نمایش داده می‌شود که دو خط نشان دهنده بارداری و یک خط نشان دهنده تست منفی است.

این آزمایش  سطوح بالا β-hCG، نشانگر بارداری را، آزمایش می‌کند که معمولاً در بزاق از حدود سه تا چهار هفته تشخیص داده می‌شود و به طور پیوسته افزایش می‌یابد.

در آزمایش‌های بالینی روی بیش از ۳۰۰ زن، زمانی که این آزمایش از اولین روز از دست دادن قاعدگی گرفته شد، حدود ۹۵ درصد دقیق بود.

با وجود اینکه که دقت آن کمی کمتر از آزمایش‌های رایج مبتنی بر ادرار رایج است، مزیت آن این است که شما نیازی به ادرار کردن روی آن ندارید. با این حال، باید ۳۰ دقیقه صبر کنید.

کریس‌ییتس، مدیر عامل Abingdon Health که با این شرکت همکاری کرده است، گفت: «این نوآوری هیجان‌انگیز به زنان این فرصت را می‌دهد که آزمایش بارداری را به روشی تمیزتر، ساده‌تر و آسان‌تر انجام دهند و یک پیشرفت قابل توجه در بازار تست بارداری است.

اولین تست بارداری با بزاق در جهان

Salignostics که از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۶ در حال توسعه طیف وسیعی از آزمایشات بزاق بوده است، درخواست مجوز FDA برای فروش محصول در ایالات متحده داده است.

این شرکت تولید خود را به گونه‌ای افزایش داده است که قادر به تولید یک میلیون آزمایش در ماه باشد. در بریتانیا و ایرلند، SaliStick منحصر به فروشگاه‌های Superdrug است و با قیمت حدود ۱۲ دلار به فروش می‌رسد که با تست‌های سنتی بارداری در بازار قابل مقایسه است.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید