امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278148
۹۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

اگر موهای خشک دارید این روش ها به درمان آن کمک خواهد کرد

گاهی اوقات موهای ما ظاهری خشک و شکننده پیدا می‌کنند و به سختی حالت می‌گیرند. خشکی مو البته همیشه نشانه بیمار بودن موها نیست. برخی از افراد به صورت طبیعی موهایی خشک و وز دارند و البته در برخی از مواقع هم خودمان با استفاده از ابزار و محصولات آرایشی نامناسب موجب خشکی موهای خودمان می‌شویم

اگر موهای خشک  دارید این روش ها به درمان آن کمک خواهد کرد

گاهی اوقات موهای ما ظاهری خشک و شکننده پیدا می‌کنند و به سختی حالت می‌گیرند. خشکی مو البته همیشه نشانه بیمار بودن موها نیست. برخی از افراد به صورت طبیعی موهایی خشک و وز دارند و البته در برخی از مواقع هم خودمان با استفاده از ابزار و محصولات آرایشی نامناسب موجب خشکی موهای خودمان می‌شویم.

از دیگر عوامل خشک شدن موها به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، گرما، رطوبت، سیگار کشیدن و موارد دیگر هم می‌توان اشاره کرد. اگر شما هم احساس می‌کنید که موهایی خشک دارید می‌توانید از راه حل‌هایی برای رفع آن استفاده کنید. پس در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

۱- استفاده از روغن‌های گرم

شما برای درمان خشکی موهایتان می‌توانید از روغن‌های متعددی استفاده کنید. روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین این روغن‌ها است و البته دیگر روغن‌ها مانند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جوجوبا و روغن ذرت هم دارای خواص مخصوص به خود در درمان خشکی موها هستند. همه روغن‌ها دارای ویتامین ای بوده و دارای آنتی اکسیدان هستند و با حفظ رطوبت موجود در مو آسیب وارد شده به موها را ترمیم می‌کنند.

شما می‌توانید مقداری از این روغن‌ها را گرم کرده و چند دقیقه موها را با آن به آرامی ماساژ دهید. سپس موها را با یک حوله گرم ماساژ دهید و اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه یا یک روز روی موها باقی بماند. سپس می‌توانید موها را با شامپو بشویید. این روش درمانی موجب تقویت و براق شدن موهای آسیب دیده و خشک می‌شود. شما همچنین می‌توانید از ماسک‌های موجود در بازار هم استفاده کنید. با خرید اینترنتی ماسک مو لافارر از سایت دیجی کالا با خواص ترمیم کننده و بدون سولفات و دارا بودن روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون می‌توانید از خواص چندین روغن در کنار هم بهره مند شوید.

۲- کوتاه کردن موها

اگر موهای شما خیلی خشک می‌شود؛ بهتر است کمی آنها را کوتاه کنید. حتی اگر موها خیلی هم بلند نباشند خشکی نوک مو و انتهای موخوره شده آن مدل دادن به موها را دشوار کرده و موجب می‌شود تا موها خشک و زبر به نظر برسد. به آرایشگاه رفته و موهای زبر و خشک خود را کوتاه کنید. از آرایشگر می‌توانید توصیه‌ای برای درمان موهای خشک خود بگیرید. شاید او بداند چه روش جدیدی برای رفع خشکی مو وجود دارد.

۳- استفاده از آب ولرم برای شستشوی مو

اگر موهای خشک  دارید این روش ها به درمان آن کمک خواهد کرد

آب داغ می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را کدر و خشک کند. بهتر است به جای آب داغ از آب ولرم برای شستن موهای خود استفاده کنید. برای نرم‌تر کردن و درخشان کردن موها بعد از شستن با نرم کننده آنها را با آب سرد بشویید. این کار بدون اینکه رطوبت موهای شما را از بین بررد. به شسته شدن راحت‌تر باقیمانده محصولاتی که برای موهای خود استفاده کردید کمک بیشتری می‌کند.

۴- مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها

برای تغذیه بدن و به خصوص موها به ویتامین‌های خاصی نیاز داریم. برخی از ویتامین‌ها تاثیری مستقیم بر سلامت مو و ناخن دارند. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (که گاهی به آن ویتامین H نیز گفته می‌شود) به همراه آهن همگی می‌توانند موجب بهبود سلامت موها شوند. این روزها مصرف مکمل‌های دارای بیوتین به بهبود سلامت موها کمک زیادی می‌کند. شما همچنین می‌تواند از مکمل‌های پروتئین دریایی هم استفاده کنید. بررسی‌ها نشان داده است که این مکمل‌ها در افزایش سلامت موها موثر هستند.

با مصرف مکمل و ویتامین‌های مناسب درخشندگی به موهای شما باز خواهد گشت. امگا 3 هم یکی از مکمل‌های مفید برای درمان خشکی موها است. امگا 3 یک نوع اسید چرب است که برای مرطوب نگه داشتن موها مفید است. خوراکی‌هایی مانند ماهی سالمون؛ صدف خوراکی؛ ماهی خال ‌مخالی؛ ماهی تن و ماهی ساردین سرشار از امگا 3 هستند. در اینجا با سایر مواد خوراکی مفید برای مو آشنا شوید.

۵- شستن مو در صورت نیاز

احتمالا همه ما در سنین جوانی هر روز موهای خود را می‌شستیم. اما این یک عادت بسیار غلط است. با افزایش سن موها تغییر می‌کنند و ممکن است دیگر نیازی به شستن روزانه آنها نباشد. پس اگر موهای بسیار خشکی دارید بهتر است هفته‌ای یک بار فقط آنها را بشویید. اگر پوست سر شما در مقایسه با انتهای ساقه موهایتان چرب‌تر است؛ بهتر است آنها را یک روز در میان بشویید. علاوه بر این در صورت نیاز می‌توانید از شامپو مناسب موهای خشک استفاده کنید. این کار به برطرف کردن چربی و کثیفی موها بدون از دست دادن رطوبت آنها کمک می‌کند. استفاده از انواع اسپری بادی اسپلش هم می‌تواند احساس تمیزی و خوشبو بودن موها را به شما القا کند. با انتخاب از بین انواع بادی اسپلش زنانه یا مردانه از برندهایی مثل مای، سی گل یا ویکتوریا سکرت در قیمت‌های مختلف می‌توانید بدن و موهایتان را خوشبو کنید.

۶- استفاده کمتر از لوازم حرارتی موها

اگر موهای خشک  دارید این روش ها به درمان آن کمک خواهد کرد

گاهی اوقات برای درمان موهای خشک به سراغ لوازم حرارتی مانند سشوار، اتوی مو، دستگاه فر و غیره می‌رویم. در حالیکه استفاده طولانی مدت از ابزارهای حالت دهنده مو و با درجه حرارت بالا موجب به وجود آمدن حباب‌هایی در کوتیکول مو می‌شود. این حباب‌ها باعث آسیب دائمی به موها و شکسته شدن آنها می‌شود.

بهتر است اگر مجبور به استفاده از این لوازم حرارتی شدید، قبل از استفاده از آنها از محفاظ حرارتی موها استفاده کنید. این محصول از موهای شما در مقابل حرارت ناشی از دستگاه حالت دهنده و آسیب آن حفاظت می‌کند. هنگام استفاده از این ابزارها هم بهتر است درجه آنها در پایین‌ترین میزان حرارت قرار بگیرد. هنگامی که موهای شما کاملا خیس است بهتر است از این ابزارها استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان کمی خشک شده و سپس موها را حالت دهید.

۷- استفاده از ژلاتین

ژلاتین ساده منبع سرشاری از پروتئین برای موها است. ژلاتین تارهای مو را پوشانده و آنها را مرطوب، صاف و براق می‌کند. برای استفاده از ژلاتین روی موها باید یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را 5 دقیقه کنار گذاشته تا ژلاتین مقداری باز شود. شما می‌توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب و 6 قطره از یک عصاره مانند روغن یاسمن، اسطخدوس، مریم گلی یا رزماری را هم به این ترکیب اضافه کنید و سپس آن را هم بزنید. این ترکیب را بر روی موهای تمیز خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی موها بماند. سپس موها را با آب ولرم بشویید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید