امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286867
۲۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

اینستاگرام پست‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

با این رویکرد، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی متا قابل شناسایی می‌شوند.

اینستاگرام پست‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

پست‌های ایجادشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام برچسب‌گذاری می‌شوند

اینستاگرام ظاهراً روی برچسب‌هایی برای پست‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی مولد کار می‌کند. با این رویکرد، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی متا قابل شناسایی می‌شوند.

«الکساندر پالوزی»، یکی از منابع آگاه بازار که معمولاً ویژگی‌های منتشرنشده برنامه‌های متا را منتشر می‌کند، این‌بار اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهند اینستاگرام روی برچسب‌گذاری پست‌های ایجادشده با هوش مصنوعی کار می‌کند.

این منبع آگاه در کنار انتشار اسکرین‌شات‌ها، توضیح می‌دهد که برچسب‌ها به‌خوبی نشان می‌دهند که کدام محتواها در اینستاگرام با هوش مصنوعی ایجاد یا ویرایش شده‌اند. درواقع برچسب‌ها می‌توانند وضعیت دقیق‌تر پست‌های ایجادشده را مشخص کنند.

اینستاگرام پست‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

با وجود انتشار اسکرین‌شات‌هایی در مورد برچسب‌گذاری پست‌های ایجادشده با هوش مصنوعی، سخنگوی متا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است. اما اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند که این شرکت مانند گوگل و سایر شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی، علاقه‌مند است به کاربران در تشخیص اینکه که چه زمانی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده شده و چه زمانی از آن استفاده نشده است، کمک کند. با توجه به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی مولد به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، محققان و سیاست‌گذاران نگرانی‌هایی در مورد چگونگی استفاده از این فناوری دارند و ادعا می‌کنند این ابزارها می‌توانند در انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده نقش مهمی داشته باشند.

اوایل ماه جاری میلادی هفت شرکت هوش مصنوعی ازجمله متا متعهد شدند که مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی را برای ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند واترمارک برای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، اتخاذ کنند.

درحالی‌که متا تاکنون جزئیات زیادی را در مورد برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی مولد مطرح نکرده، مارک زاکربرگ به چندین نکته در این موضوع اشاره کرده است و باید دید برنامه‌های متا در این موضوع به کدام سمت‌وسو می‌رود.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید