امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278897
۱۶۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

با انجام چند روش ساده سیاهی گردو از دست را از بین ببرید!

سیاه شدن دست‌ها پس از استفاده از گردوی تازه به همراه پوست یک اتفاق طبیعی است.

روش های پاک کردن سیاهی گردو از دست

پاک کردن سیاهی گردو از دست یکی از معضلات استفاده از گردوی تازه است!

در واقع پوست گردو تازه به دلیل اسید‌هایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا می‌کند، لکه‌های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می‌کند که به سادگی این لکه‌ها قابل برطرف شدن نیستند.

روش های پاک کردن سیاهی گردو از دست

1. دست هایتان را با سرکه بشویید

یکی از روش های تمیز کردن دست‌ها پس از پوست کندن گردوی سبز و تازه، شستشوی دست‌ها با سرکه است. برای این کار باید ابتدا نصف فنجان سرکه و نصف فنجان آب را با یکدیگر ترکیب کنید و پس از آن، دست‌های خود را با ترکیب آب و سرکه به خوبی بشویید. این روش باعث می‌شود که تیرگی یا سیاهی دست شما کمرنگ شود و با چندین بار شستشو به خوبی تمیز شود.

2. از بین بردن سیاهی گردو با مایع ظرفشویی و جوش شیرین

رنگ سیاه پوست گردو را با مایع ظرفشویی و جوش شیرین از بین ببرید. به این صورت که ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱/۴ لیوان مایع ظرفشویی مخلوط کنید سپس با یک مسواک کهنه آن را با حرکات چرخشی روی دستتان بمالید. برای این کار بهتر است از یک مسواکی که قبلا استفاده کرده‌اید و مخصوص این کار است استفاده کنید. مسواک را باید به جوش شیرین و مایع ظرفشویی آغشته کنید و سپس بر روی سطح پوست دست خود بکشید تا تیرگی یا سیاهی دست‌های شما کمرنگ شده و سپس به خوبی تمیز شود.

3. پاک کردن سیاهی گردو از دست با برگ گردو

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست، از برگ خود درخت گردو کمک بگیرید بدین صورت که با مالش روی لکه‌ها و شستشوی مرتب آن می‌‎توانید تا حد زیادی رنگ را پاک کنید.

4. استفاده از خمیردندان

یک مسواک کهنه بردارید و خمیردندان روی آن بزنید سپس با حرکات چرخشی روی دست خود بکشید این کار تا حدی زیادی به از بین رفتن رنگ سیاه گردو از پوست دست کمک می‌کند.

5. پاک کردن لکه سیاهی گردو با وایتکس

اگر دستتان به قدری سیاه شده است که نمی‌توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می‌شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

6. شستن دست ها با ترکیب شیر و آبغوره

با ترکیب شیر و آبغوره به مقدار مساوی نیز می‌توان سیاهی لکه‌های گردو را از دست‌ها تا حد زیادی برطرف کرد.

7. پاک کردن لکه های سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست، نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست‌ها را با این ترکیب بشویید.

8. پاک کردن لکه های سیاه گردو با کرم لایه بردار

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوستتان می‌توانید از کرم‌های لایه بردار استفاده کنید و رنگ برجای مانده بر دستتان را پاک کنید.

9. پاک کردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

پاک کردن سیاهی گردو از دست می‌توانید دست‌هایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید. اما اگر پوست حساسی دارید، این روش‌ها پیشنهاد نمی‌شود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.

روش های پاک کردن سیاهی گردو از دست

راه های جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو

• ترفند اول در پوست کندن گردو: اگر می خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به طوری که دستانتان سیاه نشود حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنید تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کند.

• ترفند دوم: برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردوها را چند روز در محیطی سایه آفتاب پهن کنید تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با فشار پا گردوها را روی آسفالت عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت جدا شود.

• ترفند سوم: برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردوها را روی یک سطح صاف بریزیدو روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید و پوست گردوها به راحتی بعد از ۵ تا ۶ ماه جدا می‌شود.

• ترفند چهارم: شما می توانید گردوها را در یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید، سپس یک الی دوهفته صبر کنید و بعد از این مدت با دستکش و یک کارد به راحتی پوست گردوها را جدا کنید.

• ترفند پنجم: برای جدا کردن پوست تازه گردو، ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید زیرا به تنهایی پوشیدن دستکش‌های نایلونی، سبب می‌شود که بخار کنند و سیاهی دستان شما بیشتر شود.

  • منبع
  • ستاره

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید