امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278364
۱۲۹۲
۶
۰
نسخه چاپی

با عروسک های داروما ژاپنی آشنا شوید؛ افسون خوش شانسی با عروسک داروما

با عروسک های داروما ژاپنی آشنا شوید؛ افسون خوش شانسی با عروسک داروما

اگرچه ژاپن نمادهای شانس و اقبال زیادی دارد بدون شک عروسک داروما برگزیده است. ادامه مطلب را بخوانید تا تاریخ و معنی این طلسم های خوش شانسی را کشف کنید.

عروسک داروما چیست؟

عروسک داروما یک عروسک توخالی، گرد و ژاپنی است که قدمت آن به قرن هفدهم برمی گردد.

به طور سنتی کشاورزان شهر تاکاساکی اولین نسخه از این پیکره ها را به عنوان طلسم هایی که توسط راهبان برکت داده می شد ایجاد کردند. آنها معتقد بودند که عروسک ها محصول خوبی برای آنها به همراه خواهند داشت و فروش آنها نیز راهی برای تکمیل درآمد آنها در دوران سخت اقتصادی است. طی چند دهه آینده  شیوه استفاده از داروما برای خوش شانسی در سراسر کشور گسترش یافت.

امروزه عروسک های داروما معمولاً در آغاز سال جدید ژاپن با این باور خریداری می شوند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند. آنها را می توان در ویترین فروشگاه های ژاپنی، در قفسه های رستوران ها و در داخل بسیاری از خانه ها یافت. آنها همچنین یک سوغات محبوب برای افرادی هستند که از ژاپن دیدن می کنند و می خواهند افسون خوش شانسی را به خانه بیاورند.

با عروسک های داروما ژاپنی آشنا شوید؛ افسون خوش شانسی با عروسک داروما

الگوی عروسک های داروما کیست؟

الگوی داروما از بودی دارما (یا ژاپنی داروما-دائیشی) راهبی که در قرن پنجم تا ششم زندگی می کرد الگو گرفته شده است. او به عنوان بنیانگذار بودیسم ذن و نوعی مدیتیشن نشسته به نام زازن شناخته می شود.

افسانه ها می گویند که بودی دارما نه سال در مدیتیشن عمیق ماند و چشمان بازش به دیوار خالی خیره شده بود. او فقط یکبار چشمان خود را بست و به خاطر شکستن استقامت به شدت از خودش عصبانی شد که پلک های خود را بسته است. وقتی روی زمین افتادند برگهای چای سبز در همان جایی که فرود آمدند جوانه زدند. به همین دلیل است که بسیاری از راهبان بودایی برای بیدار ماندن چای سبز می نوشند.

دستها و پاهای بودی دارما علاوه بر از دست دادن پلک ها پس از سالها بی حرکتی به سادگی از بین رفت. اما روح بی باک بودی دارما همچنان باقی ماند. و امروزه عروسک های داروما- با چشمان باز و فرم های ناهموار- نمایانگر شخصیت بودی دارما است.

با عروسک های داروما ژاپنی آشنا شوید؛ افسون خوش شانسی با عروسک داروما

روش استفاده از عروسک داروما

هنگامی که به داروما خواسته خاصی داده شد، روی اولین چشم نقاشی کنید. سپس عروسک را در جایی قابل مشاهده در خانه یا محل کار خود قرار دهید تا به شما یادآوری شود که هر روز به سمت هدف خود کار کنید.

پس از رسیدن به این هدف، چشم دوم رنگ آمیزی می شود و گاهی آرزو در پشت نوشته می شود.

برای استفاده مناسب از قدرت عروسک داروما ، شما باید آن را بعد از یک سال به معبدی که از آنجا خریداری کرده اید بازگردانید. حتی اگر هنوز به هدفتان نرسیده اید برای رهایی خدا باید عروسک را بسوزانید.

حتی مراسمی به نام daruma kuyo یا dondoyaki در چندین معبد در سراسر ژاپن وجود دارد، جایی که هزاران نفر قبل از آتش زدن مراسم دسته جمعی برای برکت عروسک های خود می روند. سپس می توانید یک عروسک جدید به عنوان تجدید عهد خود خریداری کنید و روند دوباره شروع شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید