امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279447
۷۸۸
۱
۰
نسخه چاپی

با پرهیز از این نوع غذاها بهتر بخوابید

با پرهیز از این نوع غذاها بهتر بخوابید

به نظر می رسد این روزها همه با خواب کافی مشکل دارند.

بنابراین، چه نوع غذاهایی را باید از روتین شبانه خود حذف کنید؟ به طور کلی، شما می خواهید مصرف محرک ها، غذاهایی که هضم آنها دشوار است، غذاهایی که قند یا ادویه زیاد دارند و آنهایی که سوزش سر دل را تشدید می کنند، کاهش دهید.

9 نوع غذا و نوشیدنی که قبل از خواب باید از آنها اجتناب کرد

در اینجا 9 نوع غذا و نوشیدنی وجود دارد که باید قبل از خوابیدن در شب از خوردن آنها اجتناب کنید.

1. الکل

ممکن است به نظر برسد که چند آبجو، چند لیوان شراب یا نوشیدنی شبانه به شما کمک می کند که بخوابید. با این حال، سه دلیل محکم برای عدم مصرف الکل، به خصوص بیش از حد، قبل از رفتن به رختخواب وجود دارد.

الکل احتمالاً به شما کمک می کند که چرت بزنید، اما چرخه طبیعی خواب را بعداً در طول شب قطع می کند. این می تواند میزان خواب REM ترمیمی را کاهش دهد.

مصرف الکل تمام ماهیچه های بدن را شل می کند که می تواند آپنه انسدادی خواب و خروپف بلند را تشدید کند.

اسفنکتر مری ماهیچه ای است که تحت تأثیر الکل نیز قرار می گیرد. هنگامی که شل می شود، تمایل به ایجاد رفلاکس اسید دارد.

2. غذاهای سنگین

وعده‌های غذایی که به نظر می‌رسد روی معده شما سنگینی می‌کنند، در واقع زمان بیشتری برای هضم دارند. غذاهای چرب، پنیری و سرخ شده می تواند منجر به سوء هاضمه شود و شما را در شب بیدار نگه دارد. از چیزهایی مانند چیزبرگر، سیب زمینی سرخ شده، غذاهای سرخ شده و استیک های بزرگ در اواخر روز اجتناب کنید.

3. غذاهای با محتوای آب بالا

بیدار شدن برای رفتن به دستشویی واقعاً می تواند استراحت شما را مختل کند. البته، نوشیدن آب زیاد بخش مهمی از حفظ سلامتی است، اما می‌خواهید از پر شدن مثانه در نیمه‌شب جلوگیری کنید. بهتر است از غذاهای با محتوای آب بالا، از جمله غذاهای مغذی، دوری کنید. این شامل کرفس، هندوانه و خیار است.

4. غذاهای با کافئین پنهان

برچسب های تغذیه را بررسی کنید. بسیاری از غذاها کافئین دارند، حتی زمانی که ممکن است انتظار نداشته باشید. چای و نوشابه معمولاً دارای کافئین هستند مگر اینکه برچسب دیگری داشته باشند. به علاوه، برخی بستنی ها و دسرها دارای اسپرسو، قهوه یا شکلات هستند. شکلات دیگر غذاهای حاوی کافئین به عنوان محرک عمل می کنند. آنها رفتن به مراحل عمیق تر خواب را دشوارتر می کنند و میزان خواب REM را که به طور معمول دریافت می کنید، کاهش می دهند.

5. غذاهای فوق العاده قندی

انسولین الگوهای خواب ویران می کند. به همین دلیل است که باید از خوردن تنقلات بیش از حد شیرین که باعث افزایش قند خون و سپس افت قند خون می شود، اجتناب کنید. به همین دلیل غلات، دسرها و آب نبات های شیرین، خوراکی های خوبی برای شب نیستند.

6. غذاهای غنی از تیرامین

برای افزایش کیفیت خواب، متخصصان توصیه می کنند از غذاهایی که دارای مقدار زیادی تیرامین هستند در اواخر روز حذف شوند. این اسید آمینه باعث می شود مغز یک محرک طبیعی آزاد کند که فعالیت مغز را تسهیل می کند. این می تواند به خواب رفتن را چالش برانگیزتر کند. غذاهای غنی از تیرامین عبارتند از گوجه فرنگی، سس سویا، بادمجان، شراب قرمز و پنیرهای کهنه.

7. غذاهای تند

هر کسی که سوزش سر دل دارد می‌داند که غذاهای تند می‌توانند در شب منجر به مشکلاتی شوند. خوب، دلیل دیگری برای اجتناب از آنها وجود دارد. به طور طبیعی، دمای بدن شما باید برای تسهیل خواب کاهش یابد، اما فلفل تند می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد. احساس گرما در واقع می تواند باعث شود مدت بیشتری بیدار بمانید. اگر عاشق غذا با لگد هستید، سعی کنید به جای شام، آن را در صبحانه یا ناهار بخورید.

8. غذاهای اسیدی

یکی دیگر از محرک های رفلاکس اسید، غذای بسیار اسیدی – جای تعجب نیست. چیزهایی مانند آب مرکبات، پیاز خام، شراب سفید و سس گوجه فرنگی می توانند با تشدید سوزش سر دل، خواب را مختل کنند. به همین دلیل است که ممکن است از خوردن یک تکه پیتزا قبل از خواب پشیمان شوید.

9. غذاهایی که باعث ایجاد یاد یا گاز می شوند

برخی از انواع آشپزی می تواند برای خواب سالم فاجعه آمیز باشد. غذاهایی که هضم آنها دشوار است و حاوی فیبر زیادی هستند ممکن است باعث ایجاد گاز دردناک شوند. فشار و گرفتگی ناشی از مصرف زیاد میوه های خشک، لوبیا، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل می تواند شما را تا دیروقت بیدار نگه دارد. میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا برای بدن شما عالی هستند، اما برای خواب عالی نیستند. سعی کنید قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

در عوض، باید این غذاها را بخورید…

برای اکثر مردم، گرسنه به رختخواب رفتن برای استراحت با کیفیت فاجعه بار است. بنابراین، اگر قبل از زمان چرت زدن به یک میان وعده یا غذای دیرهنگام نیاز دارید، برخی از این گزینه ها را امتحان کنید. آنها به دلیل دارا بودن تریپتوفان یا توانایی طبیعی آنها در افزایش سطح سروتونین یا ملاتونین، مغذی هستند و برای سلامت خواب مفید هستند. ممکن است از برخی از این غذاهای خواب آور شگفت زده شوید.

  • بلغور جو دوسر
  • نان تست سبوس دار
  • گرانولا
  • شیر
  • پنیر
  • پنیر دلمه
  • ماست
  • گردو
  • بادام ها
  • حمص
  • چای بابونه، زنجبیل و میوه شور
  • عسل
  • گیلاس
  • موز
  • توت ها
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید