امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285141
۵۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

با یک فرد بد دهان و بی ادب باید اینگونه رفتار کرد!

 با یک فرد بد دهان و بی ادب باید اینگونه رفتار کرد!

همه ما یک شخص بد دهان را در اطراف خود دیده‌ایم. چه همکاری در محل کار، والدین یا فرزندان یا همسر در خانواده، فردی رهگذر در خیابان.

اگر با کسی معاشرت کنید و آن شخص بد دهان باشد و مدام بدگویی کند، چه راجع به شما چه در مورد دیگران، ممکن است برایتان ناخوشایند باشد.

مواجهه یا نادیده گرفتن

وقتی در یک سوپرمارکت هستید و متوجه می‌شوید که شما را لاغر یا چاق خطاب کرده و حالت خنده‌داری برای دیگران به وجود آورده‌اید، می‌توانید بروید و از آن‌ها بپرسید که دقیقاً با وزن من چه مشکلی دارید؟ اما در اغلب مواقع، این افراد پاسخی قابل قبول نخواهند داد و فقط عقب می‌روند.

وقتی در خیابان قدم می‌زنید و با افراد بددهان مواجه می‌شوید، بهتر است هدفون یا هندزفری را در گوش خود قرار دهید و از آن‌ها دور شوید.

نادیده گرفتن این نوع افراد و واکنش به آن‌ها بهترین راهکار است. شما دیگر نیازی به مواجهه با این افراد در زندگی خود ندارید؛ بنابراین اهمیتی ندارد که خود را ناراحت کنید یا دنبال پاسخی سرکوب کننده برای توهین آن‌ها باشید.

درک کردن و همدلی، نحوه برخورد با افراد بد دهان و فحاش

نشان دادن همدلی و تفهیم برای رفتار بی‌ادبانه افراد نیازمند آن است که بفهمید چرا آن شخص بی‌ادبی می‌کند. ممکن است در زندگی شخصی خود با شرایط دشواری روبه‌رو شده باشد یا در مشکلات محل کارش غرق شده باشد.

اگر می‌توانید نشان دهید که مشکلات آن فرد را می‌فهمید و به آن اهمیت می‌دهید، ممکن است آن شخص در مبارزاتش احساس ارتباط بیشتر و تنهایی کمتر کند.

پذیرفتن انتقاد و خاتمه دادن به بحث

با توجه به رفتار‌های عصبی و پرخاشگری که افراد بددهان اکثراً نشان می‌دهند و حساسیتی که نسبت به موضوعات مختلف دارند، در برخورد با آن‌ها باید محتاط باشیم.

آن‌ها معمولاً به هر چیزی نقد و انتقاد می‌کنند و تمایل دارند مسائل را به سختی بپسندند. در صورتی که انتقادی از خودتان بشنوید، می‌توانید آن را بپذیرید و به آن‌ها تاییدیه دهید تا محیط را آرام کند. یا می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید و پاسخی ندهید.

آن‌ها اغلب در انتظار یک واکنش تازه هستند تا دوباره شعله‌ور شوند و هر آنچه در ذهنشان می‌گذرد، به خود یا اطرافیان بگویند.

اگر اجازه دهید و جلوی این افراد نایستید، رفتار بی‌ادبانه می‌تواند مانند یک بیماری گسترش یابد. یک رفتار بی‌ادبانه می‌تواند به راحتی باعث بی‌ادبی‌های دیگر شود و باعث ایجاد مزاحمت و رفتار بد در پی آن شود.

به راحتی می‌توان دید چگونه این اتفاق می‌افتد. یک راننده بی‌ادب در راه جلوی شما را می‌گیرد و باعث می‌شود احساس ناراحتی و سرخوردگی کنید.

مهربانی در برابر بی‌ادبی و بد دهانی

اجازه ندهید یک فرد بی‌ادب باعث شود شما هم به همان صورت پاسخش را دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن رفتار‌های بی‌ادبانه و منفی، دوستانه و مثبت‌اندیشی و مثبت‌گرایی است.

این به طرف مقابل فرصتی می‌دهد تا آرام شود و رفتار خود را مطابق با رفتار شما تنظیم کند. مهربانی می‌تواند پادزهر فوق العاده‌ای برای بی‌ادبی و هتاکی باشد.

شوخ طبعی برای خنثی سازی یک فرد بد دهان

یک فرد بی‌ادب و بددهان می‌تواند تنش و اضطراب را در خود و اطرافیانش به وجود آورد.

آن‌ها احتمالاً همیشه به این صورت رفتار می‌کنند، زیرا از آنچه که در حال تجربه، دیده یا شنیده‌اند عصبانی یا ناراحت هستند.

اما باید به یاد داشت که شوخ‌طبعی می‌تواند انحرافی را ایجاد کند و باعث شود تنش از بین برود و همه اجازه داشته باشند تا تنش را فراموش کنند و بخندند.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید