امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278488
۱۲۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

باربارا کارتلند نویسنده ای پرکار با علاقه عجیب به رنگ صورتی

کارتلند به دلیل عشق به شیفون صورتی، لباس و جواهرات به عنوان بانوی صورتی نامیده شد

باربارا کارتلند نویسنده ای پرکار با علاقه عجیب به رنگ صورتی

باربارا کارتلند کیست؟

باربارا کارتلند در 9 جولای 1901 در ادگباستون بیرمنگام در خانواده ای ثروتمند متولد شد. او تنها فرزند پدر و مادرش بود. پدر او یک افسر ارتش انگلیس بود که در میدان جنگ جنگ جهانی اول جان باخت و مادرش یک بوتیک برای تأمین هزینه های خانواده باز کرد.

پس از مرگ پدرش در جنگ جهانی اول کارتلند با خانواده اش به لندن نقل مکان کرد. در آنجا به عنوان ستون نویس شایعات در روزنامه دیلی اکسپرس کرد.

او به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان زمان خود شناخته می شود که در درجه اول به خاطر رمان های عاشقانه اش شناخته شده است.

اولین رمان کارتلند اره منبت کاری اره مویی (1925) با اقبال عمومی روبرو شد. او سفرهای گسترده ای انجام داد و تحقیقات تاریخی انجام داد تا رمان های خود را بنویسد که معمولاً شامل زنان جوان زیبا و باکره و مردان جوان خوش تیپ و خشن است.

باربارا کارتلند نویسنده ای پرکار با علاقه عجیب به رنگ صورتی

خروجی کتاب های او به طور مداوم افزایش یافت، به طور متوسط سالانه 23 عدد از اواسط دهه 1970؛ در مجموع آثار او تا سال 2000 بیش از یک میلیارد نسخه به 35 زبان مختلف فروخته بود.

کتاب های غیرداستانی او شامل پنج زندگینامه و کتاب های مشاوره در مورد غذاهای سالم، ویتامین ها و زیبایی است. او همچنین برای چندین رمان خود و حدود 30 نمایشنامه، فیلمنامه نوشت.

او به عنوان "رمان ملکه عاشقانه" شناخته می شود.

کتابهای او بیش از 100 میلیون نسخه فروش داشته و نامی در کتاب رکوردهای گینس به دست آورد. او علاوه بر نوشتن، در کارهای بشردوستانه زیادی مانند امور خیریه و امور اجتماعی مشارکت دارد. او داوطلبانه به خاطر پیرمردها تلاش کرد. در طول جنگ جهانی دوم او از 20000 زن و مرد مراقبت می کرد.

در دهه 1960 او برای حقوق کولی ها مبارزه کرد تا بتوانند مکان دائمی برای زندگی داشته باشند و در نتیجه این امر قانونی در پارلمان به تصویب رسید. در حال حاضر هزاران کولی و خانواده های آنها جایی برای زندگی و آموزش فرزندان خود دارند. یکی از اردوگاه های کولی که توسط او تاسیس شده است بسیار نزدیک به خانه خودش همپشایر است.

باربارا کارتلند نویسنده ای پرکار با علاقه عجیب به رنگ صورتی

زمانی که برای شرایط بهتر کار برای زنان و پرستاران می جنگید می توان به غیرت او پی برد که باعث شد به طور گسترده ای به عنوان "بانوی لطف" شناخته شود.

کارتلند به دلیل عشق به شیفون صورتی، لباس و جواهرات به عنوان بانوی صورتی نامیده شد.

کارتلند دو بار با الکساندر مک کورکودال (1937-1927) و هیو مک کورکودال (63-1936) ازدواج کرد. ظاهراً این دو پسر عمو بودند. از او به عنوان مادربزرگ ناتنی شاهزاده خانم ولز ، دیانا یاد می شد.

کتابهای کارلند همیشه پایان بسیار خوشی دارند ، جایی که قهرمانان بسیار آسیب پذیر و سازگار هستند و قهرمانان مردانی هستند که از طبقه اشرافی برخاسته اند و شاهزاده خانم خود را بر روی اسب به دست می آورد. او در 21 مه 2000 پس از یک بیماری کوتاه درگذشت.

  • منبع
  • جقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید